Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از بی بی سی فارسی، صبح امروز انفجاری در جاده سیلو در غرب کابل و در حوزه پنجم امنیتی پلیس رخ‌ داد. هدف این انفجار یک مینی‌بوس(کاستر) مربوط به دانشجویان دانشگاه برهان الدین ربانی بوده است.

 

این انفجار حوالی ساعت ۷:۵۰ دقیقه به وقت محلی رخ‌داد، به گفته نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله/ کشور افغانستان علت انفجار یک مین مغناطیسی بود که در خودرو مربوط به دانشگاه آقای ربانی منفجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آقای رحیمی گفت که در انفجار اول یک خبرنگار و ۱۰ نفر از دانشجویان زخمی و یک نفر کشته شد.

 

او گفت که ۲۰ دقیقه بعد دو انفجار دیگر که ناشی از مواد انفجاری از قبل کارگذاری شده بود، منفجر شدند که در این دو انفجار پنج سرباز پلیس و دو غیر نظامی زخمی شدند.

  

حملات خونین در ماه مبارک رمضان در کابل

در ماه رمضان کابل شاهد حملات خونین بود. در این مدت شش حمله و انفجارخونین در کابل رخ‌داد که مسئولیت بیشتر این حملات را طالبان و گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) به عهده گرفتند.

 

۱۸ ثور/ اردیبهشت: افراد طالبان به موسسه کونترپارت در شهر نو کابل حمله کرد در این حمله ۹ نفر به شمول یک سرباز نیروهای ویژه، چهار نگهبان از محافظت عامه، یک نگهبان موسسه کونترپارت و سه غیرنظامی کشته شدند.

 

در این حمله ۲۰ نفر زخمی شدند. طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

 

 

حمله به موسسه کونترپارت اولین حمله گروه طالبان در ماه رمضان بود

 

 

۲۹ ثور/اردیبهشت: افراد طالبان گروه طالبان به یک پاسگاه پلیس در داخل شهر کابل حمله کردند که سه سرباز پلیس و دو عضو گروه طالبان کشته؛ دو عضو گروه طالبان و سه سرباز پلیس نیز زخمی شدند.

 

این حمله هنگام افطار حوالی ساعت هفت و ۳۰ دقیقه به وقت محلی در منطقه دوغ آباد در غرب شهر کابل رخ‌داد.

 

سوم جوزا/ خرداد: حوالی ساعت یک و نیم بعد از ظهر انفجاری در حوزه نهم امنیتی در مسجدی موسوم به التقوا صورت رخ‌داد که در اثر آن مولوی سمیع‌الله ریحان امام مسجد و یک نفر دیگر کشته‌اند.

 

در این رویداد ۱۶ نمازگزار دیگر زخم برداشته‌اند. مسئولیت این حمله را کسی به عهد نگرفته است.

 

ششم جوزا/ خرداد: یک خودور مینی‌بوس حامل کارمندان وزارت ارشاد، حج و اوقاف افغانستان، در شهر کابل هدف مین مغناطیسی قرار گرفته و ده نفر از جمله پنج کارمند این وزارت زخمی شدند.

 

 

دهم جوزا/خرداد یک خودرو نیروهای آمریکایی هدف حمله انتحاری قرار گرفت

 

نهم جوزا/ خرداد: در نتیجه یک انفجار انتحاری در وردی دانشگاه نظامی "مارشال فهیم" در حوزه پنجم کابل دست‌کم شش نفر کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند.

 

مسئولیت این حمله را گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) به عهده گرفت و بیشتر قربانیان این رویداد دانشجویان این دانشگاه نظامی بودند.

 

دهم جوزا/خرداد: در نتیجه انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در ناحیه نهم شهر کابل دستکم ۴ فرد ملکی کشته و ۷ نفر دیگر به شمول ۴ سرباز آمریکایی زخمی شدند.

 

این انفجار ساعت هشت و چهل دقیقه صبح توسط یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه یکه توت در ناحیه نهم شهر کابل انجام شد و مسئولیت آنرا گروه طالبان به عهده گرفت.

 

در حالی که داعش این روزها با درایت جمهوری اسلامی در عراق و سوریه در اوج ضعف و از هم پاشیدگی قرار دارد، آنجا که مسئولت انفجارها را این گروه تروریستی عهده دار شده، بی بی سی تعمدا باز از عبارت "گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش)" استفاده می کند تا رویه کسانی را که حتی حرمت ماه مبارک رمضان را با ریختن خون افراد عادی و بیگناه نگه نمی دارد به پای اسلام بگذارد.

 

طالبان به شدت عملیات های انتحاری خود افزوده است.

 

روز گذشته سخنگوی این گروه تروریستی اعلام کرد که روند صلح و گفتگوها که یک پای آن آمریکاست و در قطر برگزار می شود دیگر از نظر آنها اعتباری ندارد.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: داعش کابل آمریکا بی بی سی قطر طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۵۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند

به گزارش همشهری آنلاین، الجزیره نوشت: ارتش اسرائیل شامگاه دوشنبه از کشته شدن دو افسر خود و زخمی شدن شدید یک افسر دیگر در نبردهای مرکز نوار غزه خبر داد.

از سوی دیگر آرتی نوشت: ارتش اسرائیل شامگاه امروز(دوشنبه) از کشته شدن دو افسر و زخمی شدن دو ت دیگر در نزدیکی پادگاه «نتساریم» در مرکز نوار غزه خبر داده است.

براساس این گزارش، در بیانیه ارتش اسرائیل در همین زمینه آمده است: این دو افسر در پی انفجار در ساختمانی در شمال نوار غزه کشته شدند.

پیشتر گردان های عزالدین قسام اعلام کرده بود که در یک کمین شمار زیادی از نیروهای اسرائیلی را هدف قرار داده اند.

کد خبر 848211 منبع: شفقنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • فیلم/ تصادف اتوبوس در پرو با ۳۸ کشته و زخمی
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند