Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر ادبیات انقلاب اسلامی را در مسیر مسائل فرهنگی، اجتماعی سوق دهیم شاهد اثرات آن در جامعه می‌شویم. ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه شنبه در جمع هنرمندان، فعالان فرهنگی و مذهبی رشت اظهار داشت: گیلان یک استان ممتاز به لحاظ منابع انسانی است و از نیروهای نخبه‌ی زیادی در حوزه‌های مختلف برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تقسیم‌بندی هنر ابراز داشت: در منابع دینی همواره در رابطه با صفات الهی و زیبایی‌شناختی مفصل اشاره شده است بنابراین هنر می‌تواند به خودی خود یک هدف قلمداد شود.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه آموزه‌ها و روایات قرآن کریم در حقیقت برای توجه و عبرت انسان است گفت: در رابطه با مفهوم و مصداق‌شناسی هنر همواره افراد با مشکل روبه‌رو می‌شوند چون هنر همانند واژه‌های فرهنگ و آزادی از تعاریف مختلفی برخوردار است. 

سنگری: عرصه‌های نوپای ادبیات انقلاب اسلامی را هنوز بررسی نکردیمقزوه: ادبیات انقلاب، بزرگترین افتخار امروز عرصه فرهنگ استبجنورد| شعر و ادبیات انقلاب اسلامی "سلاحی کارآمد" برای خنثی‌سازی تبلیغات دشمن است

وی با اشاره به اینکه در نظام و فرهنگ اسلامی ما هنرهای تجسمی در واقع دارای یک سری محدودیت است اظهار داشت: به دلیل محدویت‌های هنر تجسمی، ما در کشور در این زمینه زیاد نبوغ نداشتیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در نظام اسلامی، زبان فارسی جزء سرآمدها بوده است گفت: بنابراین هنر را می‌توان بر اساس محتوا تقسیم‌بندی کرد و اگر هنر بیان‌کننده باورهای اسلامی و دینی باشد ارزشمند است و هنر دینی نیز قابلیت دفاع دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مهم‌ترین ویژگی یک هنرمند ابراز داشت: مهم‌ترین ویژگی یک هنرمند این است که بتواند انسان‌ها را از طبیعت به سوی فطرت انسانی گرایش و سوق دهد البته کل هستی نمود حق است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک اتفاق بزرگ بود که نکات بسیاری در محتوای انقلاب مطرح شده است افزود: اگر بتوانیم ادبیات و محتوای انقلاب را در مسیر مسائل فرهنگی، اجتماعی سوق دهیم شاهد اثرات آن در جامعه می‌شویم.

وی اظهار داشت: هنر انقلاب آن است که انسان بتواند  با استفاده از زیباترین ابزار‌ها از این هنر جهت تبیین ارزش‌های انقلاب در بخش مقاومت، کرامت و دیگر بخش‌های جامعه مختلف جامعه استفاده کرده و بهره ببرد.

یکی از فعالان موکب‌های اربعین گیلان با عنوان موکب محسنین نیز در این مراسم اظهار داشت: تمام انسان‌ها در این عالم به دنبال این هستند که همواره اثر خوبی از خود بر جای بگذارند و در این مسیر تلاش می‌کنند و فعالیت‌های مختلفی  انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام حسین اولادوطن با بیان اینکه ما هم در این مسیر دنیوی به دنبال یک اثر ماندگار برای آخرت خود بودیم گفت: تا ابد حرارت شهادت امام حسین(ع) در عالم باقی‌ است و ما نیز تصمیم گرفتیم در این اوضاع آخرالزمان به سمت حسین‌(ع) حرکت کنیم.

یکی از کارگردانان بخش فیلم و رسانه نیز در این مراسم اظهار داشت: مستندی با عنوان " فرمانده آسمان" در رابطه با نقش روحانیون از دوران مشروطه تا عصر معاصر در حال تولید است، این مستند در 22 بهمن سال 1398 پخش می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی حقی با بیان اینکه مستند "فرمانده آسمان" در راستای معرفی ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی حضرت آیت‌الله بهجت فومنی است گفت: در این مستند هنرمندانی نظیر امیرحسین مدرس، پروانه معصومی و رامبد جوان نقش ایفا کردند.

آرمین عموزاد یکی از مدافعان حرم استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به نقش رزمندگان گیلان در راستای فتح نبل‌الزهرا سوریه گفت : رزمندگان گیلان در راستای حفظ شهر حلب و حتی آزادسازی بوکمال در سوریه در سال 96 نیز نقش ایفا کردند.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»

به گزارش «تابناک» به نقل از فرارو، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس حاضر به حمایت از طرح «نور» نشده اند.

دیگر خبرها

  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه