Web Analytics Made Easy - Statcounter

آذرشب، از اجرای طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانواده خبر داد و گفت: در این راستا مهارت آموزی و توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار در اولویت قرار دارد و آموزش آنها باید با توجه به نیاز جامعه و بازار کار هدفمند می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، مریم آذرشب، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر صبح یکشنبه (12 خرداد)  در جمع با اشاره به وضعیت زنان سرپرست خانواده در استان بوشهر، اظهار داشت: زنان سرپرست خانواده از قشرهای آسیب‌پذیر جامعه محسوب می‌شوند که در این راستا طرح توانمندسازی آنان در اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آذرشب با بیان اینکه آمار زنان سرپرست خانواده در استان بوشهر رو به افزایش است، تصریح  کرد: با بررسی به عمل آمده از این قشر در بین سال‌های 85 تا 95 نشان می‌دهد جمعیت این قشر در جامعه رو به افزایش است به‌گونه‌ای که در سال 1385 زنان سرپرست خانواده در استان بوشهر از 8.9 درصد در یک دوره 10 ساله به 12.4 درصد افزایش یافته است.

 

وی، با اشاره به اینکه  51 درصد از زنان سرپرست خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشند، خاطرنشان کرد: 20 هزار نفر از زنان سرپرست خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و 5 هزار نفر زیرپوشش خدمات بهزیستی است و 14 هزار نفر دیگر از هیچ نهاد حمایتی بهره نمی‌برند.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر، بیشترین آمار پدیده زنان سرپرست خانواده را فوت همسر و طلاق دانست و افزود: سالمندی، فقر در بین زنان سرپرست خانواده هم‌پوشانی دارد که عمده مشکلات این قشر جامعه است.

 

آذرشب، عمده مشکلات زنان سرپرست خانوار را وضعیت مالی، معیشتی، فرهنگی و اجتماعی دانست و تاکید کرد: بیشتر زنان سرپرست خانواده دچار فقر آموزشی هستند.

 

این مقام مسئول از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانواده خبر داد و بیان کرد: به موضوع اقتصادی زنان سرپرست خانواده توجه ویژه شده که در این راستا طرح مشاغل خانگی اجرا شد.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با بیان اینکه امسال 6 هزار نفر از زنان سرپرست خانواده تحت پوشش طرح مشاغل خانگی قرار دارند گفت: 6 هزار نفر زن سرپرست خانواده در 23 استان تحت پوشش طرح مشاغل خانگی قرار دارند که، سهم استان بوشهر 125 نفر است.

 

آذرشب، از اجرای طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانواده خبر داد و خاطر نشان کرد: در این راستا مهارت آموزی و توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار در اولویت قرار دارد و آموزش آنها باید با توجه به نیاز جامعه و بازار کار هدفمند می‌شود.

 

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس خبرگزاری شبستان فلسطین استان بوشهر ماه رمضان مراسم شب قدر معامله قرن دهه کرامت اشتغال زنان سرپرست خانوار توانمندی زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند