Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در جلسه کمیسیون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تسلیت سی‌امین سالگرد رحلت جانگذار امام راحل، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: امام خمینی(ره) تنها منادی اسلام راستین و بزرگ پرچمدار اسلام ناب محمدی(ص) در عصر حاضر هستند که راه و سیره نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) را بعد از هزار و چهار صد سال زنده و اسلام راستین و حقیقی را به جهان معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه که با حضور جانشین فرماندهان ویژه غرب و شرق تهران برگزار شد؛ رئیس پلیس پایتخت با تشکر و قدردانی از تلاش‌های مجموعه انتظامی و راهور پلیس پایتخت در مراسم مختلف شب‌های قدر و راهپیمایی روز جهانی قدس، افزود: تأمین امنیت مردم در پیشگاه الهی دارای شأن و جایگاه والایی است و این مهم در شب‌های قدر و مراسم روز قدس که حماسه دفاع از مردم مظلوم فلسطین است ارزش و بهای بالاتری در پیشگاه خداوند متعال خواهد داشت.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به در پیش بودن مراسم سالگرد ارتحال امام راحل و تشکیل قرارگاه روح‌الله در این زمینه، عنوان داشت: تمهیدات ترافیکی و انتظامی لازم برای برگزاری این مراسم اندیشیده شده و از همه ظرفیت‌های موجود برای تامین امنیت زائران حرم امام و انجام هرچه بهتر دیگر مأموریت‌های انتظامی و ترافیکی استفاده خواهیم کرد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر اینکه در تهران بیش از یک صد مراسم سنگین و مختلف در شب‌های قدر و دیگر روز‌ها و لیالی ماه مبارک رمضان داشته‌ایم که به‌ حول و قوه الهی و همت و هوشیاری همکارانم هیچ گونه مورد انتظامی امنیتی خاصی نداشته ایم، بیان کرد: دشمنان همچنان به دنبال ایجاد نا امنی در کشور ما هستند که با هوشیاری و بصیرت مقام عظمای ولایت و مردم همیشه در صحنه و نیرو‌های انتظامی و امنیتی تا کنون موفق نبوده‌اند و بعد از این هم ناکام خواهند ماند و علیرغم همه مشکلات اقتصادی و ... که دشمنان رقم زده‌اند؛ حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس نشان بصیرت و موقعیت‌شناسی و تبعیت مردم از ولایت و حمایت از انقلابشان است.
سردار رحیمی با اشاره به پیش‌بینی ۱۳ پارکینگ در اطراف حرم مطهر امام راحل و توجیه مسئولان کاروان‌های استان‌ها اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته پارکینگ‌های اطراف حرم از ساعت ۷ صبح روز مراسم ارتحال سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) آماده پذیرش ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار زائر هستند.
گفتنی است، با اشرافیت و رصد‌های دقیق اطلاعاتی و تدابیر و تمهیدات صورت گرفته در سی امین سالگرد مراسم ارتحال امام راحل همه نیرو‌های پلیس پایتخت با آماده‌باش کامل و با هوشیاری و جدیت پای کار خواهند بود تا این مراسم در کمال امنیت و آرامش اجرا شود.

محمد قاسمی 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: سردار رحیمی رئیس پلیس تهران ناجا سالگرد ارتحال امام خمینی تشکیل قرارگاه روح الله ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۶۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس

به گزارش جماران از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ امام خمینی در سال 1323 مطلبی را در دفترچه یادداشت های آقای وزیری مکتوب کرد که امروزه به عنوان قدیمی ترین متن مبارزاتی ایشان از آن یاد می شود و به نامه قیام لله مشهور است. در این مکتوبه که پس از تبعید رضا خان و در ابتدای سلطنت محمدرضا پهلوی نگارش شده است امام با مهیا دانستن شرایط برای قیام اسلامی از حق طلبان درخواست می کند که منافع شخصی را رها کنند و به فکر حرکت اصلاحی به منظور اعاده اسلام باشند.

یکی از نکات بسیار مهم این نامه امتزاج دقایق عارفانه و آیات قرآنی به منظور انعکاس وظیفه کنشگری عموم و خواص است. از آغاز که با استناد به آیه "قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی" کلام پی گرفته می شود و با حکایت مبارزات پیامبران ادامه پیدا می کند و درنهایت با استناد به آیه " وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی الله ِ وَ‌‎ ‎‌رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی الله" سخن پایان می پذیرد.

 

 

 

 

 

30 سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی در تاریخ 1353/1/17 آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز دست خطی را در این دفتر مرقوم می کنند که امروز برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می شود.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در یادداشت خود با استناد به آیه " وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَکْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا" از عدم کنشگری متولیان امور دینی و عموم امت اسلامی در قیام برای تحقق اسلام گله کرده و آمدن روزی را آرزو دارد که با کنار رفتن مکاتب مادی و سست پایه، اسلام به عنوان برنامه زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گرفته شود.

 

 

متن کامل این نامه بدین شرح است:

«زیارت گنجینه گرانبهائی از کتاب و نوشته ی اسلامی که محصول کوششی ارجمند است بیننده را به یاد اقیانوس بیکران فرهنگ عمیق و غنی و عریق اسلام عزیز می افکند که در روزگار ترکتازی افکار و مکاتب و فرهنگهای سست و بی پایه ی بشری و در عهدی که پوشالی ترین بنیانهای فکری را در فکر و دل جهانیان مرتبت‌ها و پایگاه‌هاست همچنان و همچنان در عزلتخانه ی کتابها و کتابخانه ها زندانی است و در محوطه ئی بسی دور از زندگی و عمل پیروان اسلامی، تبعیدی. و متولیان و منادیان و مدعیانش را چیزی که کمتر به خاطر است و بیشتر در نسیان، رسالت و مسئولیت و تعهد خطیری است که قرآن و اسلام بدوش آنان نهاده که: و اذ اخذ الذین اوتو الکتاب لتبیننه للناس و لا تکتمونه .... به امید آن روز که امت عظیم اسلام، قرآن و اسلام را همچون برنامه ی زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گیرند... به امید بیداری ها و درس گیری ها... به امید تجلی حماسه ی اسلام و تشیع در زادگاه و پرورشگاه اسلام و تشیع

در روز دوشنبه 12 ربیع الاول هزار سیصد و نود و چهار هجری قمری

در حضرت مؤسس عالیقدر کتابخانه ادوم الله برکات وجوده الشریف نگاشته آمد

53/1/17

سید علی خامنه‌ای »

دیگر خبرها

  • حضور ۵ هزار نفری کرمانشاهیان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)اعزام می شوند
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد امام راحل اعزام می شوند
  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند