Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@01:19:34 GMT

توضیحات وزیر صنعت درباره توزیع کالاهای اساسی با کوپن

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۸۳۶۵

توضیحات وزیر صنعت درباره توزیع کالاهای اساسی با کوپن

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام معایب مکانیزم توزیع اعتبار برای واردات کالاهای اساسی رسیدگی و شناسایی شده است، اما قطعا آنچه که نیت وزارتخانه برای تأمین کالاهای اساسی بوده، محقق نشده است. ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگویی در واکنش به موضوعات مطرح شده درباره اجرایی نشدن سیستم کالابرگ الکترونیکی، علی‌رغم مصوبه مجلس در بودجه سال 98، گفت: در قانون بودجه سال جدید، مجلس برای هزینه‌کرد و توزیع بودجه 14 میلیارد دلاری جهت تأمین کالاهای اساسی، چندین مسیر را در پیش روی وزارتخانه قرار داد که یکی از آن‌ها سیستم کالابرگ الکترونیکی بود، حال در مصوبه تأکید شده که دولت با بررسی وضعیت، یکی از دو مسیر را دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت و مجلس تمام تلاش و برنامه‌ریزی خود را برای تأمین اعتبار 14 میلیارد دلاری جهت تأمین کالاهای اساسی صورت داده و با وجود تمام محدودیت‌های ارزی برای تأمین نیازهای مردم، منابع اعتباری مربوطه برای سال گذشته و سال جاری تأمین شد.

همتی: زیرساخت اجرای کالابرگ الکترونیکی آماده استپیشنهاد یک نماینده برای کوپنی کردن کالاهای اساسیتکلیف مجلس به دولت درباره صدور کالابرگ برای کالاهای اساسی

وزیر صنعت، معدن و تجارت که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، با بیان اینکه وزارت صمت نحوه اجرای هزینه‌کرد و توزیع بودجه 14 میلیارد دلاری در سال گذشته را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است، تصریح کرد: تمام معایب مکانیزم توزیع اعتبار برای واردات کالاهای اساسی رسیدگی و شناسایی شده است، اما قطعا آنچه که نیت وزارتخانه برای تأمین کالاهای اساسی بوده، محقق نشده است.

رحمانی ادامه داد: قطعا نباید هزینه‌کرد بودجه 14 میلیارد دلاری از هر مسیر و مکانیزمی، منجر به بروز رانت، هدر‌رفت منابع ملی و کسب درآمدهای هنگفت برای برخی افراد شود.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی تصمیم‌گیری درباره تعیین مکانیزم هزینه‌کرد بودجه 14 میلیارد دلاری در کارگروه‌های دولت در حال بررسی است و امیدوارم در نهایت به راهکاری مناسب برای تأمین و توزیع عادلانه کالاهای اساسی به مردم برسیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به موضوعات مطرح شده درباره مخالفت وزارت صنعت، معدن و تجارت با اجرایی شدن سیستم کالابرگ الکترونیکی و احیای دوباره سیستم توزیع ارز به واردکنندگان برای واردات کالاهای اساسی، گفت: این موضوعات مطروحه به هیچ‌وجه درست نیست و این مسئله قطعا شایعه است، زیرا اعتقاد ما تداوم روند سال گذشته برای تأمین کالاهای اساسی نیست.

رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: وزارتخانه با توجه به اتفاقات سال گذشته برای تأمین و توزیع کالاهای اساسی، معایب موجود را شناسایی و رسما اعلام کرد، حال باید منتظر بمانیم تا دولت برای تعیین مکانیزم توزیع بودجه 14 میلیارد دلاری جهت تأمین کالاهای اساسی به جمع‌بندی برسد.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط قیمت کالاهای اساسی کالاهای اساسی نمایندگان مجلس مجلس دهم وزارت صنعت و معدن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت کالاهای اساسی کالاهای اساسی نمایندگان مجلس مجلس دهم وزارت صنعت و معدن قیمت کالاهای اساسی کالاهای اساسی نمایندگان مجلس مجلس دهم وزارت صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۸۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و کشف یک انبار احتکار کالاهای اساسی در بندرعباس خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان در ادامه طرح مقابله با پدیده احتکار و مبارزه با برهم زنندگان امنیت و نظم اقتصادی با انجام گشت زنی های هدفمند پنهان و آشکار در یکی از محلات بندرعباس، یک انبار احتکار کالاهای اساسی را شناسایی و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با حضور نماینده سازمان صمت استان به محل اعزام و در بازرسی از انبار مورد نظر مقادیری نوشیدنی احتکار شده کشف کردند.

این مقام انتظامی استان ارزش این محموله احتکار شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۳۳ میلیارد ریال عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه در این رابطه پرونده قضائی تشکیل و به سازمان های زیربط ارسال شد، از عموم شهروندان و مردم فهیم وقدر شناس استان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هر گونه فعالیت غیر مجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالای قاچاق توسط افراد سود جو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان و محتکران اقدام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران
  • توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟