Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌دنبال شکست سخت سوسیال دموکرات‌های آلمان در انتخابات اخیر اروپایی رئیس این حزب کناره گیری خود را از این سمت اعلام کرد. ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "آندره ناهلس" کناره گیری خود را از ریاست حزب و فراکسیون سوسیال دموکرات ها اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره گفت که بحث ها در فراکسیون و بسیاری خبرها از حزب به من نشان داده است که دیگر برای انجام وظایف من در این سمت پشتیبانی و حمایت لازم وجود ندارد.

آندره ناهلس با این توضیح اعلام کرد که در روز دوشنبه در هیات مدیره این حزب کناره گیری خود را از ریاست حزب سوسیال دموکرات و در روز سه شنبه هم کناره گیری خود از ریاست فراکسیون این حزب را اعلام می کند.

حزب سوسیال دموکرت در انتخابات پارلمانی اخیر اروپا نتایج بسیار بدی را دریافت کرد و از آن زمان فشارها بر "آندره ناهلس" برای کناره گیری از راس این حزب افزایش پیدا کرد.

حالا با کناره گیری ناهلس از ریاست حزب سوسیال دموکرات ائتلاف بزرگ در معرض خطر فروپاشی پیش از موعد قرار گرفته و شرایط دشواری پیدا خواهد کرد.

در حزب سوسیال دموکرات آلمان از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا وضعیت هشدار ایجاد شده بود. حزب سوسیال دموکرات در ایالت بایرن با توجه به نتیجه بدی که حزبش در انتخابات پارلمانی اروپا به دست آورده است آینده این ائتلاف و ادامه همکاری با آن را زیر سوال برده است.

احزاب دولت ائتلافی آلمان در انتخابات اخیر پارلمانی اروپا شکست سنگینی را متحمل شدند.

حزب سبز آلمان در انتخابات پارلمانی اروپا در 26 ماه می با کسب 20.5 درصد آراء موفقیت چشمگیری را به دست آورده و برای اولین بار به جایگاه دومین حزب قدرتمند صعود کرد. اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات هم با کسب به ترتیب 28.9 درصد و 15.8 درصد آراء شهروندان، بدترین نتیجه تاریخی را به دست آوردند.

حزب سوسیالیست آلمان همچنین کم‌ترین آرای تاریخی خود را در ایالت برمن در 73 سال گذشته به دست آورده است.

دولت ائتلافی جدید در آلمان از همان آغاز تشکیل، با چالش‌های فراوانی رو به رو بود و بعد از شکست مذاکرات ائتلاف موسوم به جامائیکا (حزب لیبرال دموکرات، اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سبزها) و در نهایت پس از یک دوره طولانی مذاکرات مجدد برای تشکیل ائتلاف بزرگ روی کار آمد.

اما روند طولانی مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی جدید در آلمان از همان ابتدا تاثیر بدی روی محبوبیت این دولت در بین شهروندان گذاشته و اتفاقات و چالش های بعدی هم به تشدید اوضاع دامن زد، به طوری که چهارمین دوره صدر اعظمی مرکل به کام او تلخ شد.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا مرکل می تواند تا قبل از پایان این دور قانونگذاری همچنان این ائتلاف در آلمان را حفظ کند و از فروپاشی زودتر از موعد آن جلوگیری کند؟

صعود حزب سبز به جایگاه قدرتمندرین حزب آلمان/ کاهش تاریخی محبوبیت احزاب دولت ائتلافیآیا ائتلاف بزرگ آلمان در معرض فروپاشی پیش از موعد قرار دارد؟

حالا در این شرایط "اولاف شولتز"، معاون صدر اعظم آلمان از حزب سوسیال دموکرات اظهار داشته است که دیگر هیچ کس ائتلاف بزرگ مجددی را نمی خواهد.

این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات در گفتگویی با روزنامه تاگس اشپیگل اظهار داشت که من اطمینان دارم که این دیگر قابل توجیه و عملی نیست که ما بعد از چهارمین ائتلاف بزرگ یک ائتلاف بزرگ پنجم را هم داشته باشیم. سه ائتلاف بزرگ پیاپی برای دموکراسی در آلمان خوب نبود. وی افزود: پیشبرد ائتلاف بزرگ بعد از سال 2021 را هیچ کس نمی خواهد. چنین سناریویی را نه شهروندان و نه اتحادیه احزاب متحد مسیحی و نه حزب سوسیال دموکرات نمی خواهد.

نتایج یک نظر سنجی اخیر فورسا هم نشان می دهد که محبوبیت ائتلاف بزرگ در بین شهروندان ذره ذره در حال آب شدن است.

نتایج جدیدترین نظرسنجی بعد از انتخابات پارلمانی اروپا هم  نشان می دهد که لئتلاف بزرگ اصلا شرایط خوبی ندارد و حزب سبز در این کشور همچنان به روند صعودی خود ادامه داده و جایگاه قدرتمندترین حزب را از آن خود کرد. در این نظر سنجی سوسیال دموکرات ها هم با کسب 12 درصد آراء پایین ترین ارزیابی تا به حال خود را بدست آورده و یک سقوط 5 درصدی را نسبت نظر سنجی قبلی بدست آورده است.

سبزها هم برای اولین بار در یک نظرسنجی درباره انتخابات پارلمانی جایگاه اول را از اتحادیه احزاب متحد مسیحی ربودند. این حزب با کسب 27 درصد آراء شهروندان و 9 درصد صعود برای اولین بار قدرتمندترین حزب در آلمان شد. اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم با کسب 26 درصد آراء شهروندان و 2 درصد سقوط در جایگاه دومین حزب قدرتمند قرار گرفت.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل دیدنی آندره آیو به پاری سن ژرمن (پاری سن ژرمن 1-۲ لوآور)

گل دیدنی آندره آیو به پاری سن ژرمن را مشاهده می کنید.

دانلود (5MB)

دیگر خبرها

  • تظاهرات شهرک‌نشینان برای کناره‌گیری نتانیاهو
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • گل دیدنی آندره آیو به پاری سن ژرمن (پاری سن ژرمن 1-۲ لوآور)
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟