Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای شهر تبریز قبل از ظهر امروز یک شنبه در عمارت تاریخی ساعت تبریز و با حضور اعضای شورا و شهردار تبریز برگزار شد.

فریدون بابایی اقدم عضو شورای شهر تبریز در این جلسه خطاب به شهردار گفت: به طور شفاف بگویید که چرا افزایش اصافه کاری کارکنان شهرداری محاسبه نمی‌شود. حداقل ۵۰ نفر از هفته قبل تا کنون با من تماس گرفته‌اند و این مشکل را مطرح کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به شرکت همشهری سه ماه فرصت داده‌ایم. الان بعد از این مدت چه کار باید کنیم مخصوصاً در مورد تبدیل وضعیت‌ها که نیاز است بررسی‌های جدی انجام شود.

بابایی اقدم اظهار داشت: باید لایحه بهره وری نیروی انسانی ارائه شود تا میزان بهره وری نیروها مشخص شود.

شهرداری تبریز در تلاش است مصوبات شورا را عملی کند

ایرج شهین باهر شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: در بودجه ۹۸، ۲۰ درصد افزایش حقوق را پیش بینی شده بود اما ۳۶ درصد عمل شد. تلاش ما این است که در قالب بسته مصوب شورا را عملی کنیم.

وی با اشاره به موضوع پرداخت حقوق کارکنان مجموعه شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: تمام حقوق کارکنان شهرداری یکسان و با عرف معمول پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های مجموعه شهرداری برای جذب سرمایه گذار، گفت: به دنبال جذب سرمایه گذاری هستیم که بتواند در پروژه‌های ما ایجاد ارزش افزوده کند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز وضعیت اقتصادی در ساخت و ساز مشخص نیست، گفت: در حال حاضر توجیه و امنیت اقتصادی برای بخش خصوصی وجود ندارد. فضا اکنون برای سرمایه گذاری مناسب نیست و اکثر سرمایه‌ها به سمت طلا و دلار می‌رود.

وی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذار واقعی، تصریح کرد: به دنبال حل و فصل موارد و مشکلات قبلی هستیم که چند سال است هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.

شهین باهر با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر سرمایه برداری اتفاق می‌افتد تا سرمایه گذاری، افزود: ما به سرمایه گذاری نیاز داریم که بیاید و برای شهر هزینه کرده و نیاز شهر را برطرف کند.

هزینه‌های جاری شهرداری تبریز کاهش یافته است

محمدباقر بهشتی دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: اگر سقف درامد و هزینه‌ها تغیریابد، لایحه متمم بودجه ارائه می‌شود که بعد از تقدیم این لایحه، باید لایحه تفریغ بودجه از طرف شهرداری ارائه شود.

وی گفت: هزینه‌های جاری در کل کاهش یافته اما هزینه پرسنلی یک درصد افزایش یافته است.

شهین باهر شهردار تبریز نیز در این خصوص گفت: سابقه‌ای ندارد همه پروژه‌های شهرداری‌ها انجام شود بعضی موارد از دست ما خارج است.

وی ابراز داشت: ۳۴ درصد هزینه جاری را مدیریت کرده و ریخت و پاش ها را جمع کرده‌ایم که اعضای شورا به این موضوع توجه نمی‌کنند. دولت در بخث اتوبوس اصلاً کمکی نکرد که از دست ما خارج است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: شهردار تبریز برای فعال کردن حوزه سرمایه‌گذاری تلاش جدی انجام داده است.

سونیا اندیش افزود: شهردار تبریز برای سرمایه گذاران زمان ویژه اختصاص داده است. با این وجود از شهردار درخواست می‌کنم برای اصلاح ساختار و مشکلات این حوزه تلاش جدی انجام دهند.

تفاوت سرمایه‌گذار و پیمانکار باید مشخص شود

مدیر سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری تبریز نیز در این جلسه گفت: تفاوت سرمایه‌گذار و پیمانکار باید مشخص شود. مطالعه اطلس سرمایه‌گذاری برند شهر و فرصت‌های سرمایه گذاری را انجام داده‌ایم.

رضا جمالی ابراز داشت: سیاست‌های تشویقی ما ضعیف و ابتدایی است و این باعث می‌شود با شهرهای درجه ۳ استان تفاوتی نداشته باشیم در حالی که تبریز کلانشهر است و باید به عنوان سازمانی تخصصی در این خصوص پاسخگو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم زمینه جذب سرمایه گذار را در شهر فراهم کنیم گفت: بر اساس دستور شهردار تبریز ٣١ پروژه تعریف شده که این پروژه‌ها نیز به بسته‌های سرمایه گذاری تبدیل می‌شوند تا شاهد جذب سرمایه گذار باشیم.

کد خبر 4631657

منبع: مهر

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی شورای شهر تبریز تبریز شهرداری تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: در سال سوم دوره ششم شورای شهر، کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری تعریف شد و ۲۵ بسته سرمایه‌گذاری در بجنورد آماده ارائه برای جذب سرمایه‌گذار است.

جمشید عین‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: حل مشکلات اقتصادی استان تنها با تحقق شعار سال و مشارکت مردم امکان‌پذیر است و مدیران اجرایی باید برنامه‌های خود را مطابق با آن تنظیم کنند.

وی افزود: شورای شهر به عنوان خانه مردم و قانون‌گذار محلی، وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری و ارائه برنامه برای اجرا توسط سایر دستگاه‌های اجرایی را در محلات شهر دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف شورا تعیین و انتخاب شهردار به عنوان یک دولت کوچک شهری است که باید با برنامه‌های خود در راستای توسعه شهر گام بردارد.

عین‌بیگی با تاکید بر اهمیت مسائل اقتصادی، اضافه کرد: جذب سرمایه‌گذار در بجنورد از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر و شهرداری بجنورد در راستای رشد اقتصادی شهر است.

وی تاکید کرد: در سال سوم این دوره از شورای شهر بجنورد کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری تعریف شده و ۲۵ بسته سرمایه‌گذاری در بجنورد آماده ارائه برای جذب سرمایه‌گذار است.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: راه اصلی موفقیت شورای شهر بجنورد برقراری ارتباط و استفاده از ظرفیت‌های جامعه نخبگانی و دانشگاهی شهر است، سال گذشته ۲۶ دستگاه اتوبوس با هدف تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در بجنورد خریداری شد که ۲۰ درصد از هزینه‌ها توسط شهرداری و ۸۰ درصد توسط دولت تهیه شد.

عین‌بیگی درخصوص مشکل ترافیکی بجنورد گفت: بیشتر خیابان‌های پرتردد در بجنورد قابلیت گسترش و وسیع شدن را ندارد و تاکید حوزه مدیریت شهری بر انتقال مشاغل با بار ترافیکی بالا به حاشیه شهر است.

کد خبر 749222

دیگر خبرها

  • آمادگی سرمایه گذار برای ساخت مدرن ترین شهربازی در نیشابور
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • سایت بازیافت در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان
  • سایت بازیافت شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان شهر
  • ضرورت حل مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج/ آلایندگی پتروشیمی کردستان بررسی می‌شود
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار