Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@22:21:47 GMT

سرنگونی 1پهپاد اماراتی در لیبی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۵۵۴۸

نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» یک پهپاد اماراتی را در محور السوانی واقع در جنوب غربی طرابلس پایتخت لیبی، سرنگون کردند. ناطقان: فعالان شبکه‌های اجتماعی صبح امروز یکشنبه تصاویر و فیلم‌هایی را از یک پهپاد جاسوسی سرنگون شده در لیبی منتشر کردند که روی آن عبارت «ساخته شده در امارات» حک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی خلیفه حفتر (نیروهای شرق لیبی) نیز روز شنبه (دیروز) مدعی شدند که یک پهپاد متعلق به ترکیه را در منطقه غریان واقع در جنوب طرابلس سرنگون کرده است.(جزئیات بیشتر)

حفتر مدعی است که ترکیه و قطر به گروه‌های مسلح وابسته به دولت وفاق ملی در طرابلس کمک تسلیحاتی و مالی می‌کنند اما اکنون این پهپاد نشان از حمایت تسلیحاتی امارات از نیروهای شرق لیبی دارد.

شبکه الجزیره هم گزارش داد که سرنگونی این پهپاد در حالی است که منابع میدانی از حمله نیروهای دولت وفاق ملی (نیروهای غرب) به نیروهای حفتر در چندین محور از جمله السوانی در جنوب طرابلس خبر می‌دهند.

«محمد قنونو» سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی نیز که این نیروها در محورهای الیرموک، الرمله، وادی‌الربیع، عین زاره و محله‌های البریه و السوانی در جنوب طرابلس در حال تحرک هستند و مناطق وسیعی را پاکسازی کرده‌اند.

حملات نیروهای حفتر برای تصرف پایتخت لیبی از دو ماه پیش آغاز شده و با وجود حمایت‌های مالی و تسلیحاتی مصر، امارات و عربستان سعودی از این نیروها اما همچنان با مقاومت نیروهای دولت وفاق ملی مواجه شده و در نفوذ به داخل طرابلس ناکام مانده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که از آغاز درگیری‌ها تا کنون حدود ۵۶۰ نفر از نیروهای غرب لیبی به ریاست السراج کشته شده‌اند که ۴۵ نفر از این کشته‌ها نیز غیرنظامی بوده‌اند و در مقابل میزان تلفات نیروهای شرق لیبی به فرماندهی حفتر به ۷۰۰ کشته رسید. منبع: فارس برچسب ها: سرنگونی ، پهباد اماراتی ، لیبی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سرنگونی لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۵۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به بهانه جدید دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه مسکو اعلام کرد که اتهامات آمریکا علیه روسیه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

دیروز چهارشنبه دولت آمریکا تحریم هایی را علیه نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه و همچنین تعدادی از موسسات، شرکت ها و مقامات آنها اعمال کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در توضیح اعمال این تحریم‌های جدید بدون ارائه سند و مدرکی اعلام کرد که «روسیه ظاهراً از ماده سمی کلروپیکرین در اوکراین استفاده کرده است»

به نوشته اسپوتنیک وزارت خارجه آمریکا همچنین از توجه به حقایق متعدد دربارهاستفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای مسلح اوکراین خودداری می کند.

کد خبر 6094882

دیگر خبرها

  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • سرنگونی پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند