Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:نوک پیکان حمله دشمن صنعت خودرو است و به این نیت سال گذشته قصد داشتند فتیله تولید در کشور را پایین بکشند تا به اهداف خود برسند اما با مجموعه اقدامات انجام شده نه تنها نتوانستند به اهداف خود برسند بلکه افزایش تولید داریم.به گزارش بلاغ، فرشاد مقیمی شامگاه شنبه در بازدید از شهرک‌های صنعتی این شهرستان با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور کسانی که در عرصه تولید فعالیت دارند سرباران خط مقدم در عرصه جنگ اقتصادی هستند، اظهار کرد: اگر فعالیت‌ها مانند روال قبل باشد با چالش روبه رو خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای توسعه اقتصادی نقش رسانه‌ها تاثیر گذار است، گفت: مطالبات مقام معظم رهبری استفاده از ظرفیت و توان داخلی برای رونق تولید است، این شهرستان توانمندی‌های خوبی وجود دارد که برای رسیدن به اهداف کشور باید بهره‌مند شویم.

وی گفت: نوک پیکان حمله دشمن صنعت خودرو است و به این نیت سال گذشته قصد داشتند فتیله تولید در کشور را پایین بکشند تا به اهداف خود برسند اما با مجموعه اقدامات انجام شده نه تنها نتوانستند به اهداف خود برسند بلکه افزایش تولید داریم و برنامه ریزی‌ها برای تحویل آن به مشتریان وجود دارد.

در واحدهای صنعتی ثبت سفارش‌ها ممنوع می‌شود

مقیمی ساخت تولید داخل در سایر صنایع را اولویت نخست وزارت صنعت دانست و گفت: تقاضا دارم هر حوزه‌ای که امکان ساخت و تولید دارد اعلام کنند تا تعرفه واردات بازنگری شود، هرچند این تعرفه در ابتدای سال 98 مصوب شده اما با توجه به نیاز امروز تغییر خواهد کرد و یکی از سیاست‌های وزارت صنعت در امر تولید است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در برخی صنایع ثبت سفارش را ممنوع می‌کنیم زیرا تولید کشور را به ادعا نمی‌توان گره زد، افزود: صحت سنجی توانایی تولید وجود دارد و در یک برنامه زمان بندی شده هر چقدر واحد تولیدی به ظرفیت اسمی خود نزدیک شود با همان برنامه روند ثبت سفارش را متوقف می‌کنیم چون یکی از راه‌های مدیریت ارزی ثبت سفارش است.

وی تصریح کرد: تعرفه پیستون سازی گلپایگان بین 15 تا 20 است و اگر ضروری باشد تا جایی افزایش می‌دهیم که فقط از ظرفیت تولید داخل استفاده شود و وابستگی ارزی را در حد توان به حداقل برسانیم.

مقیمی گفت: ارز برای کالاهایی که ضروری به نظر نمی‌رسد ممنوع شده و اولویت با تامین مواد اولیه، قطعات مورد نیاز صنعت و تولید است، بنابراین کمیسیون ارزی مابین بانک مرکزی و وزارت صنعت تشکیل شده است که براساس اولویت‌ها اعلام و با موضوع تولید ارز اختصاص می‌یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رفع تعهد ارز حاصل از صادرات با کالای مورد نیاز کشور انجام می‌شود و می‌توان به صورت فردی صادرات را انجام داد و امتیاز ورود کالا را با قیمت توافقی در اختیار شخص دیگر قرار داد.

گلپایگان نیازمند منطقه ویژه اقتصادی 

وی افزود: مسؤولیت منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان با سازمان صنایع کوچک و شرکت‌ها است و باید مطالعات نهایی و نقشه را انجام دهد و نقشه آن را برای تصویب ارائه دهد و قطعأ نیاز این منطقه به چنین زیر ساختی با توجه به صنایع آن وجود دارد.

مقیمی گفت: با توجه به حجم بدهی‌های خودروسازان به قطعه سازان سال گذشته در جلسه اقتصاد مقاومتی 4000 میلیارد تومان به این دو شرکت اختصاص یافت که  در واقع به نام خودرو ساز و به کام قطعه ساز است و تا کنون سه هزار و 887 میلیارد تومان آن با هدف پرداخت مطالبات قطعه سازان صورت گرفته است.  

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سرمایه گذاری 20 میلیاردی روی پلوس برای افزایش تولید تا 300 هزار قطعه است که هدف گذاری تا دو  میلیون قطعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه واحد صنعتی "جی ال تی" برای کشور ضرورت دارد زیرا لوله‌های گاز در سراسر کشور کشیده شده و می‌توان با ایچاد واحدهای کوچک تولیدی به جای واحدهای بزرگ پتروشیمی با سرمایه های بزرگ نیاز کشور را برطرف کرد، افزود: بر اساس اصل 44 می‌تواند به این حوزه ورود کند و وزارت صنعت نیز حمایت لازم را خواهد کرد.

مقیمی با بیان اینکه تیغ ستاد تسهیل با بوجه به مصوبات سران سه قوه و آیین نامه‌ای که در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده تیزتر شده است، گفت: میزان تقاضای محصولات پلیمری سال گذشته دو برابر شد و باید توقع دو برابری تولید را داشته باشیم اما میزان تولید تغییر نکرد بنابراین ممکن دپو یا قاچاق شده باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: افرادی در بورس در چند ثانیه آخر با قرارهایی که با هم داشتند قیمت را بالا بردند تا 150 درصد رقابت ایجاد کنند اما وزارت صنعت در این خصوص ورود پیدا کرده و کسانی که سبب اختلال در فضای اقتصادی کشور شدند با تمام توان و با استفاده از ظرفیت‌های کشور ظرف یک ماه آینده این فضا ارام خواهد شد. 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۳۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش ایسنا؛ سیدابراهیم رئیسی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

ادامه دارد ...

دیگر خبرها

  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز به دست آمد/ استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها جواب داد
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی؛ نشانه تحریم‌ناپذیری ایران
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال