Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@20:25:33 GMT

تجلیل از برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۳۰۱۶

تجلیل از برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی؛ آیین اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر شامگاه جمعه(10 خردادماه) در مسجد جامع شهر الجزیره، پایتخت الجزایر برگزار شد و شماری از مقامات ارشد این کشور از جمله عبدالقادر بن صالح، رئیس‌جمهور موقت الجزایر، معاذ بورشاب، رئیس مجلس ملی، یوسف بلمهدی، وزیر امور دینی و شماری از وزرا و دیپلمات‌های خارجی این کشور حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان این مسابقات که در گروه سنی زیر 25 سال برگزار شد، «احمد حرکات» از الجزایر، «وسیم جادالله سلیم عابد» از فلسطین و «الصادق علی مفتاح خالد» از لیبی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و به ترتیب یک میلیون دینار الجزایری، 800 هزار و 500 هزار دینار به آن‌ها اهدا شد.
همچنین، مسابقات سراسری حفظ قرآن ویژه حافظان قرآن زیر ۱۵ سال الجزایری نیز در حاشیه این رقابت‌ها برگزار شد  که در پایان «يونس نذير» از استان «میله»، «عبد الودود سحنون» از استان «وهران» و «منذر يونس» از استان «قسنطينه» حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

یادآوری می‌شود، آیین افتتاحیه شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر شامگاه شنبه (چهارم) خردادماه در کاخ نمایشگاه‌های شهر الجزیره، پایتخت این کشور، برگزار شد و نمایندگانی از 48  کشور جهان در این دوره از مسابقات حضور داشتند که نیوزیلند مهمان افتخاری این دوره از مسابقات بود.
 محمدحسین بهزادفر، حافظ کل قرآن، نماینده ایران در این مسابقات بود که نتوانست حائز رتبه برتر در این رقابت‌ها شود.
 انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا الجزایر قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۳۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات دانش آموزی در همدان
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • حضور شناگر سندروم‌داون مهابادی در مسابقات کشوری
  • شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود