Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-«دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا در پيامي توئيتري نوشت که حدود دو هفته ديگر کانديداتوري خود را براي انتخابات رياست جمهوري 2020 اعلام مي کند.
به گزارش خبرگزاري آريا ،رويترز گزارش داد «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا در پيامي توئيتري نوشت که حدود دو هفته ديگر کانديداتوري خود را براي انتخابات رياست جمهوري 2020 اعلام مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين پيام توئيتري آمده است: من کانديداتوري خود براي انتخابات رياست جمهوري آمريکا در سال 2020 در تاريخ 18 ماه ژوئن (28 خرداد) در ورزشگاه «ام وي سنتر» در شهر «اورلاندو» در ايالت «فلوريدا» اعلام خواهم کرد.
ترامپ در صفحه توئيتر خود نوشت: «کانديداتوري خود براي دوره دوم رياست‌ جمهوري را به همراه ملانيا، بانوي اول آمريکا و مايک پنس، معاون رئيس‌جمهور و همسرش «کارن» اعلام خواهم کرد.»
ترامپ ماه هاست براي حضور مجدد در انتخابات و برگزاري تجمعات انتخاباتي در حال جمع آوري پول است.
پيش از ترامپ، «جو بايدن» معاون «باراک اوباما» رئيس‌ جمهور پيشين آمريکا رسما کانديداتوري خود را براي انتخابات 2020 اعلام کرده بود. ترامپ به اين کانديداتوري به شکل تمسخر آميزي پاسخ داد و نوشت: «جوي خوابالو به رقابت‌ ها خوش‌ آمدي.»
در مجموع تاکنون 23 کانديداي دموکرات براي رقابت با ترامپِ جمهوري خواه اعلام آمادگي کردند.
ترامپ در نوامبر 2016 در شهر اورلاندو در ايالت فلوريدا با شکست دادن «هيلاري کلينتون» به عنوان چهل و پنجمين رئيس‌ جمهور آمريکا انتخاب شد و حالا تصميم گرفته براي بار دوم کانديدا شود و کانديداتوري خود را از اين شهر اعلام کند.
دونالد ترامپ 73 سال سن دارد. به‌ رغم آن مي‌ گويد که احساس خستگي نمي‌ کند و مايل است پس از پايان دوره‌ زمامداري خود، مجددا به کارزار انتخابات دوره‌ بعدي رياست جمهوري آمريکا که در سال 2020 برگزار مي‌ شود، بپيوندد و از اين طريق، رهبري و سکان هدايت آمريکا را 4 سال ديگر نيز به دست گيرد.
البته با توجه به بالا گرفتن انتقادات از عملکرد او، احتمال پيروزي کانديداي دموکرات به ويژه بايدن در اين انتخابات بعيد به نظر نمي رسد.

چالش هاي آينده ترامپ در کارزار انتخاباتي
مهاجرت،گزارش مولر، جنگ تجاري ، تشديد تنش ها عليه ايران و معامله قرن از جمله مهمترين چالش هاي ترامپ هستند.
 رئيس جمهور آمريکا براي تبليغات انتخابات رياست جمهوري آينده با چالش هاي زيادي اعم از داخلي و خارجي روبروست که گزارش رابرت مولر و جنگ تجاري با چين و تنش ها با ايران از مهمترين آنها به شمار مي رود.
دونالد ترامپ در تبليغات خود براي انتخابات رياست جمهوري سال 2020 با چالش هاي زيادي روبروست. موضوع مهاجرت، سياست هاي عوامفريبانه و گزارش رابرت مولر (درباره دخالت روسيه در انتخابات پيشين آمريکا که به پيروزي ترامپ انجاميد) از مهمترين چالش هاي داخلي پيش روي ترامپ و جنگ تجاري با چين، تشديد تنش ها عليه ايران و آنچه معامله قرن ناميده مي شود از جمله مهمترين چالش هاي خارجي پيش روي وي به شمار مي رود.
   با توجه به اين که چند هفته بيشتر تا آغاز تبليغات انتخاباتي دونالد ترامپ براي دور دوم رياست جمهوري باقي نمانده است ،ترامپ در توئيتي اعلام کرد هجدهم اين ماه رسما نامزدي خود را براي انتخابات آينده اعلام مي کند. ترامپ چه در محافل داخلي حزب جمهوريخواه يا در مقابل حزب دموکرات با چالش هاي فراواني روبروست. دخالت روسيه در انتخابات سابق همچنان قدرتمندانه در صحنه سياسي آمريکا مطرح است و در حالي که ترامپ سعي دارد اين پرونده را ببندد، دموکرات ها براي اعمال فشار بر ترامپ با استفاده از اين موضوع، همچنان بر طبل تحقيقات مولر در اين باره مي کوبند. موضوع مهاجرت و سياست هاي جنجال برانگيز ترامپ بخصوص در قبال مکزيک و احداث ديوار در مرزهاي اين کشور که براي خود جمهوريخواهان نيز عجيب مي نمايد، از ديگر موضوعات و اهرم هاي ضد ترامپ در تبليغات انتخاباتي به شمار مي رود. از سوي ديگر ترامپ به گشودن باب در برابر گسترش عوامفريبي در کشور متهم است.
در ادامه گزارش آمده است: جنگ تجاري آمريکا و چين که ترامپ آغازگر آن بوده است و نيز پيامدهاي آن براي اقتصاد جهان و همچنين تهديدات ترامپ درباره تحريم کالاهاي اروپايي از ديگر چالش هاي مهم پيش روي ترامپ در تبليغات انتخاباتي آينده به شمار مي رود و تشديد تنش هاي آمريکا عليه کره شمالي و ناکامي دو ديدار ترامپ با کيم جونگ اون رئيس کره شمالي را نيز بايد به چالش هاي ترامپ در انتخابات آينده افزود. اين در حاليست که ترامپ تنش هاي زيادي نيز عليه ايران به وجود آورده است و از اين گذشته اختلافات زيادي در محافل سياسي آمريکا درباره تعامل با ايران وجود دارد. ناظران مي گويند روابط آمريکا با متحدان خود در ناتو نيز بخش مهمي از تبليغات انتخاباتي را به خود اختصاص خواهد داد. همه اين موضوعات نقش مهمي در تعيين سرنوشت انتخابات آينده آمريکا و پيروزي ترامپ در آن خواهد داشت.

 آمريکا را براي دوران پس از ترامپ متحد مي‌کنم
«جون بايدن» در اولين گردهمايي بزرگ انتخاباتي خود وعده داد که آمريکا را براي دوران پس از رياست جمهوري دونالد ترامپ متحد خواهد کرد.
به گزارش يورو نيوز، جو بايدن، معاون رئيس جمهوري سابق آمريکا در اولين گردهمايي بزرگ انتخاباتي خود، دونالد ترامپ را به دليل حملاتش عليه دستگاه قضائي آمريکا، کنگره و رسانه‌ها يک تهديد عليه دموکراسي دانست و وعده داد که آمريکا را براي دوران پس از رياست جمهوري دونالد ترامپ متحد خواهد کرد.
وي همچنين تاکيد کرد که خشم دموکرات‌ها، از زمامداري دونالد ترامپ براي جلوگيري از انتخاب مجدد او کافي نخواهد بود.
معاون باراک اوباما بين سال‌هاي 2009 تا 2017 در اين گردهمايي انتخاباتي از رئيس جمهوري فعلي اين کشور به دليل «تفرقه افکني» در کشور انتقاد کرد. وي اولويت‌هاي خود را در کارزار انتخاباتي‌اش موضوعات تغييرات اقليمي، بهداشت و انرژي عنوان کرد.
معاون رئيس جمهوري سابق آمريکا با اشاره به سخنراني‌هاي دونالد ترامپ گفت: مستبدان و ديکتاتورهاي سراسر جهان از همين ادبيات براي سرکوب مخالفان خود استفاده مي‌کنند.
حدود شش هزار نفر از هواداران جو بايدن در گردهمايي انتخاباتي او در شهر فيلادلفيا در ايالت پنسيلوانيا شرکت کردند. اين ايالت يکي از ايالت‌هاي کليدي در انتخابات رياست جمهوري سال آينده ميلادي خواهد بود. دونالد ترامپ بر خلاف پيش بيني‌ها در سال 2016 موفق شد هيلاري کلينتون را در اين ايالت که اغلب به دموکرات‌ها رأي مي‌دهد شکست دهد.
دونالد ترامپ، رئيس جمهوري ايالات متحده نيز قرار است روز دوشنبه در يک گردهمايي انتخاباتي در ايالت پنسيلوانيا شرکت کند.
نتيجه نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد که جو بايدن، 76 ساله از 23 رقيب خود در عرصه رقابت‌هاي درون حزبي دموکرات‌ها پيشي گرفته است. نزديک‌ترين رقيب جو بايدن در رقابت‌هاي درون حزبي برني ساندرز، سناتور ايالت ورمونت است. از ديگر چهره‌هاي سرشناس و مطرح در عرصه رقابت‌هاي درون حزبي دموکرات‌ها مي‌توان به اليزابت وارن، سناتور ماساچوست، کامالا هريس، سناتور کاليفرنيا و پيت بوتجج، شهردار ساوت بند در ايالت اينديانا اشاره کرد.
رأي گيري براي تعيين نامزد حزب دموکرات در انتخابات رياست جمهوري سال 2020 در ماه فوريه (بهمن ماه) آغاز خواهد شد. اولين ايالتي که رأي گيري براي تعيين نامزد حزب دموکرات در آن برگزار خواهد شد ايالت آيووا خواهد بود.
در حالي که هواداران جو بايدن از تجربه 35 سال حضور او در مجلس سنا و هشت سال حضور در کنار باراک اوباما در مقام معاونت رياست جمهوري به عنوان برگه برنده وي ياد مي‌کنند، مخالفان او در حزب دموکرات به سن بالاي جو بايدن اشاره مي‌کنند.
جو بايدن پيش از اين در سالهاي 1988 و 2008 نيز در رقابت‌هاي مقدماتي حزب دموکرات شرکت کرده بود اما در مقابل مايکل دوکاکيس و باراک اوباما شکست خورده بود.

بايدن نامزد پيشتاز دموکراتها در انتخابات 2020
نتايج جديدترين نظرسنجي نشان مي‌دهد که معاون رئيس جمهور سابق آمريکا بيشترين شانس را براي نامزدي انتخابات 2020 از سوي حزب دموکرات دارد.
به گزارش  پايگاه اطلاع رساني کنگره، نظرسنجي دانشگاه هاروارد و موسسه هريس حاکي است که جو بايدن معاون رئيس جمهور سابق آمريکا بيش از 30 درصد نسبت به برني سندرز سناتور دموکرات، محبوبيت بيشتري دارد و مي تواند نامزد نهايي حزب دموکرات در انتخابات رياست جمهوري 2020 ميلادي باشد.
اين نظرسنجي نشان مي دهد که 44 درصد شرکت کنندگان اعلام کرده اند که به احتمال زياد در انتخابات 2020 به بايدن راي خواهند داد. اين رقم براي سندرز به کمتر از 14 درصد رسيده است. بايدن هفته گذشته رسما حضور خود را در رقابت هاي انتخاباتي اعلام کرده است.
ميزان اقبال عمومي به بايدن در نظرسنجي هاي اخير به سرعت رو به افزايش بوده است.
مارک پن سرپرست گروه اجرا کننده اين نظرسنجي تاکيد کرد: افزايش محبوبيت بايدن بسيار مهم و فراتر از انتظارات بوده است.
حدود 40 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجي نيز اعلام کرده اند که بايدن شانس زيادي براي شکست دادن ترامپ در انتخابات خواهد داشت. اين شانس براي سندرز کمتر از 13 درصد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات آمريکا دموکراتها جمهوريخواهان آمريکا ترامپ بايدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین

آفتاب‌‌نیوز :

بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت طی سخنرانی خود درباره تظاهرات دانشجویان خواهان پایان جنگ غزه و متفرق کردن اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا، گفت: تظاهرات مسالمت‌آمیز در ایالات متحده مورد قبول است، اما خشونت ضدقانون است. آسیب زدن به دارایی‌های عمومی جزو آزادی بیان نیست.

به نوشته العربیه؛ رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه با ورود گارد ملی به دانشگاه‌های‌مان مخالفیم گفت: یهودی‌ستیزی در دانشگاه‌های ما جایی ندارد. نظم باید در همه مراکز دانشگاهی آمریکا حکمفرما شود. اعتراضات باید در چارچوب قانون و بدون خشونت، نفرت‌پراکنی یا تخریب برگزار شود. حق اعتراض تضمین شده است، اما آشوب جایز نیست.

جو بایدن گفت: اعتراضات تغییری در سیاست‌های من در خاورمیانه نخواهد داد.

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات