Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-30@00:55:42 GMT

آیا مسئولان اجازه حمل سلاح دارند؟

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۴۰۵۲

مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در خصوص موضوع حمل سلاح توسط مسئولان، اظهار داشت: در این زمینه قانونی به نام "قانون تسلیح" داریم که قانونی خوب و جامع است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون تسلیح مقاماتی تعیین شده‌اند تا پس از اخذ مجوز، اجازه حمل سلاح داشته باشند، بیان کرد: حتی بعضی از شخصیت‌ها که حفاظت از آن‌ها لازم است، بعد از بازنشستگی نیز ممکن است اجازه حمل سلاح داشته باشند تا بتوانند در صورت نیاز از خود دفاع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجوز حمل سلاح به مسئولان برای حفاظت از خودشان است نه هجوم به دیگران

وی با بیان اینکه مجوز حمل سلاح به مسئولان برای حفاظت از خودشان است نه جنگ و هجوم به دیگران، افزود: این قانون خوب است و کم و کسری ندارد، اگر نقصی هم داشته باشد، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات یا ستاد کل نیروی‌های مسلح از طریق وزارتخانه می‌توانند پیشنهاد تغییر این قانون را ارائه دهند.

ذوالنوری ادامه داد: بعضی از مسئولان که باید حفاظت شوند، چند سال بعد از ترک مسئولیت نیز تا زمانی که آب‌ها از آسیاب بیفتد و زندگی‌شان عادی شود، طبق قانون تسلیح، می‌توانند مسلح باشند.

مجوز حمل سلاح مسئولان از یک ماه تا 5 سال قابلیت تمدید دارد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های مختلفی هستند که کارت سلاح مسئولان را تمدید می‌کنند که از یک ماه تا 5 سال، این مجوز حمل سلاح تمدید می‌شود، که البته بابت تمدید مجوز هر بار باید مرجع تعیین شده صلاحیت آن‌ها را بررسی کند تا در صورت واجد شرایط بودن کارت حمل سلاح تمدید شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی افراد، شخصیت قابل حفاظتی نیستند اما به دلیل ماموریتی که دارند مانند حمل پول بانک یا جابجایی اسناد خاص، باید مسلح باشند و همه این موارد در قانون قید شده است.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۴۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، حجت اله صالحی در تشریح این خبر گفت: در اجرای مقررات ماده (۳) قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان آخرین مهلت استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم فصل زمستان سال ۱۴۰۲ یک ماه پس از پایان دوره مزبور می‌باشد.

وی افزود: باتوجه به درخواست‏های مکرر مودیان مالیاتی و به منظور تکریم ایشان و فراهم آوردن زمینه اجرای صحیح تکالیف قانونی برای آنان در اولین دوره اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، بنا به اختیار حاصل از ماده (191) قانون مالیات های مستقیم، و بخشنامه صادره از جانب رییس کل محترم سازمان امور مالیاتی کشور، در خصوص مؤدیانی که تا پایان روز چهارشنبه مورخ 1403/02/12 تمدید شد.

مدیر کل امور مالیاتی لرستان تصریح کرد: مودیان اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره مالیاتی چهارم سال ۱۴۰۲ خود را اصلاح و یا تکمیل (ثبت خرید و فروش‏هایی که صورتحساب‏های آنها در سامانه مؤدیان صادر نشده است) و به سازمان امور مالیاتی کشور مسترد نمایند امکان برخورداری صد درصدی از بخشودگی جریمه تأخیر موضوع ماده (۳۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400/03/02 را تا زمان فوق و همچنین جرائم موضوع بند (ب) ماده (۳۶) قانون مذکور را تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی (مندرج در اظهارنامه مسترد شده) برای موارد مذکور فراهم نمایند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901001

دیگر خبرها

  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • طحان‌نظیف: لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تائید شد
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • عادی نیست که پرسپولیس از تیم دهم جدول ۱۰ گل بخورد | درویش در تمدید قرارداد اوسمار حوصله کند | او تیم را خلع سلاح کرد | آدم به کارهای اوسمار شک می کند
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه تمدید شد