Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی اتصال راه آهن اردبیل – میانه به شمال استان اردبیل سال آینده آغاز می‌شود.

اکبر بهنامجو در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با پیگیری که از اواخر سال گذشته انجام دادیم هم از محل اعتبارات ملی و هم استانی منابع خوبی برای استان اردبیل تعریف و تعیین شده که انتظار می‌رود در طول سال شاهد جذب این منابع باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات ملی و استانی در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل جزو استان‌های موفق در جذب اعتبارات بوده و تا تیرماه امسال فرصت جذب این منابع را داریم.

استاندار اردبیل افزود: در بخش اعتبارات ملی امسال با ۱۱۰ تا ۱۵۰ درصد رشد اعتبارات و در بخش استانی نیز با ۴۰ درصد افزایش منابع روبرو هستیم که نمونه شاخص و بارز آن پروژه راه آهن اردبیل – میانه است.

بهنامجو تصریح کرد: سال گذشته ۱۰۱ میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل در قانون بودجه تعریف شده بود که همه آنها به این پروژه تزریق شد و در کنار آن ۲۵۰ میلیارد تومان منابع فاینانس نیز در چهار مرحله جذب شد.

وی ادامه داد: امسال نیز ۱۵۰ میلیارد تومان در پیوست بودجه برای راه آهن اردبیل تأمین اعتبار شده و قرار است سهم ۲۵۰ میلیارد تومانی امسال نیز از محل فاینانس برای این پروژه تأمین شود تا در مجموع ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد منابع را در راه آهن اردبیل – میانه شاهد باشیم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: به دنبال سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به صورت انتفاعی برای این پروژه منابعی از محل اوراق مشارکت در نظر گرفته شده است که البته سقف آن نامحدود بوده و ما به راحتی می‌توانیم از این محل برای پروژه راه آهن اردبیل جذب منابع داشته باشیم.

بهنامجو در مورد پروژه راه آهن اردبیل – پارس‌آباد نیز گفت: کارهای مطالعاتی و طراحی و تهیه نقشه فنی و اجرایی آن تا پایان امسال به سرانجام می‌رسد و با تأمین منابع مالی از سال آینده شاهد عملیات اجرایی اتصال راه آهن اردبیل – میانه به شمال این استان خواهیم بود.

وی به توافق انجام شده با جمهوری آذربایجان برای اتصال این راه آهن به آسیای میانه اشاره کرد و گفت: قرار است از آن سوی مرز ۱۶ کیلومتر از طرف کشور جمهوری آذربایجان خط ریلی کار شود تا از طریق پارس‌آباد این دو خط ریلی متصل و یک مسیر ترانزیتی ایمن برای دو کشور فراهم آید.

استاندار اردبیل در مورد جذب منابع برای راه‌های مواصلاتی استان نیز اظهار کرد: ما در دو سال اخیر چهار خطه کردن راه‌های مواصلاتی استان را پیگیری کردیم به طوری که اعتبار حوزه راه از ۱۲ میلیارد تومان هم اکنون به ۱۵۰ میلیارد تومان جهش قابل توجهی یافته است.

بهنامجو بیان کرد: در حال حاضر اکثر محورهای مواصلاتی استان اردبیل برای چهار بانده شدن از ردیف اعتباری ویژه برخوردار است به طوری که در یک سال گذشته ما ۶۰ کیلومتر بزرگراه احداث کردیم در حالی که قبل از آن تنها ۱۵۰ کیلومتر مسیر چهار خطه در استان اجرایی و عملیاتی شده است.

وی ارتقای راه‌های مواصلاتی استان را به نفع هموطنان در ترددها و ارتقای ایمنی آنها و افزایش و بهبود وضعیت ترانزیتی و توسعه گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: ما امسال نیز توسعه مسیرهای بزرگراهی را در استان اردبیل به جد پیگیر هستیم.

استاندار اردبیل در مورد سدهای در حال احداث نیز گفت: پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی با قوت به پیش می‌رود و مشکلات تأمین اعتبار آن به زودی رفع خواهد شد.

بهنامجو افزود: امسال ۴۵ هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین به صورت کشت آبی به اراضی حاصلخیز استان اضافه خواهد شد و امیدواریم با تکمیل سایر سدهای در حال احداث تحول عظیمی را در استان شاهد باشیم.

وی در پایان از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست؛ تا با قوت و قدرت پیگیر جذب اعتبارات از محل پیوست بودجه ۹۸ باشند و در این زمینه هیچ‌گونه کوتاهی و کم‌کاری را به خود راه ندهند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: راه آهن اردبیل پارس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود

در پی اعلام ورود عملیات نیروهای مسلح یمن علیه «مثلث تجاوز» به فاز چهارم، وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی این کشور از آغاز قریب‌الوقوع عملیات نیروهای کشورش علیه کشتی‌های متعلق و یا وابسته به مثلث تجاوز در دریای مدیترانه خبر داد.

به گزارش ایسنا، «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن در این باره اظهار کرد تا زمانی که جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه متوقف نشود، عملیات آغاز شده توسط نیروهای مسلح یمن پایان نخواهد یافت.

وی در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: عملیات در دریای مدیترانه آغاز خواهد شد و به همین منظور نظارت دقیقی وجود دارد و طی روزهای آینده شاهد اعلام اولین عملیات خواهیم بود.

این مقام یمنی در ادامه تاکید کرد: هر طرفی در جهان که با رژیم اشغالگر در ارتباط باشد، تجارتش تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و هدف نیروهای مسلح یمن خواهد بود.

الشامی همچنین خاطرنشان کرد: یمن از قابلیت‌هایی برخوردار است که به آن اجازه می‌دهد در خط مقدم حمایت از ملت فلسطین بایستد و به زودی تعداد رزمندگان آماده برای رفتن به نبرد به یک میلیون جنگجو خواهد رسید.

وی با «فریبکار» توصیف کردن رژیم صهیونیستی، ادامه داد: نیروهای مسلح یمن در صورت دستیابی به توافق بر میزان تعهد اشغالگران به اجرای مفاد توقف تجاوز نظارت خواهند کرد.

وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی این کشور همچنین افزود: در ازای توقف حمایت از مسئله فلسطین، پیشنهادهای وسوسه کننده زیادی ارائه شد، اما ملت یمن و رهبری آن‌ها تا زمانی که پیروزی به دست نیاید، موضع خود را در قبال فلسطین رها نمی‌کنند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن جمعه از آغاز اجرای مرحله چهارم عملیات در واکنش به ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آن‌ها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب در شهرکرد
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • ساماندهی زمین ورزشی روباز پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش است
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • ۲۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار