Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه ۷ شهرستان این استان درگیر مبارزه با آفت ملخ صحرایی است گفت: تاکنون در مبارزه با این آفت در سطح ۷۰ هزار و ۵۰۰ هکتار ۲۰ تن سم مصرف شده است. ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر از پایان برداشت گندم در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت:  تاکنون 142 هزار و 500 تن گندم در اراضی استان برداشت و تحویل مراکز خرید شده است که نسبت به سال قبل رشد 8 برابری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از پرداخت هزینه گندم خریداری شده به کشاورزان استان بوشهر و بیان کرد: تاکنون هزینه 137 هزار و 500 تن  گندم خریداری شده به مبلغ 236.3 میلیارد تومان به حساب کشاورزان استان بوشهر واریز شده و هزینه خرید 5 هزار تن دیگر هنوز پرداخت نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به خرید گندم بذری از کشاورزان خاطر نشان کرد: 11 هزار 100 تن بذر گندم از کشاورزان خریداری و تحویل مراکز خرید و بابت خرید بذر، 23.6 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

منوچهری خرید کلزا را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: با توجه به پایان برداشت گندم در استان بوشهر دیگر کامباین در اراضی کشاورزی استان بوشهر کار نمی‌کند.

وی به مبارزه با ملخ صحرایی در اراضی استان پرداخت و تصریح کرد: 43 تیم در عملیات سم‌پاشی علیه ملخ‌های صحرایی مشارکت دارندکه در این راستا 150 سم‌پاش زمینی و 2 هواپیما و  8 دستگاه ماشین یو.ال.وی در عملیات سم‌پاشی علیه آفت ملخ صحرایی همکاری می‌کنند.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه 7 شهرستان استان بوشهر درگیر مبارزه با ملخ‌های صحرایی هستند افزود:تاکنون عملیات سم‌پاشی علیه هجوم و آفت ملخ‌های صحرایی در سطح 70 هزار و 500 هکتار اراضی استان‌ بوشهر  انجام شده است.

منوچهری، بیان کرد: در عملیات سم‌پاشی علیه آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر تاکنون  20 تن سم مصرف شده است.

142 هزار تن محصول گندم تحویل مراکز خرید استان بوشهر شد 63 هزار هکتار اراضی استان‌ بوشهر علیه آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی شد بوشهر| 2500هکتار اراضی دشتستان علیه ملخ صحرایی نیاز به سم پاشی هوایی دارد

وی،شهرستانهای دشتستان، گناوه و دیلم  را بیشترین منطقه در هجوم  ملخ‌ها دانست و تاکید کرد: در این زمینه  همکاری تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی با امکانات و تجهیزات لازم ضروری است.

انتهای پیام/ش

R41363/P/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم از کشاورزان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،   پیش بینی می‌شود  امسال از بیش از ۱۴ هزار هکتار اراضیِ زیرکشتِ گندم در این شهرستانْ  بیش از ۶۰ هزار تُن گندم برداشت شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در فروردین ماه سال جاری رفع تصرف شد 
  • ۲۰ هزار تن کلزا در دهلران برداشت شد
  • راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان
  • خرید گندم از کشاورزان
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • وضعیت خرید گندم در استان بوشهر مطلوب است
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار