Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا با عقب‌نشینی از ۱۲ شرطی که پیش از این برای عقد توافق هسته‌ای جدید با ایران مطرح کرده بود امروز یکشنبه گفته دولت این کشور «بدون پیش‌شرط» آماده مذاکره با ایران است.

به گزارش مشرق، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا که پیش از ۱۲ شرط برای گفت‌وگو با ایران تعیین کرده بود امروز یکشنبه با عقب‌نشینی از این شروط گفته دولت این کشور «بدون پیش‌شرط» آماده گفت‌وگو با ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علی‌رغم این گفته که کارزار فشار علیه ایران ادامه دارد.

وزیر خارجه آمریکا که در شهر «بلانزونا» سوئیس و در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه این کشور صحبت می‌کرد گفت لازم است ایران مانند یک «کشور نرمال» رفتار کند.

بیشتر بخوانید:

جمهوری اسلامی ایران و سردرگمی ترامپ دیدار مرکل و پمپئو با محوریت موضوع ایران آیا آمریکا توان حمله نظامی به ایران را دارد؟ + عکس و فیلم بولتون: دلیلی ندارد ایران از توافق هسته‌ای خارج شود! قلاده بولتون دست کیست؟

پمپئو، اردیبهشت‌ماه سال گذشته بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام ۱۲ شرط برای عقد توافق جدید با ایران تعیین کرده بود. توقف برنامه هسته‌ای و برنامه غنی‌سازی، توقف برنامه موشکی و محدود شدن فعالیت‌های منطقه‌ای جزو شرایط وزیر خارجه آمریکا در آن زمان بود.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اردیبهشت‌ماه سال گذشته کشورش را از «برجام» که یک توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد است خارج کرد و تحریم‌های متوقف‌شده به موجب این توافق را از سر گرفت.

اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در حالی صورت می‌گرفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به عنوان تنها نهاد ناظر بر اجرای تعهدات ایران ذیل برجام، در گزارش‌های پیاپی پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای را تأیید کرده بود. آژانس، بعد از خروج آمریکا هم همواره در گزارش‌های فصلی خود اجرای تعهدات هسته‌ای توسط ایران را تأیید کرده است.

پانزدهمین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از زمان خروج آمریکا از برجام جمعه هفته گذشته منتشر شد. آژانس در این گزارش هم تأیید کرده ایران تمامی تعهداتش را طبق مفاد مندرج در برجام اجرا کرده است.

پمپئو در واکنش به گزارش جدید آژانس گفت فعالیت‌ها و گزارش‌های این نهاد بین‌المللی را رصد می‌کند اما «ساز و کارهایی مستقل» هم برای پیگیری اتفاقات داخل ایران دارد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی امام جمعه کازرون بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی برجام مایک پمپئو مذاکره با آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۸۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای با ایالات متحده پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» رامروز (پنجشنبه) به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق چین از برگزاری جلسه بعدی خودداری کرده و پاسخی اساسی به گزینه‌های پیشنهادی ما ارائه نکرده است.»

این مقام افزود، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده پیشنهاد کرده است که «گام‌های عاقلانه‌ای که خطرات اساسی درگیری و تشدید کنترل‌نشده در حوزه‌های هسته‌ای و فضایی را بررسی می‌کند، صورت پذیرد.»

بر اساس این گزارش، این امر مستلزم بهبود مکانیسم ارتباط بحران بین کشورها، ارائه اطلاعیه‌هایی پیش از آزمایش موشک‌های بالستیک استراتژیک و کاهش تنش در فضاست.

«لیو پنگیو» سخنگوی سفارت چین در واشنگتن با اشاره به ۵۰۰۰ کلاهک هسته ای آمریکا به این وب‌سایت خبری گفت ایالات متحده باید «دیپلماسی مگافون» خود را متوقف کند.                              او  از کشورهایی که زرادخانه‌های هسته‌ای قابل توجهی دارند، خواست تا آن‌ها را کاهش دهند.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • حماس: هیچ توافقی را بدون توقف جنگ نمی‌پذیریم
  • پایان بدون توافق روز اول مذاکرات قاهره درباره غزه/ گفت‌وگوها احتمالا یک هفته طول بکشد
  • سپاهانی‌ها بدون توجه به حواشی: تمرین کردند و خندیدند! (عکس)
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند