Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@02:50:00 GMT

وضعیت مصرف آب در تمامی حوزه ها مناسب نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۷۳۱۲

وضعیت مصرف آب در تمامی حوزه ها مناسب نیست

رزم حسینی گفت: همانطور که می دانیم نه تنها وضعیت مصرف آب در همه حوزه ها مناسب نیست بلکه مدیریت خاک مناسبی هم نداریم بنابراین باید مدیریت یکپارچه ای را در این زمینه در سطح استان توافق کرده و اجرا کینم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علیرضا رزم حسینی» ظهر امروز(۱۲ خرداد) در جلسه همیاران آب با بیان اینکه همانطور که می دانیم نه تنها وضعیت مصرف آب در همه حوزه ها مناسب نیست بلکه مدیریت خاک مناسبی هم نداریم بنابراین باید مدیریت یکپارچه ای را در این زمینه در سطح استان توافق کرده و اجرا کنیم، گفت:هدف طرح همیاران آب کاهش اشتغال در کشاورزی یا محدود کننده مصرف آب شرب مردم نیست بلکه بهداشت مردم اولویت ماست اما می خواهیم در استان مدیریت آب و خاک طبق یک برنامه چند ساله مشترک اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان رضوی با بیان این که مجری و مدیریت طرح همیاران آب معاونت عمرانی استانداری خواهد بود، بیان کرد: هر ماه جلسه شورای آب در استان خواهیم گذاشت و دانشگاه فردوسی دستگاه کنترل و نظارت بر طرح خواهد بود تا هر چند ماه انحرافات طرح را به ما گزارش کند.

 

رزم حسینی گفت: لازم است دستگاه های مسئول منابع خود را کنترل کنند هر چند که پایه این طرح خانه کشاور و تشکل کشاورزان خواهد بود، باید طرح همیاران آب را مردم محور و بویژه کشاورز محور کنیم تا آنها هم به کمک این طرح بیایند.

 

وی با تاکید بر اینکه طرح همیاران آب که مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی، نیرو و محیط زیست هست و پیش بینی شد تا در استان به مرحله اجرا گذاشته شود، افزود:پیشتر روی طرح مذکور مطالعاتی انجام شده بود اما در چهار ماه اخیر جلسات مفصلی دستگاه های اجرایی با حضور مدیران و کارشناسان برگزار کردند که در نتیجه آن به یک سند پایدار و یک نقشه راه مطمئن رسیدیم و امروز این طرح توسط مدیران و کارشناسان و تشکل های بهره بردار در حوزه کشاورزی به امضا رسید.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس خبرگزاری شبستان استان بوشهر فلسطین دهه کرامت ماه رمضان عظمت روز جهانی قدس راهپیمایی روز جهانی قدس کمبود آب استاندار خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان

به گزارش خبرگزاری مهر؛ اکبر محمدی در نشست اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، با اشاره به وضعیت تورم و اشتغال در استان و شهر سنندج، اظهار کرد: نرخ تورم شهر سنندج و در کل استان کردستان موضوع ریشه‌ای و عمیق است، البته تورم ماهانه از مهرتا اسفند ماه سال گذشته کاهشی بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای کسب درآمد پایدار در شهرداری‌های استان تاکید کرد و افزود: در زمینه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها بر اساس چارچوب‌ها و قوانین مساعدت خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید به سمت درآمد پایدار حرکت کنند و به اعتبارات و بودجه دولتی وابسته نباشند، گفت: توزیع هدفمند اعتبارات در قالب چارچوب‌های قانونی اولویت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان بیان داشت: در دو سال اخیر ارقام خوبی به شهرداری‌ها از محل اعتبارات عمرانی استان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستیابی به درآمدهای پایدار و مستمر به عنوان اصلی‌ترین نیاز شهرداری‌ها در استان باید مورد توجه قرار گیرد چرا که معتقدیم ایجاد ظرفیت لازم برای درآمد پایدار شهرداری‌ها به ویژه شهرداری مرکز استان ضروری است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این راستا آماده همکاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در پایان گفت: آلایندگی زیست محیطی کارخانه پتروشیمی باید بررسی شود و در این راستا دستگاه‌های متولی نیز باید پاسخگو باشند.

کد خبر 6095126

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • طرح همیاران آرامش اجتماعی فراجا در محله‌های قزوین
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان