Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدیس خوش‌نعمت نوجوان فعال قرآنی و حافظ کل قرآن کریم با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه کتاب و ملزومات قرآنی همدان اظهار کرد: از ۴ سالگی وارد جامعة‌القرآن شدم و تا ۶ سالگی دوره اشاره، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم را گذراندم، سپس در ۱۲ سالگی و در شهریور ماه 1393 مصادف با میلاد با سعادت امام رضا (ع) حافظ کل قرآن کریم شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حفظ قرآن در تقویت حافظه بسیار مؤثر است به طوری که در حال حاضر در سن ۱۷ سالگی و در آستانه کنکور تجربی بر این امر معتقدم که به هیچ کلاس اضافه بر سازمانی برای کنکور احتیاج ندارم چرا که این اتفاق یعنی به توانایی‌های ذهنی خود اعتماد ندارم.
خوش‌نعمت در ادامه بیان کرد: در بسیاری از مواقع هم‌کلاسی‌هایم با دیدن سهولت وتسریع قدرت یادگیری در من علت را جویا می‌شوند، در حال حاضر تعدادی از آنها به همین دلیل و تشویق‌های من وارد جامعةالقرآن شده‌اند.
وی با اشاره به سوره مبارکه انعام گفت: این سوره آرامش قلبی بسیاری برای من به دنبال دارد و همواره در هنگام عصبانیت و ناراحتی آن را تلاوت می‌کنم، قرآن کریم نعمت‌های بسیاری به من عطا کرده است بطوریکه وقتی به عقب برمی‌گردم و مسیر طی شده خودم را نگاه می‌کنم به خود و مسیر انتخاب شده‌ام افتخار می‌کنم.
وی افزود: همواره هر صفحه از قرآن را با نوار مربوطه و تلاوت شده توسط استاد منشاوی، گوش می‌کردم و توصیه می‌کنم همه‌ هم‌سن و سال‌های من، از این روش استفاده کنند حتی اگر روزانه ۵ خط حفظ می‌کنند، چراکه بسیار کمک‌کننده و تاثیرگذار است.
خوش‌نعمت با اشاره به اینکه در روزهای پایانی حفظ خود برای مصادف شدن حفظ کل، با میلاد امام رضا (ع) روزانه ۱۰ صفحه از قرآن کریم را حفظ کرده است، تصریح کرد: ۳ جزء اول قرآن کریم را با تفسیر و معنی حفظ کردم اما با گذشت زمان و جدا شدن کلاسهای تفسیر از حفظ برای مفهوم و معنی قرآن باید دوره‌های جدیدی را شرکت کرد.
وی در پایان با اشاره به اینکه آرزو دارم مدرک بین‌المللی حفظ قرآن کریم را دریافت کرده و در زندگی قرار بگیرم که به صلاح من است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مسابقات حفظ استانی در آموزش و پرورش مقاوم اول و دوم، همچنین مدرک حفظ ۱۵ جزء را از ارشاد دریافت نمودم و در تلاش دریافت مدرک فوق دیپلم و لیسانس از علوم قرآنی هستم.
یادآور می‌شود؛ این نوجوان خوش ذوق ۱۷ ساله، در مسابقات دو میدانی و پرتاب وزنه و دیسک در آموزش و پرورش مقام اول و همچنین مقام سوم در منطقه غرب کشور را کسب کرده‌است. وی در تلاش است تا در المپیک ۲۰۲۴ افتخارآفرینی کند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان نمایشگاه قرآن حافظ کل نوجوان حافظ حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

مولوی افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

مولوی ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل