Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ساوری گفت: با همکاری دستگاه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آنان طرح‌ها و برنامه‌های مذکور به صورت متمرکز و به شکل "نقطه آبادانی" و "چرخه آبادانی" به مرحله اجرا در خواهد آمد.

علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، بیان کرد: حاشیه نشینی شهری یکی از بحران‌های جوامع کنونی در اثر لجام گسیختگی شهرنشینی است و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به عنوان مسئول کارگروه پیشگیری از گسترش مناطق جدید بافت‌های ناکارآمد شهری در چارچوب سیاست‌های کلی ستاد ملی بازآفرینی شهری برنامه‌ها و طرح‌های اولویتی خود را با هدف پیشگیری از گسترش مناطق جدید سکونتگاه‌های غیررسمی با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه به مرحله اجرا در می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال جاری کارگروه با تمرکز بر ۲ راهبرد عمده و اساسی شامل پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی (جلوگیری از پدیده زمین خواری) و همچنین پیشگیری از مهاجرت‌های بی رویه و نامتعارف روستائیان به شهر‌ها در صدد است تا نسبت به کنترل و مهار این پدیده اقدام کند.

ساوری گفت: پیگیری طرح‌های مرتبط با توانمندسازی جامعه روستایی با هدف پیشگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه آنان و امکان بازگشت مجدد افراد به موطن اصلی خود از طریق هماهنگی اجرای طرح‌های معطوف به مدیریت یکپارچه "منابع آب و خاک"، "حرفه آموزی‌های تخصصی و کاربردی با هدف ایجاد اشتغال خرد روستایی" و "توسعه صنایع دستی و گردشگری با تمرکز بر گردشگری طبیعی" و ... در دستور کار سال جاری کارگروه قرار دارد.

وی ادامه داد: با همکاری دستگاه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آنان طرح‌ها و برنامه‌های مذکور به صورت متمرکز و به شکل "نقطه آبادانی" و "چرخه آبادانی" به مرحله اجرا در خواهد آمد.

این مقام مسئول بیان کرد: کارگروه پیشگیری از گسترش مناطق جدید سکونت گاه‌های غیررسمی در سال جاری در نظر دارد مطابق مصوبات شورای عالی اجتماعی کشور ۳۱ منطقه در ۳۱ استان را به عنوان نقاط پایلوت جهت اجرای طرح‌های توانمندسازی به صورت "نقطه آبادانی" مورد پیگیری قرار دهد.

ساوری بیان داشت: همزمان برنامه‌ها و طرح‌های پیشگیرانه در حوزه پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی، الزام دستگاه‌ها به حفظ و صیانت از اراضی تحت مالکیت خود و همچنین تعیین وضعیت اراضی بلاتکلیف و پیگیری اجرای کامل طرح کاداستر (حدنگار) در مناطقی که در خطر تخریب و تصرف اراضی یا گسترش مناطق جدید حاشیه نشین قرار دارند در دستور کار جدی و عاجل کارگروه قرار گرفته است.

شایان ذکر است کار گروه هم اکنون در ۲ سطح ملی و استانی فعال بوده و با بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌ها نسبت به پیگیری برنامه‌ها و اولویت‌های تعیین شده اقدام می‌شود و در این باره دستورالعمل‌های لازم تهیه و ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کاداستر مدیرکل پیشگیری قوه قضاییه معاونت پیشگیری از وقوع جرم اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۲۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با بیان این خبر گفت: اراضی پادگان جی با مساحتی بالغ بر ۶۰ هکتار در ضلع شرقی منطقه۹ بدلیل وسعت زیاد و یکپارچگی عرصه، معضلات عمده‌ای را برای ساکنین این محدوده ایجاد کرده است که از مهمترین آنها می‌توان به گسست و قطع ارتباط بین پلاکهای مجاور اشاره کرد. همچنین همجواری اراضی پادگان جی با بافت فرسوده معضلات اجتماعی عدیده‌ای را نیز به دنبال داشته است.

مرتضوی با بیان اینکه ارتقا کیفیت زیست شهری و خدمت رسانی به شهروندان مهمترین دغدغه مدیریت شهری است گفت: از ابتدای این دوره مدیریت شهری موضوع تعیین تکلیف اراضی پادگان جی در دستور کار قرارگرفت و ماحصل پیگیریها و تلاش همکارانم در منطقه۹ و سازمان‌های نوسازی و املاک و مستغلات منجر به انعقاد توافق‌نامه‌ای با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مرداد سال ۱۴۰۱ و توافق نامه‌ای با ارتش جمهوری اسلامی ایران در اسفند سال ۱۴۰۲ شد.

شهردار منطقه۹ ادامه داد : بر اساس توافق نامه های مذکور پس از انجام فرآیند قانونی بخش قابل توجهی از عرصه پادگان جی به منظور احداث سرانه های خدماتی موردنیاز( از قبیل فضای سبز، بهداشتی درمانی، خدماتی، طرح جهادی مسکن و ...) احداث و جهت رفاه شهروندان به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان از تلاش تمامی حوزه‌های شهرداری تهران جهت تحقق این موضوع علی‌الخصوص از سازمان نوسازی شهر تهران تقدیر و تشکر ویژه نمود.

لازم به ذکر است که در راستای عملیاتی شدن طرح  و اخذ تایید  به کمیسیون ماده پنج ارسال شده است تا پس از کسب تاییدات نهایی به فوریت پروژه مذکور اجرایی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند