Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل راه آهن با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار از ۱۹ خرداد ماه گفت: در رایزنی‌های که با کشور ترکیه انجام شد و در سفری که اخیرا به این کشور داشتیم توافق کردیم قطار تهران - آنکارا راه‌اندازی شود. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، سعید رسولی، از راه‌اندازی قطار تهران - آنکارا از ابتدای تیرماه خبر داد و گفت: در رایزنی‌های که با کشور ترکیه انجام شد و در سفری که اخیرا به این کشور داشتیم توافق کردیم قطار تهران - آنکارا راه‌اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: در این نشست مقرر شد از اوایل تیر ماه هفته‌ای یک بار قطار از تهران به آنکارا و بالعکس اعزام شود.

مدیر عامل راه آهن اظهار کرد: پیش از این از تبریز به وان قطار تردد می‌کرد، اما همزمان با راه‌اندازی قطار تهران- آنکارا، قطار تهران- وان و بالعکس هم راه‌اندازی می‌شود.

رسولی با اشاره به اینکه قیمت بلیت یک طرفه مسیر ریلی تهران - آنکارا ۴۳ یورو و مسیر تهران - وان ۲۰ یورو تعیین شده است، گفت: میانگین مسیر برای تهران- آنکارا ۶۰ ساعت و برای تهران- وان ۲۲ ساعت با بحث‌های گمرکی و مرزی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تسهیل و حمل‌ونقل بار بین دو کشور را نهایی کرده‌ایم، گفت: هر دو کشور برای افزایش مبادلات ریلی تعرفه‌های خود را اصلاح و تعدیل کردند و برای صاحبان بار و کالا این موضوع تعدیل و نهایی شد.

مدیرعامل راه آهن تأکید کرد: در این جلسه در خصوص حرکت واگن‌های CIS به ترکیه هم به توافق رسیدیم و ما از طریق این توافق توانستیم گام بلندی برای افزایش حجم ترانزیت برداریم.

رسولی با اشاره به دیدار با وزیر گردشگری ترکیه و مدیرعامل راه‌آهن، گفت: در این جلسه مقرر شد علاوه بر راه‌اندازی قطار تهران- آنکارا، قطار گردشگری هم در این مسیر راه‌اندازی شود، زیرا که قطار گردشگری تهران- کاراس راه‌اندازی شده است.   وی با بیان اینکه شورای عالی ترابری افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار را تأیید کرده است، گفت: از ۱۹ خرداد همزمان با پیش فروش بلیت‌های قطار تابستانی افزایش قیمت‌ها اعمال می‌شود و با قیمت‌های جدید به فروش می‌رسد.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به اینکه تمامی این اتفاقات انجام شده در حوزه راه‌آهن جهت رونق تولید به این بخش است، با توجه به آنکه امسال سال رونق تولید نامگذاری شده است، گفت: راه‌اندازی مسیر‌های جدید ریلی در راستای اقتصاد مقاومتی است و ارزش افزوده اقتصادی را برای کشور ایجاد می‌کند، از سوی دیگر موجب تسهیل رونق و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.

رسولی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی از ۱۹ تا ۲۲ خرداد ماه گفت: این نمایشگاه در ابعاد و متراژ ۹ هزار تا ۱۸ هزار متر مربع است و ۱۵۲ شرکت حمل و نقل داخلی و ۷ شرکت خارجی در این نمایشگاه شرکت می‌کند.

وی گفت: هرسال با برگزاری این نمایشگاه بحث توسعه و تولید تجهیزات ریلی در کشور مطرح شده و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور برگزاری این نمایشگاه از اهمیت بیشتری برخوردا است.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: در طول زمان برگزاری این نمایشگاه مجموعه مدیریت راه‌آهن به صورت متمرکز فعالیت خواهند داشت و ما فضای اختصاصی خاصی را جهت مراجعه شرکت‌های غیر دولتی در نظر گرفته شده است.

رسولی یادآوری کرد: مدیر عامل راه‌آهن در طول برگزاری این نمایشگاه با شرکت و اشخاص حقیقی و حقوقی مذاکرات و جلسات مهمی را برگزار خواهند کرد.

وی گفت: شرکت‌هایی از کشور روسیه، چین، لیپونی و ترکیه تا به امروز برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های قانونی تبصره ۱۸ برای تولید ناوگان در داخل کشور، مطرح شده است، گفت: ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از این تبصره در نظر گرفته شده و در تفاهم‌نامه‌ای که بین وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه امضا شده است ۴۰ درصد از منابع تبصره ۱۸ در اختیار این طرح قرار می‌گیرد.

رسولی گفت: ۲۰ درصد اعتبار باقی‌مانده شرکت‌های متقاضی خرید واگن و لوکموتیو تأمین می‌کنند و برای این طرح هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت یک هزار دستگاه واگن باری و مسافری خطوط ۶ در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در این طرح ۱۵ شرکت حمل ونقلی از ۱۰ شرکت واگن‌ها را خریداری می‌کنند.

مدیر عامل راه آهن با اشاره به اینکه مرحله اول اعتبار این طرح ابلاغ شده و کار آن آغاز شده و هم‌اکنون شرکت‌های سازنده و متقاضیانی که آمادگی بیشتری دارند، جزو اولویت‌های ما برای انتخاب است.

رسولی اظهار کرد: دو بانک داخلی عاملیت این طرح را قبول کرده به طوری که یک بانک ۵۰ درصد از هزینه‌های عاملیت را پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه اتصال مراکز با شبکه ریلی و راه‌اندازی لجستیک و ترانزیت در سال‌های گذشته جزو اولویت‌های دولت بوده و به همین دلیل ما از سال‌های گذشته افزایش میزان جابجایی حمل بار از طریق شبکه ریلی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم به طوری که از سال ۹۳ رکورد حمل بار را شکسته‌ایم و برای رونق این موضوع هم امسال منابع و اعتباراتی را در اختیار این شرکت‌ها قرار دادیم تا به صورت عملیاتی و با رعایت اولویت بتوانند انجام پروژه‌ها را برنامه‌ریزی و اجرایی کنند.

مدیر عامل راه آهن با اشاره به اینکه چشم‌انداز خوبی برای بخش حمل ونقل بار پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: شورای حمل ونقل کشور‌های CIF گزارشات بسیار خوبی از ایران ارائه کردند و عضویت راه‌آهن ایران را ارتقا دادند و هم‌اکنون ایران از عضو ناظر به عضو وابسته در این شورا تغییر کرده است.

رسولی تصریح کرد: مبادله واگن‌های CIS با کشور‌های مختلف به تفاوت رسیده و ما از این طریق سهم بار ریلی را در کشور افزایش داده‌ایم به طوری که برای جابجایی بار کانتینری چین و ایران در دو ماه گذشته مسیر جدیدی را تعیین کرده و این مسیر هم‌اکنون ۱۳۰۰ کیلومتر فاصله جابجایی بین کشور‌ها را کوتاه می‌کند همچنین نرخ تعرفه‌ها را به گونه‌ای برای عاملین کالا تغییر داده تا کریدور ریلی ایران از رونق بیشتری برخوردار شود.

وی به افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار اشاره کرد و گفت: شرکت‌های حمل ونقل ریلی غیر دولتی هستند و تمامی این شرکت‌ها هزینه‌های خود را از جمله تأمین قطعات یدکی و نگهداری آن‌ها را به صورت ارزی پرداخت می‌کنند و این در حالی است که ما از سال ۹۴ تا تیر ماه هیچ افزایش قیمتی نداشته‌ایم و تنها در خرداد ماه سال گذشته قیمت‌ها را ۱۰ درصد افزایش داده‌ایم، بنابراین شرکت‌های حمل ونقل ریلی با توجه به نوسانات ارزی دچار مشکلات بسیار زیادی شده‌اند.

مدیر عامل راه آهن توضیح داد: افزایش متوسط ۲۲ درصد قیمت بلیت در شورای عالی ترابری به تصویب رسید و این افزایش قیمت نیاز حداقلی شرکت‌ها را تأمین می‌کند، زیرا که تقاضای این شرکت‌ها بسیار بیشتر از این میزان بود و ما با برگزاری جلسات مختلفی که داشته‌ایم توانستیم آن‌ها را به این افزایش قیمت راضی کنیم.

رسولی افزود: افزایش قیمت بلیت قطار هم زمان با پیش‌فروش بلیت قطار از نوزدهم خرداد ماه اجرایی می‌شود تا نیاز این شرکت‌ها برای تأمین، نگهداری و دستمزد کارگران تا حدودی برطرف شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بلیت قطار قیمت افزایش خرداد آنکارا تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، با رشد ۲۲۱ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۸۰۶ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۲۵۸ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، به نرخ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۴۶۷ هزار تومان معامله شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۰۸ دلار رسید.

کد خبر 6094978 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۴ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۳ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت