Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@14:57:38 GMT

قطار تهران ــ آنکارا ــ تهران راه‌اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۸۰۴۰

قطار تهران ــ آنکارا ــ تهران راه‌اندازی می شود

سعید رسولی در نشست خبری با بیان این که "هفته گذشته به‌همراه معاون مسافری و معاون بهره‌برداری راه‌آهن به ترکیه سفر کردیم"، اظهار کرد: کمتر از یک ماه پیش هیئت ترک به ایران سفر کرد که نشست دوجانبه کاری خوبی داشتیم. درباره چند موضوع مهم توافقاتی صورت گرفت.

وی ادامه داد: برای سرعت دادن به این توافقات از طرف ترک خواستیم که هیئت کارشناسی را به ایران اعزام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار به‌خوبی پیش رفت و نتیجه این شد که در سفر اخیر به ترکیه توافقات نهایی و پروتکل همکاری امضا شد.

وی ابراز کرد: راه‌اندازی قطار تهران ــ آنکارا در سفر هیئت ترکیه‌ای به ایران مطرح و با آن موافقت شد، بر این اساس از اوایل تیرماه امسال هفته‌ای یک قطار از تهران به آنکارا و بالعکس راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل راه‌آهن یادآور شد: قبلاً یک قطار از تبریز به وان داشتیم که همزمان با قطار تهران ــ آنکارا هفته‌ای یک قطار نیز از مقصد تهران به‌سمت وان و بالعکس حرکت خواهد کرد.

رسولی با اعلام این‌که توافق تعرفه‌ای بین ایران و ترکیه برای قطار‌های باری نهایی شد، اظهار کرد: علاوه بر قطار تهران ــ وان و تهران ــ آنکارا، قطار گردشگری بین دو کشور نیز راه‌اندازی خواهد شد. بر اساس مذاکرات صورت‌گرفته با وزیر گردشگری ترکیه، قطار گردشگری ترکیه به ایران می‌آید و قطار‌های گردشگری ایران نیز به این کشور می‌روند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی گفت: در این نمایشگاه که ۱۹ تا ۲۲ خردادماه امسال برگزار می‌شود ۱۵۲ شرکت داخلی و ۷ شرکت خارجی (لتونی، چین، روسیه و ترکیه) حضور خواهند داشت.

وی برگزاری این نمایشگاه را در راستای استفاده از ظرفیت‌های داخلی عنوان کرد و افزود: حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ برای تأمین ناوگان ریلی تأمین اعتبار شده است، بر این اساس مقرر شده ۴۰ درصد از منابع از تبصره ۱۸، ۴۰ درصد از منابع بانکی تأمین شود و ۲۰ درصد اعتبارات باقیمانده را شرکت‌های واگن و لکوموتیو تأمین خواهند کرد.

وی با اعلام این‌که در این راستا ۱۰۰۰ دستگاه واگن باری، مسافری، لکوموتیو و خودکشش تولید خواهد شد، گفت: مرحله اول تخصیص اعتبار این برنامه انجام شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی قطار راه آهن ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی

سجاد دادفر با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری فراوان کرمانشاه، گفت : کرمانشاه استانی سرشار از ظرفیت‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف طبیعت گردی، روستاگردی، فرهنگی، تاریخی، دفاع مقدس و مذهبی است. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: با وجود اینکه ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه در حوزه گردشگری بسیار زیاد است، اما متاسفانه تاکنون رشته گردشگری در کرمانشاه راه اندازی نشده است. 

وی به توجهی که در سال‌های اخیر به مقوله گردشگری در کرمانشاه شده اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه استاندار کرمانشاه، گردشگری را به عنوان اولویت توسعه استان معرفی کرده و از طرفی در سطح کلان کشوری نیز نوع نگاه از اقتصاد نفتی به سمت شاخص‌های دیگر تغییر یافته، ما نیز در دانشگاه رویکرد توجه به گردشگری را در دستور کار قرار داده ایم. 

دادفر از آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی خبرداد و افزود: پروسه اخذ مجوز راه اندازی این رشته از وزارت علوم را آغاز کرده ایم و امیدواریم با پیگیری و حمایت مسئولین استانی در ماه‌های آینده آن را به سرانجام برسانیم. 

وی تاکید کرد: در کنار اقداماتی که برای اخذ مجوز راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی آغاز شده، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم همچون جذب اساتید این رشته در دستورکار قرار گرفته است. 

وی افزود: باتوجه به اینکه در این استان حدود ۴۲۰۰ اثر تاریخی از ادوار مختلف وجود دارد و این استان را به یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور در حوزه آثار تاریخی تبدیل کرده، طی سال‌های گذشته رشته باستان شناسی در دانشگاه رازی ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد