Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی از افزایش تراکم در برخی مناطق مطابق ضوابط برای حل مشکل مسکن خانوار‌های کم‌درآمد خبر داد و گفت: بانک ملی بیش از ۴۰ درصد نقدینگی را در اختیار دارد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد اسلامی با بیان این‌که باید روش‌های جدیدی به کار گرفته شود تا بتوان به اهداف تولید مسکن دست یافت، اظهار کرد معتقدم باید راهکار‌های مبتنی بر بازار سرمایه را تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بتوانیم پروژه‌های بزرگ وزارت راه و شهرسازی را به سهام تبدیل و آنرا در فرابورس عرضه کنیم نقدینگی خوبی فراهم می‌شود که می‌توانیم پروژه را با مزیت‌هایی که برایش ایجاد می‌شود، پیش ببریم.

وی با بیان این‌که تعامل با مجلس برای رونق مسکن رویکردی مناسبی است، افزود:هرگونه ساخت و سازی در چارچوب ضوابط طرح‌های جامع و هادی انجام می‌شود. در عین حال در مناطقی که امکان افزایش تراکم بر اساس ضوابط وجود دارد، این کار را انجام می‌دهیم گشایشی حاصل شود و بتوان مشکل مسکن خانوار‌های کم درآمد و متوسط را برطرف کرد.

وی با اشاره به این‌که ایجاد کنسرسیوم بین بانک‌ها راهکار مناسب دیگر برای تامین منابع مالی پروژه‌های مسکن، تصریح کرد: بانک ملی بیش از ۴۰ درصد نقدینگی را در اختیار دارد؛ به همین دلیل ایجاد کنسرسیومی بین بانک‌ها می‌تواند مشکلات مردم را در حوزه مسکن حل و فصل کند.

وزیر راه و شهرسازی به بسته‌های بانک مسکن برای رونق دادن به بازار مسکن اشاره کرد و گفت: نیازمند تبدیل بانک مسکن به یک بانک توسعه‌ای هستیم، باید برای وزارت اقتصاد و بانک مرکزی این مهم نهادینه شود. ما برای تحقق اهداف و اجرای پروژه‌های گوناگون در حوزه‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی، به‌ویژه مسکن نیازمند بانک توسعه‌ای هستیم.

اسلامی تاکید کرد:‌نباید اجازه بدهیم که خدشه‌ای به امیدواری مردم برای خانه دار شدن وارد شود. بدین معنا باید تلاش خود را به کار ببندیم تا این مهم به سرانجام برسد. باید برنامه‌ای که توسط دولت در خصوص مسکن اعلام شده ۱۰۰ درصد و بدون هیچ خدشه‌ای عملیاتی و اجرایی شود. برای تامین منابع آن باید همه تلاش کنیم. از تمامی ظرفیت‌های لازم در خصوص رونق مسکن استفاده خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افزایش تراکم مشکل مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه چقدر است؟

به گزارش صدای ایران از یورونیوز، بر اساس آخرین داده‌های موسسه آمار ترکیه، تورم سالیانه ترکیه در ماه آوریل به ۶۹.۸ درصد افزایش یافت. تورم سالیانه مربوط به قیمت مصرف کننده هم در این کشور در ماه گذشته نزدیک به ۷۰ درصد رسید که کمی کمتر از انتظار بود. این رقم بالاترین نرخ تورم را از نوامبر سال ۲۰۲۲، آن هم به دلیل افزایش شدید قیمت‌ها به ویژه برای هزینه‌های آموزشی، رستوران‌ها و هتل‌ها، به خود اختصاص داده است.

بانک مرکزی ترکیه در ماه مارس نرخ بهره کلیدی خود را به ۵۰ درصد افزایش داد و دلیل آن را ادامه نیاز به مقابله با افزایش تورم در این کشور دانست. این بانک در آن زمان در بیانیه‌ای با اعلام کاهش واردات کالا‌های مصرفی و طلا سایر شاخص‌ها از جمله چسبندگی در تورم خدمات، انتظارات تورمی، ریسک‌های ژئوپلیتیکی و قیمت مواد‌غذایی را عامل تداوم فشار تورمی دانست. بر طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، سیاست پولی انقباضی تا زمان کاهش تورم ماهیانه حفظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ورود هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟