Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مهرابی با اشاره به اینکه امروز راه برون رفت از آسیب های اجتماعی توجه به جایگاه زن و مادر است، گفت: جامعه ای که جایگاه مادر را از دست داد و حریم مادر را شکست، دچار اختلال و تلاطم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «محمدصادق مهرابی»، امروز (یکشنبه 12 خرداد) در نشست تخصصی «جایگاه زن از دیدگاه امام خمینی (ره)» که در سالن «شهید قاضی» استانداری فارس برگزار شد، گفت: وقتی که به فلسفه خلقت هستی بنگیریم می بینیم همه ما برای رسیدن به تعالی خلق شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اینکه اگر امروز چادری بر سر دارید و زنان در جامعه و فعالیت های اجتماعی فعال هستند، تاکید کرد: از برکت های انقلاب اسلامی است.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف خلقت اطاعت و عبودیت است، افزود: انسان باید همواره بداند که اگر انسان خدا را نمی بیند، دلیل بر نبود خدا نیست، بلکه خدا او را می بیند.

 

حجت الاسلام مهرابی با اشاره به اینکه اگر هدف شناس شدیم تاثیر گذار می شویم و اگر هدف شناس نشدیم ابزار می شویم و ابزار اصالت ندارد، اضافه کرد: در جایگاه عقل در دین باید گفت که عقل سلیم، عقلی است که انسان را در مسیر عبادت و اطاعات قرار می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه اگر انسان هدفمند حرکت نکند، دچار گمراهی می شود، اظهارداشت: اگر هدف به دست آوردن انسانیت باشد باید دید که این هدف مادی است و یا اینکه هدف منوط به این دنیا نیست و به تعالی به یک دنیای دیگر باز می گردد.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی فارس با یادآوری این مطلب که قبل از اسلام، زن در میان عرب جایگاهی ندارد، افزود: اسلام، زن را خلقت خدا می داند و اسلام فلسفه خلقت نظام هستی را زن و مادر معرفی کرد، خداوند علت خلقت آسمان ها و زمین ها را حضرت رسول (ص) و نبوت و علت خلقت نبوت را امیرالمومنین علی (ع) و امامت و همچنین علت خلقت امامت را حضرت زهرا (س)، زن و مادر می داند، این یک حدیث قدسی است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز راه برون رفت از آسیب های اجتماعی توجه به جایگاه زن و مادر است، تاکید کرد: جامعه ای که جایگاه مادر را از دست داد و حریم مادر را شکست، دچار اختلال و تلاطم می شود.

 

به گفته حجت الاسلام مهرابی، عامل اصلی و انگیزه امام راحل (ره) از انقلاب، تحکیم خانواده بود و برای سازماندهی هر بخشی در جامعه باید از بحث خانواده آغاز کند.

 

وی گفت: اسلام قائل به تساوی بین زن و مرد است، رویکرد امام راحل (ره) نسبت به زن در جامعه مغفول مانده است و وظیفه صدا و سیما هست که کرسی های مختلف برپا کند تا نگاه امام راحل (ره) نسبت به زن در جامعه معرفی شود.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس خبرگزاری شبستان استان بوشهر فلسطین معامله قرن قدس مراسم شب قدر اصفهان جایگاه زن در انقلاب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی فارس جایگاه زن در اسلام شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان معتادند

معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: براساس آمارهای سال گذشته، تست اعتیاد بیش از ۴۰ درصد متکدیان جمع‌آوری شده، مثبت بوده است. - اخبار استانها -

مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد با بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود، اظهار داشت: طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی را در معاونت اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد در دستورکار خود داریم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 4700 متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شده‌اند، گفت: 75 درصد این افراد «آقا»، 19 درصد «بانوان» و 6 درصد هم کودکان زیر 18 سال هستند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد افزود: متاسفانه تست اعتیاد بیش از 1890 نفر از متکدیان، مثبت بوده که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

ابراهیمی تصریح کرد: علاوه بر این، ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسئولین مربوطه صورت گرفته در همین قالب، بیش از 790 نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی اظهار کرد: متاسفانه شایع‌ترین موضوع در پدیده تکدی‌گری، سوءاستفاده از احساسات زائرین و مجاوران است که متکدیان حرفه‌ای با شیوه‌های متنوع و مختلفی همچون استفاده از عروسک به‌جای نوزاد و تغییر ظاهر از مرد به زن، به تکدی‌گری می‌پردازند.

وی گفت: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند