Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:56:38 GMT

رنجبرزاده: مراقب انحرافات از مسیر امام (ره) باشیم

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۳۲۱۶

رنجبرزاده: مراقب انحرافات از مسیر امام (ره) باشیم

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مبارزه با ظلم و استکبار جهانی، به حداقل رساندن فاصله طبقاتی و سلامت اداری و اجتماعی را از جمله توصیه‌های امام خمینی (ره) عنوان کرد و نسبت به انحراف از این آرمان‌ها هشدار داد.

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) درباره توصیه های حضرت امام (ره) برای تحقق اهداف انقلاب گفت: ما باید اندیشه‌های امام خمینی (ره) را استخراج کنیم و آن را مطابق نقشه‌ای که در مسیر انقلاب طراحی و ترسیم شده تبیین کنیم تا گام‌هایی در این مسیر برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همانطور که قرآن و احادیث ائمه با گذر زمان طراوت خود را حفظ می‌کند، کلام الهی امام هم همانند روح بلند و ملکوتی ایشان برگرفته از آیات قرآنی و نجات بخش است و کهنه نمی‌شود. این اندیشه‌ها برای همیشه تاریخ قابلیت استفاده دارد و چون مصالح بشری در آن نهفته است و در سمت و سوی احیای اسلام است همیشه می‌توان از آن بهره برداری کرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با اشاره به تاکید امام خمینی (ره) بر ضرورت مبارزه با ظلم یادآور شد: ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم در هر نقطه‌ای از عالم از مهمترین این توصیه‌هاست که هیچ وقت نباید در نقشه راه ایران و ایدئولوژی نظام کمرنگ شود. یکی دیگر از این آرمان‌ها مبارزه با استکبار جهانی است. ایشان غده سرطانی اسرائیل را خطری برای جهان اسلام و بشریت می‌دانستند.

رنجبرزاده با اشاره به تأکیدات امام خمینی بر ساده زیستی و پاکدامنی مسئولین تصریح کرد: ما باید سیره امام (ره) را دنبال کنیم و حرکت ما منجر به این نشود که اختلاف طبقاتی بین اغنیاء و فقرا افزایش یابد بلکه باید عدالت اجتماعی حکمفرما شود و فاصله طبقاتی به حداقل برسد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس با طرح این سوال که چقدر سلامت اداری، اجتماعی و معنوی در کشور حاصل شده؟ اضافه کرد: به نظر می‌رسد انحرافاتی در مسیر ترسیم شده از سوی حضرت امام وجود دارد و این زنگ خطری است که همه ما باید مراقب آن باشیم. البته در این میان صاحب‌نظرانی که در مدار اندیشه‌های امام حرکت کردند می‌توانند در احیا و ترویج این دیدگاه‌ها مؤثر باشند و نهایتاً همه ما باید پشت سر رهبری حرکت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: 14 خرداد امام خميني ره سالگرد ارتحال امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس بزرگ امام خمینی درگذشت

    عصر ایران- خانم معصومه حایری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی  و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح امروز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

   وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست.

   از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

   او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب کند.

  با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما چند سال پیش گفت‌و‌گویی با او در عصر ایران منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • آیا می شناسیدش؟
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • همه باید دفاع جانانه و فداکارانه ای از احکام اسلام داشته باشیم
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)