Web Analytics Made Easy - Statcounter

وارثی گفت: مردم به صرف زندگی در مناطق غیررسمی نباید از حداقل خدمات اجتماعی محروم شوند که در صورت محروم شدن، این امر می ‌تواند پیامدهای منفی برای جامعه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، «علیرضا وارثی» بیان کرد: اداره کل بهزیستی استان قزوین در سال93 پس از شناسایی مناطق آسیب‌ خیز اقدام به راه‌ اندازی چهار پایگاه خدمات اجتماعی در شهرهای تاکستان، اقبالیه، الوند و قزوین کرد که در سال 97 پایگاه الوند به دلیل آسیب ‌خیز بودن مهرگان به این شهرک انتقال یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: این پایگاه‌ ها با اهدافی همچون شناسایی مسائل و مشکلات ساکنان سکونت ‌گاه‌ های غیررسمی، آگاه ‌سازی گروه‌ های هدف برای شناخت نیازها و مشکلات، آشنایی گروه‌ های هدف با منابع موجود و برنامه‌ ریزی و اقدام برای رفع مشکلات مناطق فعالیت می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: افراد در معرض آسیب یا آسیب ‌دیده اجتماعی شامل زنان و دختران در معرض آسیب، زوجین متقاضی طلاق و افراد فاقد مهارت‌ های زندگی و کودکان خیابانی از جامعه هدف پایگاه خدمات اجتماعی در این استان هستند.

 

وارثی تصریح کرد: کودکان در معرض آزار یا آزاردیده، کودکان بد سرپرست، کودکان بی سرپرست، کودکان بازمانده از تحصیل، بچه‌ های طلاق، کودکان دارای والدین معتاد و تمام کودکان زیر 6 سال منطقه مورد نظر و تمام افرادی که به نوعی با بحران‌ های فردی، خانوادگی و اجتماعی روبه رو شده ‌اند از دیگر جامعه هدف پایگاه خدمات اجتماعی استان محسوب می ‌شوند.

 

وی اضافه کرد: سال گذشته از سوی چهار پایگاه خدمات اجتماعی استان قزوین 15 هزار و 127 نفر در مناطق دارای پایگاه شناسایی شده‌ اند و برای یک هزار و 36 نفر پرونده تشکیل شده است.

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال گذشته همچنین از سوی پایگاه‌ های خدمات اجتماعی به 18 هزار و 165 نفر خدمت مددکاری، روانشناسی، بهداشتی درمانی، حقوقی و آموزشی در مناطق حاشیه وآسیب ‌خیز ارائه شده است.

 

وی تصریح کرد: آنچه که باید بر آن تاکید شود این است که در حال حاضر مساله سکونت ‌گاه ‌های غیر رسمی یک  واقعیت است که باید با اتخاذ تدابیر منطقی درباره آن اقداماتی انجام شود و این اقدامات فقط نباید برنامه‌ ریزی فضای کالبدی باشد.

 

وارثی تأکید کرد: لازم است برنامه‌ ریزی‌های اجتماعی هم صورت گیرد و مردم به صرف زندگی در مناطق غیررسمی نباید از حداقل خدمات اجتماعی محروم شوند که در صورت محروم شدن، این امر می ‌تواند پیامدهای منفی برای جامعه داشته باشد.

 

وی گفت: بنابراین نقش پایگاه‌های خدمات اجتماعی، شناسایی، آگاه‌ سازی عمومی، معرفی خدمات سازمان و مداخله در موارد ضروری است.

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: با توسعه شهرنشینی از دهه ‌های گذشته سکونت‌ گاه‌ های غیر رسمی که از آنها با عناوین مختلف از جمله مناطق حاشیه‌ نشین، خودرو، خودانگیخته، غیرمجاز، نابسامان و نامتعارف هم یاد ‌شده، افزایش یافته و توجه به این مناطق باید پیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز قدس راهپیمایی روز قدس خبرگزاری شبستان فلسطین معامله قرن استان بوشهر ماه رمضان قدس مراسم شب قدر مدیرکل بهزیستی استان قزوین خدمات اجتماعی مددکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح همیاران آرامش اجتماعی فراجا در محله‌های قزوین

در طرح همیاران آرامش اجتماعی فراجا در محله‌ها از خدمات مشاوره تا بهداشت و درمان و اقدامات خیرخواهانه با هدف کاهش یا پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جامعه ارائه می‌شود.

­در این طرح، پلیس اقدام به آموزش به مردم خواهد کرد و همچنین از ظرفیت خود مردم برای آموزش استفاده می‌کند تا مردم برای حل مشکلاتشان مشارکت کنند.

 طرح همیاران آرامش اجتماعی قرار است در ۹ منطقه کم برخوردار استان اجرا شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین آغاز شد
  • طرح همیاران آرامش اجتماعی فراجا در محله‌های قزوین
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت