Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@08:38:31 GMT

امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۱۲۰۸

امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور شد

هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور برگزار شد، به آقای امیدعلی پارسا به عنوان رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور رأی اعتماد داد.

به گزارش صدای ایران رئیس جمهور در این جلسه، ضمن تبریک به آقای پارسا به عنوان رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور، توسعه و گسترش پایه مالیاتی، مقابله جدی با پدیده فرار مالیاتی و لزوم شفافیت در فرآیندها را مورد تأکید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر روحانی نقش نظام مالیاتی در جریان سالم اقتصادی کشور را با اهمیت دانست و گسترش فرهنگ مالیاتی، رابطه دو سویه رونق تولید و کاهش اتکای بودجه دولت به درآمدهای نفتی و سلامت سازمانی و مبارزه با فساد و بهبود سیستم الکترونیک مالیات را از اولویت های این سازمان ذکر کرد.

گفتنی است آقای پارسا سابقه مدیریت در سازمان برنامه و بودجه کشور را در کارنامه داشته و آخرین سمت وی نیز ریاست مرکز آمار ایران بوده است.

هیأت وزیران در ادامه، از خدمات رئیس پیشین سازمان امور مالیاتی کشور تقدیر کرد.

مصوبه اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان اصلاح شد

با تصویب هیأت وزیران، مصوبه موضوع اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد اصلاح شد.

به موجب این اصلاحیه، دولت مصوب کرد مبلغ ۲۰۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض برای نوسازی (۱۸۶۰) واحد باقیمانده تعداد سه هزار واحد مسکونی به ازای هر واحد ۱۱۰ میلیون ریال در شهر دوگنبدان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

همچنین به دلیل افزایش هزینه­ های مصالح ساختمانی، مبلغ ۹۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک­‌های عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای نوسازی تعداد (۱۸۶۰) واحد باقیمانده از مصوبه مذکور به ازای هر واحد ۵۰۰ میلیون ریال با ضمانت زنجیره­ای و کارمزد پنج درصد پرداخت می­ شود. طول دوران مشارکت مدنی و اقساطی جمعاً ۱۵ سال (سه سال دوران مشارکت مدنی و ۱۲ سال دوران مشارکت اقساطی) است.

با تصویب دولت همچنین مبلغ ۴۳ میلیارد ریال به صورت هزینه ­ای برای هزینه­ های آواربرداری، پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مدیریتی و مبلغ یکصد میلیارد ریال به صورت تملک دارایی های سرمایه ای برای اصلاح بافت شهری در معرض خطر رانش و ایمن سازی آن اختصاص یافت.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران سازمان امور مالیاتی صدای ایران ایران صدا ایران صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۱۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد

تین نیوز

از تاریخ اول خردادماه ۱۴۰۳ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تابناک اقتصادی؛ سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: "در راستای تسهیل و تسریع بهره مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده های متوفیان نزد بانک ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ ۱۴۰۳.۱.۱ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

بر این اساس پس از درخواست وراث با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از جمله اسناد هویتی و گواهی حصر وراثت، بانک ذیربط مالیات مربوط به سپرده متوفی و سود متعلق به آن (تا تاریخ پرداخت سپرده به وراث) را محاسبه و از مبلغ سپرده و سود آن کسر کرده و مابقی را به وراث پرداخت می کند."

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی