Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا خراسان رضوی، اکبر پارسا رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی، شامگاه گذشته 12 خردادماه در مراسم معارفه  رئیس ستاد عتبات عالیات تایباد که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته سهم اهدای نذورات در خراسان رضوی با 37درصد افزایش نسبت به سال 96 مبلغی افزون بر 45 میلیارد ریال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به توسعه فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: فعالیت این ستاد در ابتدا تعمیرات لازم در حرم‌های مطهر بود که به مرور، توسعه حرم‌ها، ورود به اربعین حسینی و پشتیبانی موکب‌ها به صورت منسجم، به آن افزودشد.
پارسا یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را، راه‌اندازی ستاد عتبات عالیات دانست و بیان کرد: ستادهای بازسازی نماد وحدت و همبستگی بین دو کشور ایران و عراق است و خدمت در مسیر امام حسین (ع) بسیار ارزشمند است، همانگونه که خدمت در مناطق مرزی قابل مقایسه با سایر نقاط نیست.
وی فعالیت ستادهای عتبات عالیات را با محوریت ائمه جمعه معرفی کرد و افزود: اکنون در سطح استان ۳۵۰۰ نفر در ستاد بازسازی فعالیت دارند. همچنین طلا‌کاری گنبدها با همت مردم در حال اتمام است و 230 هزار مترمربع از صحن حضرت زهرا(س) در نجف تا اربعین امسال به اتمام خواهد رسید .
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: سهم این استان از بازسازی صحن حضرت زینب(س) ۳۸۰۰ مترمربع است و همه کمک‌ها به عتبات عالیات از قشر متوسط جامعه است. همچنین سرانه هر نفر 10 هزار ریال پیش بینی شده و سال گذشته سهم تایباد برای این بازسازی، مبلغ یک میلیارد و 20 میلیون ریال تعریف شده که تاکنون تحقق پیدا نکرده و سال جاری نیز برای این شهرستان مبلغ 550 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در اربعین حسینی سال 97 این استان با 58 موکب در پنج نقطه کشور عراق و به مدت بیش از 10 روز به زائرین پیاده اباعبدالله الحسین(ع) خدمت‌رسانی کرد که در مجموع بیش از سه میلیون و 552 هزار نفر تغذیه و بیش از 858 هزار نفر اسکان داده شد.
پارسا اظهار کرد: همچنین در ایام خدمت‌رسانی موکب‌های استان به هموطنان سیل‌زده که در چهار استان خوزستان، لرستان، گلستان و خراسان رضوی صورت پذیرفته، بالغ بر 450 هزار وعده غذایی توزیع شده و از سوی مواکب کمک‌های نقدی و غیر نقدی مانند پوشاک، وسایل بهداشتی و... میان سیل‌زدگان توزیع شده است .
در ادامه این نشست امام جمعه شهرستان تایباد طی سخنانی گفت: اربعین بزرگترین قرار جهان در طول تاریخ است. برای بازسازی عتبات همت همگانی نیاز است و مردان و زنان مسلمان باید برای این امر معنوی تلاش کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکی ابرده عنوان کرد: دهه فاطمیه و ایام محرم به ویژه عاشورا فرصت‌های مناسبی برای کمک مردم به عتبات عالیات است.
در پایان این نشست از زحمات یک ساله حجت‌الاسلام علی بابایی از رئیس سابق ستاد عتبات عالیات در شهرستان تایباد تقدیر و برات کلثومیان جانباز و مدرس دانشگاه به عنوان مدیر جدید این ستاد معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها بازسازی حرم های مطهر تایباد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۱۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در بحث ستاد اربعین است، افزود: استان مرکزی در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و میزبان زائران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین بهره گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ملاحظات امنیتی در اربعین امسال تصریح کرد: در این شرایط تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران در استان، مرز مهران و عراق باید براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات این استان صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: مجموعه‌هایی که قصد راه اندازی مواکب را دارند باید از طریق ستاد اربعین این مهم را پیگیری کنند و مکان موکب را در مکان اعلامی از سوی ستاد قرار دهند.

وی تاکید کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی به مطالبات موکب‌ها در خصوص تأمین نیاز مواد غذایی پاسخ دهد.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد که در این راستا باید تمام ظرفیت استان و دستگاه‌های اجرایی بکارگیری شود.

نظری عنوان کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته، ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد که می‌طلبد اقدامات انجام شده سال گذشته، به عنوان پایه و اساس مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریع‌تر ستاد اربعین را تشکیل داده و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز جلساتی را با حضور نمایندگانی از صنایع و ستاد اربعین تشکیل دهد.

کد خبر 6090195

دیگر خبرها

  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان