Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی تیراندازی نیروهای امنیتی سودان در محل تجمع تحصن کنندگان در خارطوم یک نفر کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

به‌ گزارش ‌ایسنا ، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، کمیته‌ مرکزی پزشکان سودان گزارش داد، در پی تیراندازی‌ها در خارطوم یک جوان ۲۰ ساله بر اثر شدت جراحات وارده کشته شد.

طبق بیانیه این کمیته‌، سه تن دیگر از معترضان در اثر تیراندازی نیروهای نظامی و تعدادی دیگر با ضربات باتوم زخمی شده و یک مرد نیز زیر خودروی پلیس رفت و زخمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس نظامی سودان در خیابان "نیل" در نزدیکی پل نیل آبی و محل تحصن (مقابل مقر فرماندهی کل نیروهای مسلح سودان) تیراندازی کرد.  

خبرگزاری نووستی روسیه نیز گزارش داد: زمانی که پلیس نظامی قصد داشت موانعی که معترضان در خیابان‌ ایجاد کرده بودند را جمع‌آوری کند، درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان سودانی شکل گرفت و در این درگیری تیراندازی شد. تیراندازی نظامیان سودان با واکنش شدید گروه‌های مخالف که خواستار انتقال قدرت به دولت مدنی هستند، مواجه شد.

جمعیت شاغلین سودان نیز با انتشار بیانیه‌ای اقدام نظامیان سودان در تیراندازی با گلوله واقعی به سوی معترضان را محکوم و تاکید کرد: قتل و تهدید در خیابان نیل تنها مقدمه‌ای با هدف یک کشتار بزرگ برای بر هم زدن تحصن است.  

همچنین استفاده از گلوله واقعی علیه تحصن کنندگان و شهروندان بی‌دفاع و در محل تجمع‌های مسالمت آمیز به منزله آغاز کشتارهاست و ما هرگز این مساله را نمی‌پذیریم.

کمیته‌ اقدام میدانی وابسته به ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر، بزرگترین گروه مخالف در سودان نیز اقدام نیروهای امنیتی و نظامی در برابر غیرنظامیان بی‌دفاع را محکوم کرده و در بیانیه‌ای آورد: وضعیت خیابان نیل همچنان موضوع بحث با کمیته‌ امنیتی ارتش است اما کمیته‌ یاد شده مذاکرات و بحث‌ها را نادیده گرفت و اقدامی یکجانبه انجام داد.

همچنین آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای از شورای نظامی و رهبران اعتراضات در سودان خواست مذاکرات را با هدف دستیابی فوری به توافقی برای انتقال قدرت به غیرنظامیان از سر بگیرند.

گوترش در این بیانیه بالاترین سطح خویشتن‌داری را خواستار شده و بر اهمیت رعایت حقوق بشر از جمله حق آزادی برگزاری تجمع و حق آزادی بیان و عدم ایجاد محدودیت علیه رسانه‌ها تاکید کرد.

محمد حمدان دقلو ملقب به حمیدتی، معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان نیز در مراسم افطاری در جمع خبرنگاران نسبت به تشکیل دولت مدنی در شرایط حاضر هشدار داد.

حمیدتی در این باره گفت‌: تشکیل دولت مدنی در شرایط فعلی که شاهد بالا گرفتن درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و تحصن کنندگان مخالف شورا هستیم، آشوب ایجاد خواهد کرد.

معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: ما مشکلی با انتقال قدرت به غیرنظامیان نداریم اما این دولت باید شامل همه گروه‌های مردم سودان باشد. ما برای تشکیل دولت مدنی آتی و اجرای قانون، هر گونه آشوب در کشور را حل و فصل خواهیم کرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود، تصریح کرد: گروهی می‌گوید که شورای نظامی ضعیف است و فشاری از سوی مردم وجود دارد اما باید بگویم ما هر آشوبی را با قانون فیصله خواهیم داد و هر اقدامی که علیه جان مردم انجام شود، با قانون آن را خاتمه خواهیم داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۳۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند

مقام‌های آمریکایی شنبه اعلام کردند که طوفان و گردباد در ایالت اوکلاهما جان دستکم سه نفر را گرفت.

به گزارش ایرنا، سرویس ملی هواشناسی آمریکا در مناطقی از کشور از جمله ایلینوی، ویسکانسین و تگزاس درباره وقوع گردباد، طوفان‌های شدید، باران سنگین و تگرگ به ده‌ها میلیون نفر هشدار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی است که اوضاع ناپایدار آب و هوایی روز دوشنبه در بخش‌های میانی آمریکا ادامه خواهد داشت.

«کوین استیت» فرماندار اوکلاهما یکشنبه با اعلام «وضعیت اضطراری» مجوز آزادسازی بودجه بیشتر برای کمک به عملیات امدادرسانی را صادر کرد.

طوفان و گردباد روز شنبه و یکشنبه مرکز اوکلاهما را درنوردید و بخش‌هایی از شمال غرب تگزاس، غرب میسوری و کانزاس را در بر گرفت.

آژانس مدیریت بحران اوکلاهما اعلام کرد که بر اثر طوفان ده‌ها خانه نابود شده یا خسارت دیده‌اند و بیش از ۳۰ تن نیز زخمی شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است