Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@02:00:33 GMT

نگارش بزرگترین کتاب مردمی قدس در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۴۰۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، با مشارکت گسترده راهپیمایان روزه‌دار روز قدس خراسان رضوی، بزرگترین کتاب مردمی قدس از دلنوشته‌ها و نامه‌های مردم و کودکان به‌مردم فلسطین نگاشته شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: این طرح با هدف ثبت و ضبط گوشه‌ای از حماسه حضور و فریاد حمایت مردم مسلمان ایران اسلامی از آرمان‌های قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین و در ایام بزرگترین خیانت تاریخ با وادادگی عوامل حکومت‌های مرتجع منطقه در معامله قرن انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان ادامه داد: طرح نگارش بزرگترین کتاب مردمی فلسطین با طراحی و چاپ برگه‌هایی با سربرگ روز قدس و با عنوان دلنوشته به‌مردم فلسطین و نقاشی کودکانه با موضوع فلسطین در سراسر استان خراسان رضوی آغاز شد و در روز جمعه و همزمان با روز قدس ادارات کتابخانه‌های عمومی استان با ایجاد غرفه و حضور در جمع راهپیمایان نسبت به‌توزیع برگه‌ها و جمع‌آوری دلنوشته‌های مردمی اقدام کردند.

وی با اشاره به استقبال مردم از این طرح و جمع‌آوری صد‌ها برگه دلنوشته اظهار کرد: در مشهد نیز با دایر شدن کتابخانه عمومی نمادین فلسطین در میدان بسیج طرح نگارش بزرگترین کتاب مردمی فلطسین اجرا شد و با استقبال بی‌نظیر مسؤولان استان، مردم و کودکان و نوجوانان مواجه شد.

سبزیان از درج دلنوشته به‌مردم فلسطین توسط مسؤولان استان از جمله حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، حیدرخوش نیت سرپرست معاونت استاندار و فرماندار مشهد، حمیدرضا پوریوسف مدیرکل بهزیستی، جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرزاد فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان، اکبر شیخ رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال شرق کشور، محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، اعضای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان و اعضای شورای اسلامی اسبق و حال حاضر مشهد و جمعی دیگر از مسؤولان خبر داد.

وی ادامه داد: دلنوشته‌ها و نقاشی‌های کودکانه مردم علاقه‌مند به آرمان‌های اسلام و انقلاب و قدس شریف به‌صورت کتاب تدوین شده و در مراسمی ویژه رونمایی و در محل کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ نمایشگاه کتاب‌های مربوط به فلسطین و انتفاضه مقاومت و نصب بنر اطلاع‌رسانی و توزیع بروشور معرفی کتاب‌های نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از دیگر فعالیت‌های کتابخانه عمومی نمادین فلسطین در روز قدس بود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری  خراسان رضوی گفت: این استان بیش از ۸ میلیون هکتار  زمین ملی دارد که حفظ و حراست از آن نیازمند مشارکت مردم و همیاران طبیعت است.

فنودی افزود: وجود حدود ۲۵ هزار همیار طبیعت در خراسان رضوی فرصت مغتنمی برای فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ و حراست و توسعه منابع طبیعی و  نمونه شاخصی از مشارکت خودجوش مردم در زمینه احیا و حفاظت از منابع طبیعی است.

وی گفت: طرح شورای همیار طبیعت  نخستین بار  به همت خراسان رضوی به سازمان منابع طبیعی  و آبخیزداری کشور ارائه  و با تصویب و تایید آن در اداره کل آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان قرار شد این طرح به صورت پایلوت دراین  استان آغاز و پس از بررسی نقاط ضعف و قوت آن برای اجرا به سراسر کشور ارسال شود.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود:با  آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت قرار است در هر شهرستان شورای همیار طبیعت تشکیل و علاقمندان به منابع طبیعی و حفظ و حراست از آن با عضو شدن در این شورا بازوی توانمندی در این مسیر متعالی باشند.

 فنودی استفاده از خرد جمعی همیاران طبیعت استفاده از ظرفیت و توانمندی آنها و ایجاد ساختار منسجم این گروه مردمی را از اهداف تشکیل این شورا برشمرد و گفت:  حفظ مراتع و منابع طبیعی، توسعه فضای سبز و درختکاری و درخت داری از برکات و آثار مشارکت همیاران طبیعت است که به صورت داوطلبانه و خودجوش به عنوان باقیات و صالحات ارزشمند برای این عزیزان ماندگار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به شعار سال با عنوان  جهش تولید با مشارکت مردم افزود: آموزش و ترویج در موضوع روابط عمومی سرمایه‌گذاری در توسعه و حفظ منابع طبیعی است چرا که آگاهی مردم باعث افزایش و دغدغه مندی آنها در این حوزه و موجب برکات فراوانی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی از همه علاقمندان به طبیعت خواست تا با مراجعه به سامانه همیار طبیعت و دریافت کارت شناسایی به جمع حافظان مروجان و حامیان طبیعت بپیوندند.

در حاشیه این مراسم همیاران طبیعت از نهالستان ایرانی تورانی طرق بازدید و با روند تولید نهال برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت آشناشدند 

دیگر خبرها

  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • قدردانی حماس از تجمعات مردمی در سراسر جهان در حمایت از مردم غزه
  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان