Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@08:21:52 GMT

ظرفیت پناهگاه سگ های بلاصاحب کرج تکمیل شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۲۸۶۷

ظرفیت پناهگاه سگ های بلاصاحب کرج تکمیل شد

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: در حال حاضر ظرفیت پناهگاه حلقه دره پر شده به همین دلیل به دنبال احداث دو پناهگاه دیگر در باغستان و منطقه حصار هستیم که طبق دستور شهردار باید تکلیف آنها طی دو ماه آینده مشخص شود.

احمد خیری اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از دو هزار شکایت مردمی به خاطر وجود سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر داشته‌ایم که همین امر باعث شده با جدیت بیشتری برای ساماندهی آنها اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قبلاً ساماندهی سگ‌های بلاصاحب از طریق مرگ با ترحم انجام می‌شد ولی به واسطه اعتراض حامیان حیوانات در حال حاضر سیاست واکسیناسیون و عقیم سازی آنها اجرایی می‌شود که در مقایسه با روش قبلی دیربازده‌تر است.

این مسئول توضیح داد: برای تسریع در ساماندهی این سگ‌ها تعداد اکیپ‌های سگ‌گیری در هسته اصلی شهر را افزایش داده‌ایم و امیدواریم کمتر شاهد تردد گله‌ای این حیوانات در خیابان‌ها باشیم.

خیری با اشاره به وضعیت مرکز حلقه دره به عنوان تنها مرکز دفن زباله استان، گفت: این مرکز از سالیان گذشته تا کنون زباله‌های تولیدی شهروندان را در خود جای می‌دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه امکان انتقال این مرکز به مکانی دیگر وجود ندارد، ابراز کرد: برخی شهروندان از بوی بد و سایر مشکلاتی که این مرکز برای آنان ایجاد کرده گلایه دارند ولی واقعیت این است امکان انتقال این مرکز به مکانی دیگر وجود ندارد چون این کار مشکلات زیست محیطی زیادی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال احداث مرکز دفن دیگری در کرج هستیم، توضیح داد: فاز مطالعاتی، طراحی و نقشه کشی این مرکز توسط اساتید و کارشناسان صورت گرفته و با تخصیص اعتبار مناسب امیدواریم تا پایان سال عملیات اجرایی مرکز دوم دفن زباله کرج آغاز شود.

خیری با اشاره به ضرورت همکاری شهروندان برای کاهش میزان زباله‌های تر تولیدی ادامه داد: روزانه ۲۵۰ متر مکعب شیرابه در مرکز دفن زباله حلقه دره تولید می‌شود که برای کاهش آن نیازمند تعامل و همکاری شهروندان هستیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: اگر شهروندان زباله‌های تر و خشک خود را به خوبی جدا کنند و در زمان ریختن پسماندهای تر در سطل زباله رطوبت آنها را تا حد امکان بگیرند، میزان شیرابه‌های تولیدی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تلاش برای کاهش میزان زباله‌هایی که در مرکز حلقه دره دفن می‌شود، اظهار کرد: با توسعه کارخانه کمپوست می‌توانیم تناژ دفن زباله در این مرکز را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

خیری گفت: دفن زباله اثرات مخرب زیست محیطی زیادی دارد و مدیریت شهری با تخصیص اعتبار مناسب، عزم خود را برای توسعه فازهای بعدی کارخانه تولید کمپوست از زباله‌های تولیدی جزم کرده تا شاهد کاهش میزان دفن زباله در کرج باشیم./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۲۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است

رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم، گفت: سال ۱۳۸۹ بانک مرکزی، شرکتی ملی گاز و شرکت ملی نفت تحریم شدند؛ ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز، ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود و امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ ساله، میزان ظرفیت تولید، به ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است و پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است. پیچیده‌ترین تکنولوژی با انتقال تکنولوژی از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان بازوی اجرای شرکت ملی گاز ایران، صورت‌گرفته است.

نوشادی در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و بخش‌های مختلف صنعت، افزود: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پر افتخار، برای گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخگویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه و چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز دارد که یک هم‌افزایی گسترده‌ای را انجام دهد. در استراتژی جدید شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیبش نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم که وارد حوزه جذب سرمایه‌گذاری بشویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا بیات مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در امر تولید، گفت: سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعتی است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در رگ‌ها و شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید همچون صنایع فولادی و پتروشیمی و دیگر بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • #هفته...
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است