Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،اسفندیار نظری معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: ایران مهارت طرح مشترک بین سازمان آموزش و پروش و سازمان فنی حرفه‌ای نیز می‌باشد که طی آن دانش آموزان با هدف یادگیری مهارت‌های فنی با مشارکت سازمان فنی حرفه‌ای و آموزشکده‌های غیر دولتی پوشش داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ایران مهارت یک طرح ملی است که به تصویب رسیده و هدف از اجرای آن، ارائه دوره‌های مهارتی آموزشی برای دانش آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه می‌باشد.

نظری با اشاره به اینکه در طرح ایران مهارت همه مدارس استان شرکت دارند گفت: براساس بند ۶-۵  باید یک مهارت مفید را به کودکان آموزش دهیم که طرح ایران مهارت در راستای همین بند می‌باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم پروژه مهر امسال طرح ایران مهارت است که از برنامه‌های مهم اوقات فراغت تابستان محسوب می‌شودافزود: هدف جذب حدود ۱۰ درصدی در طرح ایران مهارت پارسال محقق شد و امسال نیز تا پایان شهریور ماه امیدواریم به هدف جذب ۳۰ درصدی دانش‌آموزان دست یابیم.
وی گفت:قصد داریم از ظرفیت تابستان در راستای مهارت آموزی و ایجاد جامعه پویا و تربیت کارآفرینان آینده استفاده کنیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود: برخی زمان‌ها به دلیل عدم تفهیم صحیح هدف نهایی و همچنین بی توجهی و بازخورد ندادن به اعضای تیم، آن‌ها را درمورد مقصد نهایی دچار تردید می‌کنیم که یکی از مشکلات طرح ایران مهارت همین موضوع است.

وی گفت: در سند تحول بنیادین حداقل یک مهارت مفید را باید به دانش آموزان برای تامین معاش حلال یاد دهیم و از این رو طرح ایران مهارت هم در راستای سند تحول بنیادین است.

نظری افزود: امیدواریم و تلاش خود را به کار می‌بندیم پایگاه مهارت آموزی را در شهرستان‌ها و مناطق ایجاد کنیم.

نظری یکی از ابزار‌های مهم تربیت نیروی انسانی را بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: یکی از ابزار‌های مهم برای برون رفت از معضل بیکاری اشتغال و کارآفرینی است و فقدان مهارت لازم یکی از موانع مهم برای ورود به بازار کسب و کار است.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا برای دانش آموزان متوسطه اول دوره مهارت آموزی تعریف شود افزود: باید با برنامه ریزی و تلاش شرایط را طوری فراهم کنیم تا دانش آموز با آموختن حداقل یک مهارت از مقطع متوسطه اول به متوسطه دوم ارتقاء پیدا کند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه طرح ایران مهارت باعث ایجاد روحیه کارآفرینی در بین دانش آموزان و شکوفایی استعداد‌ها می‌شودگفت: آموزش بسیار پیچیده و اسرار آمیز است وقتی نگاه جدیدی به دانش آموز با توجه به آموخته‌های خود می‌دهیم یعنی دانش درون دانش آموزان را زنده کرده‌ایم و این یعنی آموزش صحیح و درست.
انتهای پیام/س   اجرای طرح ایران مهارت در تمامی مدارس متوسّطه اوّل استان مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۶۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت

معاون وزیر وزارت آموزش و پرورش گفت: در آزمون استخدامی امسال حدود ۲۴ هزار ۸۸۹ نفر در دوره متوسطه جذب می‌شوند که برای این تعداد ۳۸۱ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش مشرق، محمدمهدی کاظمی اظهار کرد: در ۲ سال گذشته یکی از موضوعات اساسی، رویکرد مبتنی بر آمایش منطقه‌ای بوده که بر این اساس وضعیت دانش‌آموزان تا پایان برنامه هفتم پیشرفت و حتی تا ۱۰ سال آینده تحلیل شده است، در واقع آمار جمعیت دانش آموزان دوره ابتدایی و نرخ موالید طی پنج سال گذشته را از سازمان ثبت‌احوال دریافت و برنامه ریزی را متناسب با این اطلاعات انجام داده‌ایم.

تا پایان برنامه هفتم توسعه روند جمعیت دانش‌آموزی در دوره متوسطه افزایشی است و باید از نظر فضا و تجهیزات و نیروی انسانی پیش‌بینی لازم انجام شود

وی افزود: بیشتر برنامه‌ریزی‌ها برای دوره دوم متوسطه است که در آنجا تنوع شاخه و رشته وجود دارد که نیازمند برنامه‌ریزی بیشتری هستیم. اما در دوره ابتدایی و متوسطه اول وضعیت درسی ثابت است و همه دانش آموزان یک برنامه درسی را در هر پایه در آموزش عمومی می‌گذرانند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آمارها نشان می دهد که تا پایان برنامه هفتم توسعه روند جمعیت دانش آموزی در دوره متوسطه افزایشی است و باید از نظر فضا و تجهیزات و نیروی انسانی پیش‌بینی لازم انجام شود.

محمد مهدی کاظمی یادآورشد: در وضعیت تحلیل آمار نیروی انسانی امسال، بخش قابل توجه جمعیت استخدامی آموزش و پرورش برای دوره متوسطه در نظر گرفته شده است و رشد قابل توجهی در ۲ سال گذشته در خصوص استخدام دبیر و هنرآموز داشته‌ایم و تعداد هشت هزار نفر برای بخش هنرآموزی جذب خواهد شد.

وی عنوان کرد: براساس مدل شایستگی که پیش‌بینی شده برای انتخاب افراد شایسته‌تر و مطلوب‌تر، شایستگی تخصصی و حرفه‌ای برای دبیرستان و هنرستان را مد نظر خواهیم داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین در دوره دوم متوسطه به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز، با توجه به اینکه معلمان ۲۴ ساعت و حداکثر در ۴ روز شاغل هستند، می‌توان از ظرفیت دبیران بصورت حق‌التدریس نیز استفاده ‌شود و مشکل جدی برای نیروی انسانی دبیری نخواهیم داشت، ولی در بخش هنرآموزی بدلیل افزایش جمعیت دانش آموزی، می بایست جذب نیروی هنرآموز و استادکار صورت پذیرد.

کاظمی خاطرنشان کرد: هرچند که گستردگی تعداد بازنشستگی معلمان در همین ۲ سال یعنی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ خواهد بود و پس از آن تعداد بازنشستگان روند کاهشی خواهد داشت، با جذب نیروهای فعلی نیاز به معلم در بخش دبیری در آینده تا حدودی تامین می‌شود و با بحران کمبود نیرو مواجه نخواهیم بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پروش یک تکلیف ملی است
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت