Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اعطا در ارتباط با طرح الزام شهرداری تهران برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن و بلندمرتبه که لایحه آن در شورای شهر تصویب شده بود، اظهار داشت: در چهاردهمین جلسه رسمی شورای پنجم که 25 بهمن سال 96 تصویب شد، دو فوریتی این لایحه در صحن به تصویب رسید و شهرداری بر اساس آن ملزم شد طی 6 ماه جهت رفع خطر احتمالی ساختمان‌های بلندمرتبه و پایش مستمر ساختمان‌ها اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی- وی با اشاره به اینکه این رفع خطر از طریق دو محور حریقو استحکام مورد نظر قرار داشت‌،گفت: این طرح با 18 امضاء به تصویب رسیده بود و اکنون به چند دلیل با کلیات آن مخالف هستم  و درخواست دارم که دوستان مخالف رأی دهند تا مجدد طرح به کمیسیون برگردد و مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: بخشی از موضوعی که صراحتاً در شورا آمده در لایحه شهرداری نادیده گرفته شده و فقط بحث حریق مطرح است از طرفی نیز به صورت کامل مشخص نشده که تعریف بلندمرتبه پرخطر چیست و این سبب نگاه کردن ناقص  به موضوع می‌شود.

در ادامه محمد سالاری عضو دیگر شورای شهر در ارتباط با این موضوع گفت: کمیته در ارتباط با این طرح در شورای شهر تشکیل جلسه دادند و از  اعطا  نیز دعوت شد ولی نه تنها خودشان بلکه کارشناسان هم در این جلسه حضور نیافتند. البته برخی از دغدغه‌های آقای اعطا درست است و باید موضوعاتی به آن اضافه شود ولی اگر رأی مخالف دهیم کل لایحه منتفی خواهد شد.

در ادامه مسجدجامعی گفت:‌دو سند ملی پس از حادثه پلاسکو تدوین شد و من بررسی‌هایی نسبت به این سندها داشتم بعد از وقوع پلاسکو نیز گزارش‌ها و اخطارهایی داده شد که چندان مثمر ثمر نبود.

وی تأکید کرد:‌به نظرم برای اینکه این لایحه عملیاتی شود باید به کمیسیون بازگردد و پوشش لایحه برای ساختمان‌های 8 طبقه به بالا در نظر گرفته شود.

در نهایت با 10 رأی مخالف و 7 رأی موافق کلیات این لایحه به تصویب نرسید و برای بررسی مجدد به کمیسیون مربوطه باز می‌گردد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شورای شهر حریق شهرداری شورای شهر ایمن سازی علی اعطا ایمن سازی ساختمان های ناایمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 6090513 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود