Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، فوق تخصص ریه گفت: علم پزشکی و آمار میدانی تایید کرده است که بیش از ۹۰ درصد افرادی که سرطان ریه دارند به دلیل مصرف دخانیات و سیگار بوده است از اصلی‌ترین تاثیرات توتون و مواد دخانی بر سیستم تنفسی افراد ایجاد التهاب در راه‌های هوایی است. این راه‌های هوایی مستعد عفونت‌های بعدی و ایجاد بیماری انسدادی تنفسی (نارسایی تنفسی یا COPD) در دراز مدت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی معینی  افزود: نارسایی تنفسی درمیان افراد سیگاری که از سنین نوجوانی شروع به استعمال دخانیات می‌کنند بیشتر است، اما به فاکتور‌های دیگری مثل حجم میزان ماده‌ای که استفاده می‌کنند و همچنین عوامل ژنتیکی افراد نیز بستگی دارد.

 فوق تخصص ریه  گفت:  بیشترین کسانی که در معرض این مشکلات هستند سیگاریان غیر فعال می‌باشند، اشخاصی که در خانواده‌هایی با افراد سیگاری زندگی می‌کنند حتی در صورت عدم مصرف دخانیات در معرض شدید مشکلات تنفسی و به خصوص سرطان ریه می‌باشند.

وی با اشاره به کاهش سن مصرف دخانیات در کشور و حتی در جهان گفت: پایین آمده سن مصرف دخانیات معلول بالا رفتن میزان مصرف دخانیات می‌باشد. اما آمار به خصوص و کاملی در این زمینه وجود ندارد چرا که به دست آوردن داده‌های موثق در این باره نیازمند بررسی‌های میدانی و جامع‌تر می‌باشد.

انتهای  پیام/ز


بیش از ۹۰ درصد افرادی که سرطان ریه دارند به دلیل مصرف دخانیات و سیگار بوده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتیاد درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اگر به آسم یا سایر بیماری‌های تنفسی مبتلا هستید و یا آلودگی هوا نفس شما را تنگ کرده است با مصرف مواد غذایی زیر می‌توانید راحت‌تر نفس بکشید.

افراد می توانند با مصرف سیر، غلات کامل، لوبیا و سیب با وجود داشتن بیماری اسم راحت تر تنفس کنند.

بیماران مبتلا به آسم یا سایر بیماری های تنفسی با مصرف روغن زیتون، قهوه، ماهی سالمون، چای سبز، دانه ها و سبزیجات چلیپایی راحت تر نفس بکشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • ناآگاهی مهمترین علت مصرف الکل و دخانیات