Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در ديدار فينال جام حذفي، دو تيم پرسپوليس تهران و داماش به مصاف يکديگر مي روند.
به گزارش آريا، داماش گيلانيان که شگفتي فوتبال ايران در فصل جاري بوده است در گروه الف ليگ دسته دوم بازي مي کند و در فصلي که گذشت آن ها به مقام دوم رسيدند. داماشي ها در 24 بازي خود 14 پيروزي داشتند، 5 تساوي و 5 شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن ها همچنين آمار 34 گل زده و 14 گل خورده را نيز به ثبت رساندند.
داماشي ها در جام حذفي و در مرحله يک شانزدهم نهايي به مصاف چوکاي تالش رفتند که اين بازي با تساوي بدون گل به پايان رسيد و داماش در پنالتي ها موفق شد که چوکا را 4 بر 3 شکست دهد. در بازي دوم داماش به مصاف مقاومت تهران رفت که اين بازي با برتري 2 بر 0 داماش به پايان رسيد و داماش راهي يک چهارم نهايي شد. در مرحله يک چهارم نهايي آن ها به ماشين سازي تبريز برخوردند که موفق شدند با نتيجه 1 بر 0 اين تيم را شکست دهند و حريف سايپا در نيمه نهايي شوند. شگفتي سازي آن ها به پايان نمي رسيد و در نيمه نهايي نيز 2 بر 1 سايپا را شکست دادند و با شگفتي سازي تمام راهي فينال شدند.
در آن سوي ميدان پرسپوليس تهران قهرمان ليگ برتر ايران است. آن ها که در ليگ قهرمانان آسيا نتيجه خوبي نگرفتند و در آخر نيز حذف شدند، در ليگ برتر موفق شدند که به مقام قهرماني برسند. سرخ ها در جام حذفي و در مرحله يک شانزدهم نهايي ابتدا به مصاف نود اروميه رفتند که موفق شدند با نتيجه 1 بر 0 اين تيم دسته اولي را شکست دهند. در ادامه پرسپوليس به سپيدرود رشت خورد و اين تيم را نيز 1 بر 0 از پيش روي برداشت. سرخ ها در مرحله يک چهارم نهايي به پديده برخورد کردند که موفق شدند شاگردان يحيي گل محمدي را با نتيجه 3 بر 1 در ضربات پنالتي شکست دهند. اين بازي در وقت هاي قانوني با نتيجه تساوي 1-1 به پايان رسيده بود. پرسپوليس بالاخره راهي نيمه نهايي شد و به تيم قدرتمند سپاهان برخورد کرد که در يک بازي جنجالي، سرخ ها با گل دقيقه 120، موفق شدند که سپاهان را شکست دهند و راهي فينال شوند.
پرسپوليس در اين بازي به دنبال پايان با شکوه فصل فراموش نشدني خود است. اين تيم که پرتراکم‌ترين فصل تاريخ خود را از نظر تعداد بازي سپري کرد فصل را با پنجره بسته آغاز نمود. قهرماني سوپرجام، فيناليستي در ليگ قهرمانان آسيا، هت‌تريک در قهرماني ليگ مهم‌ترين دستاوردهاي سرخپوشان در فصل 98-1397 محسوب مي‌شود. فتح جام حذفي مي‌تواند اين فصل رويايي را در رويايي‌ترين حالت ممکن به پايان برساند. قهرماني هم‌زمان در ليگ و حذفي افتخاري است که در بيست سال گذشته تيمي موفق به کسب آن نشده است و آخرين بار پرسپوليس، در فصل 78-1377 به اين مهم نايل شده است.
انتخاب ميزبان فينال جام حذفي بسيار زمان‌بَر شد. ديدار فينال در چند فصل گذشته در خرمشهر برگزار شد ولي چمن ورزشگاه اين شهر از کيفيت لازم براي برگزاري اين مسابقه برخوردار نبود تا گزينه‌هاي ديگر نظير مشهد و قم براي برگزاري اين رقابت حساس مطرح شود ولي نهايتاً اهواز که از يکي از شيک‌ترين و مجهزترين استاديوم‌هاي ايران بهره‌مند است به عنوان ميزبان اين ديدار معرفي شد. پرسپوليس که فصل موفقيت‌آميزي را سپري کرده، طعم پيروزي را در استان خوزستان نچشيده است و در 4 ديداري که در اين فصل در اين استان برگزار نموده صاحب 3 تساوي و يک شکست شده است. تنها شکست پرسپوليس در رقابتهاي داخلي مقابل فولاد خوزستان در اهواز شکل گرفت. پرسپوليس براي دبل در قهرماني بايد به اين طلسم خاتمه بخشد.
 هرچند که داماش در حال حاضر در ليگ 2 به سر مي‌برد ولي اين تيم سابقه حضور در ليگ برتر را دارد و در مدت حضور خود حريف دست و پا بسته‌اي براي پرسپوليس نبوده ودر 6 مصاف اين دو تيم، 4 بار پرسپوليس به پيروزي رسيده و 2 مرتبه نيز داماش برنده ميدان شده است. پرسپوليس دو بار در جام حذفي با داماش ديدار شده که در هر 2 بار به پيروزي رسيده که يک برد در ضربات پنالتي شکل گرفته است. در فهرست بازيکنان دو تيم چندين بازيکن به دليل محروميت يا مصدوميت ديدار فينال را از دست داده‌اند. بازي جنجالي پرسپوليس با سپاهان براي سرخپوشان به قيمت از دست دادن شجاع خليل زاده و سروش رفيعي تمام شد و اين دو به دليل محروميت در اين مسابقه غايب خواهند بود. محمد انصاري، شايان مصلح و بشار رسن نيز به خاطر مصدوميت خاطر به همراهي پرسپوليس نخواهند بود. داماش نيز در اين مسابقه حداقل 5 بازيکن خود را در اختيار نخواهد داشت. سعيد طالبي، ميثم ميرپسنديده و ميلاد پورمحسن بازيکنان محروم تيم داماش در فينال جام حذفي هستند و علاوه بر اين سه بازيکن، اميد قرباني و مهرداد عليزاده، دو بازيکن ديگر اين تيم هم به دلايل نامعلوم در تمرينات تيم‌ خود غايب هستند.علي آل‌کثير يکي ديگر از بازيکن تيم داماش هم دوران مصدوميت خود را سپري مي‌کند و هنوز وضعيتش براي حضور در ديدار مقابل پرسپوليس مشخص نيست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرسپوليس داماش ارتش سرخ پايان رويايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم پرسپولیس امروز می‌شکند؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، نبرد پرسپولیس و سپاهان به ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران معروف شده. از همین جهت آمار و ارقام مربوط به این بازی هم به‌طور خاص‌تری زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

هم‌اکنون یکی از سوژه‌های داغ بازی امروز این است که پرسپولیس در ۵فصل گذشته در تهران موفق به شکست سپاهان نشده است.

آخرین‌بار سرخپوشان در لیگ هفدهم با ۲گل علی علیپور و شجاع خلیل‌زاده توانستند سپاهان را در ورزشگاه آزادی ببرند.

جالب است بدانید سپاهان هم تا پیش از بازی رفت امسال، ۷فصل بود که نمی‌توانست پرسپولیس را در خانه ببرد. آنها بعد از برتری ۴-۲ لیگ پانزدهم، دیگر موفق نشده بودند در خانه مقابل قرمزها به برتری برسند که این طلسم در بازی رفت با گل رضا اسدی شکست. آیا امروز طلسم پرسپولیس هم می‌شکند؟

کد خبر 848620 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه سپاهان باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • ورزشگاه آزادی، قتلگاه مهمانان پرسپولیس و استقلال
  • آتش‌بازی پرسپوليس دردسرساز شد
  • طلسم پرسپولیس امروز می‌شکند؟
  • امشب ساعت ۲۲:۳۰؛ سلاطین کامبک در دومین جدال نیمه نهایی
  • ارتش تک‌نفره قایدی برای صعود به فینال کافی نبود
  • سپاهان و ۲۲۸۰ روز شکست ناپذیری در خانه پرسپولیس
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال
  • طی‌شدن ۸۰ درصد راه قهرمانی استقلال با شکست تراکتور
  • تکراری‌ترین نیمه‌نهایی اروپا با معرکه مونیخ
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها