Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@18:08:29 GMT

۵ هزار و ۷۸۹ ساختمان در سال ۹۷ دچارحریق شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۴۸۱۸

۵ هزار و ۷۸۹ ساختمان در سال ۹۷ دچارحریق شدند

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جلسه امروز صبح این شورا، در توضیح لایحه برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن بلند مرتبه پرخطر شهر تهران گفت: با توجه به افزایش ساختمان‌های بلند مرتبه در تهران و همچنین وقوع حادثه پلاسکو ضرورت دارد تا تمهیداتی برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها در مقابل حریق در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ۵هزار و ۱۲۱ ساختمان بلند مرتبه در تهران طی سال ها پروانه ساخت گرفته است، گفت: همچنین از این تعداد ۳هزار و ۱۲۳ ساختمان پایان کار گرفته‌اند که در سال ۹۷، ۱۵۵ ساختمان ۹طبقه بیشتر، ۴۵۷ ساختمان تجاری ،۲۱۳ ساختمان تجمیعی دولتی_تجاری_اداری و در مجموع ۵هزار و ۷۸۹ ساختمان دچار حریق شده‌اند که آمار قابل توجهی است.

۳هزار و ۱۲۳ ساختمان پایان کار گرفته‌اند که در سال ۹۷، ۱۵۵ ساختمان ۹طبقه بیشتر، ۴۵۷ ساختمان تجاری ،۲۱۳ ساختمان تجمیعی دولتی_تجاری_اداری و در مجموع ۵هزار و ۷۸۹ ساختمان دچار حریق شده‌اند که آمار قابل توجهی است



او ادامه داد: شورای شهر تهران در مهرماه ۹۶ شهرداری را موظف کرد که برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های بلند مرتبه را به شورا ارسال کند که شهرداری در اقدامی قابل تامل این لایحه را یکسال بعد و در آبان‌ماه ۹۷ به شورا ارسال کرد که دارای ایراداتی بود.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: این لایحه فاقد برنامه عملیاتی کارآمد در حوزه شناسایی و اولویت بندی بود و همچنین در متن لایحه و موضوع ترغیب مالکان به خود ایمنی ساختمان‌هایشان ابهاماتی وجود داشت که در کارگروهی با حضور نمایندگان کمیسیون شهرسازی و معماری، سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر، کمیسیون عمران و حمل و نقل، سازمان آتش‌نشانی و اداره کل ساختمان این ابهامات برطرف شد.

نوری با بیان اینکه در این اصلاحیه اولویت به ایمن‌سازی در مقابل حریق داده شد، گفت: همچنین نتایج اجرای مصوبات گذشته و گزارش ملی حادثه پلاسکو نیز مورد بررسی قرار گرفت و تعاریف لایحه تدقیق شد.

انتهای پیام/

20 / 20 حریق آتش سوزی ۵هزار و ۷۸۹ ساختمان در سال ۹۷ شورای اسلامی شهر رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر زهرا صدراعظم نوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حریق شورای اسلامی شهر رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر زهرا صدراعظم نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

کد خبر 848125 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • (ویدئو) جزئیات حریق یک هتل در تهران
  • اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران
  • آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو