Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:53:10 GMT

نمایشگاه توانمندی بانوان در قزوین برپا می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۹۸۳۸

نمایشگاه توانمندی بانوان در قزوین برپا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، صدیقه ربیعی در نشست شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین قزوین که روز یکشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: زنان استان در عرصه های مختلف توانمندی های فراوانی دارند که با حمایت از آنها می توان این استعدادها را به شکوفایی رساند.

وی بیان کرد: برپایی نمایشگاه از صنایع دستی در کنار فعالیت های فرهنگی از راه های شناساندن توانمندی بانوان است که در این راستا برپایی نمایشگاه دائمی و نیز موقت در مناسبت ها در دستور کار امور بانوان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰۰ درصد تسهیلات مشذاغل خانگی به بانوان اختصاص می یاید

ربیعی با اشاره به مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی در حوزه بانوان گفت: این مصوبات برای رونق اقتصادی در بخش کارآفرینی بانوان می تواند موثر باشد که در این راستا با حمایت استاندار و معاونان محترم امسال ۱۰۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی استان به بانوان اختصاص داده می شود.

وی بیان کرد: شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین با هدف همکاری بخش خصوصی در کنار بخش دولتی برای پیشبرد امور بانوان کارآفرین و حل موانع پیش روی آنها تشکیل شده است که امیدواریم در حل مشکلات این گروه بتواند گام های موثری بردارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین یادآورشد: بخشی از مشکلات اشتغال بانوان سرپرست خانوار به دلیل نقص قوانین است که با شناسایی و انعکاس آن به نمایندگان برای اصلاح باید اقدام کرد و بخشی مربوط به اجرای آن است.

ربیعی افزود: برای تحقق توسعه پایدار باید به نقش اقتصادی و اجتماعی زنان توجه کرد زیرا نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند.

ربیعی اظهار داشت: در عصر حاضر کشورهای جهان کارآفرینی را جدی گرفته اند و در مدارس کشورهای جهان کتب کارآفرینی تدریس می شود اما هنوز ما دنبال شغل دولتی و پشت میز نشینی هستیم و این رویکرد باید اصلاح شود.

وی گفت: برخی از بانوان مددجوی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از طرح های توانمندسازی و مشارکت اقتصادی استقبال نمی کنند و به دریافت حداقل مستمری رضایت دارند که این رویکرد باید اصلاح شود.

ربیعی اضافه کرد: با فرهنگ سازی باید کمک کنیم تا افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی با تغییر دیدگاه خود باور کنند که می توانند روی پای خود بایستند و برای خود شغل ایجاد کنند.

وی با اشاره به لزوم آموزش زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: زنان فعال در مشاغل خانگی باید قبل از اشتغال آموزش های لازم را طی کنند و مهارت ایجاد کار را داشته باشندلذا از نگاه ما برگزاری دوره های جامع آموزش مهارت های کسب و کار برای بانوان سرپرست خانوار استان ضروری است که در این راستا مرحله اول دوره های آموزشی با اولویت زنان مددجوی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در حوزه صنایع دستی اجرایی می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین از برپایی نمایشگاه از توانمندی بانوان قزوین در بوستانهای فدک و الغدیر خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این نمایشگاه های موقتی، مکان دایمی عرضه محصولات خانگی و صنایع دستی بانوان کارآفرین استان نیز در حال پیگیری است تا این نمایشگاه نیز راه اندازی شود.

کد خبر 4632167

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین اشتغال بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین روز ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران از امروز تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر میباشد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075790 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اولین روز ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • سخنرانی رییس‌جمهور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی آغاز شد
  • افتتاح ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا