Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راهور گفت: به‌زودی از دستگاه‌ها و سازمانها می‌خواهیم که مدیران دولتی در صورت تمایل بتوانند به پلیس راهور در موضوع بازرسان نامحسوس کمک کنند البته شرایطی برای این کار لحاظ شده و باید این افراد حداقل دارای مدرک کارشناسی باشند. ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ اجتماعی پلیس حوادث نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار سید کمال هادیان‌فر صبح امروز در نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه خودروهای دارای جریمه بیش از یک میلیون تومان در ایام تعطیلات عید فطر یا تابستان نیز مانند ایام نوروز توقیف نمی‌شوند، اظهار کرد: این کار فقط در ایام نوروزی انجام شد و در تابستان در تعطیلات پیش‌رو انجام نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور تصریح کرد: در حال حاضر 2 هزار و 762 دوربین کار نظارت بر تردد وسایل‌نقلیه را انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر احیای گشتهای نامحسوس پلس راهور تصریح کرد: بررسی کامل راجع به کاهش تصادفات و انضباط ترافیکی انجام دادیم، یکی از موضوعات تقریباً رها شده بحث بازرسان نامحسوس است و پلیس راهور مجوز استفاده از این بازرسان را دارد، از این ظرفیت بسیار محدود استفاده شده بود، این ضابطان در 13 مورد می‌توانند خودروها را جریمه کنند.

رئیس پلیس راهور تصریح کرد: به زودی از دستگاه‌ها و سازمانها می‌خواهیم که مدیران دولتی در صورت تمایل بتوانند به پلیس راهور در این موضوع (بازرسان نامحسوس) کمک کنند البته شرایطی برای این کار لحاظ شده و باید این افراد حداقل دارای مدرک کارشناسی، فاقد تخلفات حادثه‌ساز و سایر الزامات باشند.

وی یادآور شد: شروع اجرای این کار از مدیران دولتی و اصحاب رسانه‌ها بوده و سپس سراغ مابقی افراد نیز می‌رویم، در این موضوع (بازرسان نامحسوس) حتماً از خود رانندگان نیز استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در جاده‌های اصلی کشور اجزای تردد به خودروهای فرسوده را نمی‌دهیم، گفت: هیچ پایانه‌ای مجاز به تخصیص مسافر به اتوبوسهای فرسوده نیست.

هادیان‌فر متذکر شد: بر اساس قانون، پیامکهای جریمه با هزینه فرد متخلف به فرد ارسال شود و در این ایام یک میلیون و 530 هزار و 200 پیامک به مالکان خودروهایی که مرتکب تخلف بودند، ارسال شد.

وی متذکر شد: کار جدیدی انجام می‌دهیم، هر فردی در آینده، می‌تواند پروفایلی در پلیس راهور داشته باشد، کد اختصاصی بگیرد و با مشخصات شناسایی شده تمام خدمات را از پلیس راهور اخذ کند و با اجرای این کار دیگر نیاز به مراجعه به پلیس نیست.

رئیس پلیس راهور با اشاره به برنامه جدی پلیس برای ساماندهی موتورسیکلتها تصریح کرد: تمهیدات جدیدی در این زمینه، به تهران و کلان‌شهرها ابلاغ شده، تقریباً از بین 11 میلیون موتورسیکلت، چهار میلیون پلاک دارند و از این 11 میلیون موتور نیز فقط چهار میلیون نفر دارای گواهینامه هستند.

هادیان‌فر در پاسخ به سؤالی مبنی بر نظر پلیس برای اجرای طرحهای مختلف اعم از زوج و فرد و ترافیک که توسط شهرداری انجام می‌دهد، گفت: هر شهری برای خود، شورای ترافیک دارد؛ طبیعتاً در هر شهر تصمیمات به تناسب اتخاذ و در صورت عدم مغایرت قانونی اجرا می‌شود، خیلی بنا نداریم در این طرحها دخالت کنیم اما در طرحهای ملی یا طرحهایی که در چند شهر انجام می‌شود، موضوع در شورای عالی ترافیک با حضور رئیس پلیس راهور سنجیده و سپس اجرا می‌شود.

وی متذکر شد: از تمام دستگاه‌ها خواستیم که در اجرای این طرحها، خیلی هزینه مالی به مردم تحمیل نشود.

انتهای پیام/

R1370/P/S2,21,1392,1416/CT11 واژه های کاربردی مرتبط راهور

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راهور راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها

به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس راهور گفت: استفاده از چراغ زنون برای خودرو مطلقاً ممنوع است و اگر مشاهده شود جریمه می‌شوند، همچنین استیکر، برچسب و یا تصویر روی بدنه و شیشه ممنوع و جریمه دارد.

تسنیم در خبری نوشت: جلسه ارتباط مستقیم رئیس پلیس راهور فراجا با مردم امروز در مرکز نظارت همگانی فراجا ۱۹۷ برگزار شد.

سردار سید تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور فراجا ضمن دیدار با مردم و حل مشکلات آنها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین مشکلات بیان شده از سمت مردم مربوط به شماره‌گذاری خودروها و تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی بوده است.

وی تصریح کرد: روال همیشگی و مرسوم این است که مسئولان فراجا در ۱۹۷ به مشکلات طرح شده مردم رسیدگی کرده که البته یکی از کارهای خوب است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: امروز بیش از ۱۳۰ نفر به دلایل مختلف به ۱۹۷ مراجعه کردند که مهمترین مطالبات و درخواست مردم، آموزشگاه‌های رانندگی، اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و جریمه رانندگی بود؛ نکته مهم این بود که در جرایم رانندگی هیچ کدام جریمه اشتباهی نبود؛ بلکه درخواست بخشش بوده است.

حسینی در خصوص نور چراغ خودروها گفت: نور چراغ‌ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد، استفاده از چراغ زنون و چراغ با رنگ تماماً سفید مطلقاً ممنوع است، توصیه می‌کنیم از چراغ فابریک خودروها استفاده شود چراکه از شرایط استاندارد برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: اگر خودرویی چراغ زنون داشته باشد در صورت مشاهده جریمه می‌شود چراکه چراغ زنون خطرآفرین است و می‌تواند برای دید دیگر رانندگان خطر ایجاد کند.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: استفاده از برچسب، استیکر و تصاویر حتی اگر جنبه تزئینی داشته باشد تخلف است و در صورت مشاهده برای آن خودرو جریمه صادر می‌شود، البته خودروهای تبلیغاتی و امدادی طبق آیین‌نامه می‌توانند بغل نویسی داشته باشند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901309

دیگر خبرها

  • طرح ویژه پلیس راهور برای موتورسواران و عابران پیاده
  • بازرسان آژانس در ایران؛ از «البرادعی» تا «گروسی»
  • مشکل کمبود نیروهای پلیس راهور در شهرها را با برون‌سپاری رفع می‌کنیم
  • ۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد توقیف شد
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها
  • ممنوعیت استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی برای خودرو
  • استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی مطلقاً ممنوع است