Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-29@19:34:35 GMT

برخورد با پیامک‌های تبلیغاتی که از رو نرفته‌اند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۳۶۳۰

برخورد با پیامک‌های تبلیغاتی که از رو نرفته‌اند

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، پس از سال‌ها گلایه مشترکان از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی با وجود اعلام انصراف از دریافت آن‌ها، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی به عنوان نهاد ناظر و قانون‌گذار حوزه ارتباطی کشور، اپراتورهای تلفن همراه را به ایجاد سامانه‌ای ملزم کرد که از طریق وارد کردن یک کد واحد امکان اطلاع از پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده، هر سه اپراتور ایجاد شده و مشترکان بتوانند بدون هراس از دست دادن پیامک‌های بانکی راه ارسال پیام‌های تبلیغاتی را ببندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید حقی - معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- پیش از این درباره‌ی ارسال پیامک‌های انبوه اعلام کرده بود: در مقررات تصویب‌شده در شورای عالی فضای مجازی، سقف مجاز برای ارسال پیامک در شبانه‌روز ۵۰۰ پیامک تعیین شده است. این تصمیم در راستای رسالت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حمایت و حفاظت از حقوق مشترکین در حوزه ICT اجرایی شده است و این انتظار وجود دارد که رضایتمندی مشترکین را در پی داشته باشد.

شرکت‌های متخلف به پلیس فتا معرفی شدند

از طرفی اخیراً حقی اظهار کرده است که بر اساس بررسی‌های رگولاتوری، برخی از شرکت‌های فعال در حوزه ارسال پیامک انبوه اذعان کرده‌اند امکان ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه به شماره مشترکانی را دارند که با استفاده از سامانه #۸۰۰* دریافت هرگونه پیامک تبلیغاتی را برای شماره‌های خود مسدود کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این‌گونه اقدامات مصداق فعالیت‌های غیرمجاز پستی، مخابراتی و فناوری اطلاعات بوده و اعمال مقررات در مورد آن‌ها از وظایف و اختیارات رگولاتوری است، تصریح کرده است که اپراتورهای تلفن همراه باید از ارایه خدمات مستقیم یا غیرمستقیم به این دسته از شرکت‌ها جلوگیری کنند و این شرکت‌ها نیز وظیفه دارند ارایه سرویس‌های غیرمجاز و همچنین تبلیغات خود در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ارایه چنین سرویسی را متوقف کنند.

بنابراین در حالی که براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه بدون اجازه مشترک ممنوع است و با شرکت‌های متخلف در این حوزه برخورد می‌شود، حقی اعلام کرد به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مشترکین، این موضوع به همراه لیست اسامی شرکت‌های متخلف به پلیس فتا اعلام شده است.

بیش از ۱۲۸ هزار شماره شخصی مسدود شد

درحالی که رگولاتوری سامانه ستاره ۸۰۰ مربع را برای مقابله با ارسال پیامک‌های ناخواسته معرفی کرده بود، چند ماه پس از آغاز به کار این سامانه، راهکار جدیدی برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انتخاب شد و بدین ترتیب عده‌ای با بهره‌گیری از سیم‌کارت‌های شخصی به جای سرشماره‌های ارسال پیامک انبوه به ارسال این پیام‌ها پرداختند. در این میان برخی شرکت‌ها با خرید چندین سیم‌کارت اعتباری اقدام به سودجویی به شیوه‌ای جدید کرده و حتی به ارسال پیامک‌هایی با موضوع تبلیغات غیراخلاقی پرداخته و بدین واسطه سایت‌هایی را نیز معرفی کردند.

به همین دلیل رگولاتوری تصمیم گرفت خطوط ارسال‌کننده پیامک را بدون اینکه کاربران شماره‌ها را برای سامانه ۸۰۰ ارسال کنند، از طریق رفتارشناسی این خطوط و در صورتی که بدون استفاده از تلفن و اینترنت، تنها اقدام به ارسال پیامک انبوه می‌کردند شناسایی کند. در این راستا مطابق آمار منتشرشده در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا کنون بیش از ۱۲۸ هزار خط شخصی ارسال‌کننده پیامک تبلیغاتی مسدود شده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: پیامک تبلیغاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان

آرمان وطن‌دوست در جلسه بررسی وضعیت تور‌های غیر مجاز در استان اظهار کرد: ممانعت از اجرای تور‌های غیر مجاز گردشگری در استان دغدغه مشترک نهاد‌های مربوطه و فعالان بخش خصوصی گردشگری کردستان است.

معاون گردشگری کردستان گفت: تور‌های غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

 وی بیان کرد: متولیان تور‌های غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورت وقوع خطرات در سفر، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

وطن‌دوست تاکید کرد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تور‌های گردشگری مستلزم اخذ مجوز‌های لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. 

در این جلسه مقرر شد پس از شناسایی رانندگان متخلف، سرپرست گروه‌ها، شرکت‌های بیمه که با تور‌های غیرمجاز همکاری می‌نمایند، به اداره نظارت بر اماکن عمومی و سایر مراجع قانونی برای اعمال قانون معرفی شوند.

همچنین تمامی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری نسبت به ثبت تور‌های خود در سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دریافت کد QR اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ارسال ارزان و سریع بار با شرکت پست بین‌المللی اسپیدکس
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • ببینید | استقرار انبوه تانک‌ها در نزدیکی رفح؛ اسرائیل آماده جنگ می‌شود؟
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»