Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@13:00:51 GMT

آیا امسال، سال رکود بازار موبایل خواهد بود؟

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۹۶۰۴

به گزارش «ایسنا» پیش‌تر نیز بسیاری از محققان و پژوهشگران در موسسات آماری و تحقیقاتی برآورد و اعلام کرده بودند که فروش و عرضه گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی تحت‌تاثیر عوامل مختلفی همچون اشباع بازار موبایل، کاهش قابل‌توجه در تکنولوژی‌های جدید و منحصربه‌فرد، جنگ تجاری میان چین و آمریکا، اعلام تحریم و محدودیت فعالیت و فروش محصولات شرکت‌های چینی همچون هوآوی و در نهایت بحران‌های اقتصادی در بسیاری از کشورها که توان مالی خریداران و کاربران محصولات تکنولوژی را کاهش می‌دهد، ریزش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشرشده از سوی موسسه گارتنر نشان می‌دهد فروش و عرضه موبایل در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهشی ۷/ ۲ درصدی مواجه شده است که در این میان شرکت آمریکایی اپل در این مدت زمان نسبت به سال قبل ۱۰ میلیون دستگاه موبایل کمتر روانه بازار کرده است. سامسونگ نیز در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش عرضه را تجربه کرده است، ولی همچنان رتبه نخست در فهرست برترین عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان را از آن خود کرده است.

براساس این آمارها، هوآوی با قرار گرفتن در جایگاه دوم و اختصاص سهمی معادل ۷/ ۱۵ درصد از بازارهای جهانی همچنان از رقیب آمریکایی خود اپل جلوتر ایستاده و برخلاف سامسونگ و اپل نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان ارزش گوشی‌های این برند افزایش داشته است که البته بدیهی است با توجه به تحریم‌های تجاری اعمال شده از سوی واشنگتن علیه هوآوی و همچنین لغو لایسنس سیستم‌عامل اندروید توسط گوگل و اجرای محدودیت آهنگ‌های جدید از سوی غول‌های تکنولوژی آمریکایی سهم بازار هوآوی در فصل بعد کاهش قابل‌توجهی پیدا خواهد کرد. طبق گزارش وب‌سایت gsmarena، برای مقایسه، سهم سه شرکت برتر تولیدکننده موبایل یعنی سامسونگ، هوآوی و اپل در فصل نخست سال‌جاری میلادی به ترتیب ۲/ ۱۹ درصد، ۷/ ۱۵ درصد و ۹/ ۱۱ درصد بوده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک

قیمت انواع گوشی موبایل در بازار مورد بررسی قرار گرفت.

گروه اینفوگرافیک بازارنیوز- سروش نظری؛ طبق آنچه خبرنگار بازارنیوز کسب اطلاع کرده، آخرین قیمت انواع گوشی موبایل در بازار به شرح زیر است:

 

 

برچسب ها: قیمت موبایل ، بازار موبایل ، قیمت تلفن همراه ، بازار تلفن همراه ، قیمت بازار لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9b

دیگر خبرها

  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • قیمت افغانی به تومان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • قیمت درهم امارات امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱