Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@13:09:46 GMT

مبلغ فطریه و کفاره در خراسان جنوبی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۵۱۱۳

مبلغ فطریه و کفاره در خراسان جنوبی اعلام شد

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: مبلغ فطریه روزه داران خراسان جنوبی ۷ هزار تومان و کفاره غیرعمد ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد. ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، از سوی دفتر وجوهات شرعیه نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند مبلغ زکات فطریه 7 هزار تومان و کفاره 2 هزار و 500 تومان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان با اعلام این خبر گفت: میزان فطریه هر نفر براساس قوت غالب گندم 7 هزار تومان یا 3 کیلوگرم  مواد غذایی شامل گندم، جو، کشمش، خرما، ذرت و برنج تعیین شده است.

حجت‌الاسلام عارفی افزود: کفاره غیرعمد برای هر روز 750 گرم از مواد غذایی مذکور یا مبلغ دو هزار و 500 تومان است.

میزان زکات فطره از سوی آیت‌الله صافی‌گلپایگانی اعلام شدمبلغ زکات فطره در کردستان 6 هزار تومان اعلام شدمبلغ زکات فطره در لرستان 9 هزار تومان اعلام شدمبلغ زکات فطره از سوی آیت‌الله نوری همدانی اعلام شدمیزان زکات فطره و کفاره روزه ماه ‌رمضان از سوی آیت‌الله مکارم‌شیرازی اعلام شد

وی بیان کرد: مبلغ فدیه برای زنان باردار یا شیرده به ازای هر روز دو هزار و 500 تومان یا 750 گرم مواد غذایی مذکور تعیین شده است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مبلغ کفاره  عمد به ازای هر روز 150 هزار تومان و یا 45 کیلوگرم مواد غذایی است.

وی تصریح کرد: روزه دارن بهتر است مبلغ را قبل از اقامه نماز عید فطر پرداخت کنند و یا کنار بگذارند.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ طرح صنعتی و معدنی خراسان جنوبی، آماده کلنگ‌زنی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: پنج طرح صنعتی و معدنی استان، آماده افتتاح و کلنگ‌زنی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت در دیدار با سیدعلی لطفی‌زاده مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت، خواستار حضور وزیر در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پنج طرح صنعتی و معدنی شد.

وی با بیان اینکه کارخانه نورد فولاد قاین، آماده کلنگ‌زنی است، اظهار کرد: معدن طلای هیرد، کارخانه مس کاتدی کوه خیری سربیشه، کارخانه منیزیت سربیشه و کارخانه تولید کاغذ و مقوای کاشی فرزاد، آماده افتتاح هستند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اهمیت مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی این پنج پروژه فاخر را که نقش مهمی در توسعه استان و کشور دارند، می‌توان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت نشان داد.

وی با اشاره به محدوده‌های معدنی شناسایی شده در استان، گفت: درخواست ما از وزارت صمت این است که با ملاحظه شرایط خاص استان، برای ما این امکان را فراهم آورد که محدوده‌های معدنی را در اختیار سرمایه‌گذاران قابل اعتماد بگذاریم.

قناعت با تاکید بر ظرفیت‌های معدنی بی‌نظیر خراسان جنوبی گفت: ما می‌توانیم با همراهی سرمایه‌گذاران از آورده‌های ظرفیت معادن استان در راستای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده کنیم.

وی در ادامه طی گزارشی از محدودیت‌های استان خراسان‌جنوبی در زمینه زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تعداد پروازها متذکر شد: در صورت همراهی وزارت صمت، ما می‌توانیم از ظرفیت معادن استان در جهت جبران این کمبودها و ارتقای شرایط موجود استفاده کنیم.

کد خبر 751445

دیگر خبرها

  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • ۵ طرح صنعتی و معدنی خراسان جنوبی، آماده کلنگ‌زنی است
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • فیلم| لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • حضور طلبه ها در منطقه سیل زده کرغند
  • ببینید | لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی
  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • عکس| خسارت های شدید بارش تگرگ به خودروها در یک شهر ایران
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها