Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از برگزاری دومین نشست بررسی طرح تشکیل سازمان نظام روزنامه‌نگاری در نشست روز ۱۹ خرداد کمیسیون فرهنگی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: پس از بدقولی‌های متعدد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارائه لایحه جامع رسانه به مجلس و لزوم ساماندهی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها در قالب یک قانون صنفی، جمعی از نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی با رایزنی با مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌نویسی را در این خصوص از این وزارتخانه دریافت کردند که این پیش‌نویس قرار بود در قالب لایحه نظام جامع رسانه به مجلس فرستاده شود اما به دلیل طولانی شدن آن، پیش‌نویس مذکور توسط نمایندگان طراح تغییراتی پیدا کرد و در قالب یک طرح در مجلس به جریان افتاد که دومین جلسه رسیدگی به آن نیز در نشست یکشنبه هفته آینده مجلس (۱۹ خرداد) مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در اولین نشست کمیسیون یک موافق و یک مخالف درباره اهمیت وجود قانون نظام صنفی برای رسانه‌ها و مسائل ماهوی مربوط به صنف رسانه و خبرنگاران صحبت کردند و در نشست دوم نیز دومین موافق و مخالف به اظهارنظر در خصوص کلیات و جزییات مسائل مرتبط می‌پردازند.

وی از قطعی نبودن تعداد مواد و محورهای مطرح در طرح مذکور سخن گفت و افزود: به دلیل حساسیت، اهمیت و دایره شمولیت رکن چهارم دموکراسی لازم است به صورت جامع به همه ابعاد صنفی و غیرصنفی مرتبط با رسانه و خبرنگاران با وسواس و دقت زیاد پرداخته شد به همین دلیل احتمال اصلاحات و تغییرات کمی و کیفی مواد طرح مذکور به دلیل اشکالات و نقایص متعدد، بسیار زیاد است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به رابطه نزدیک فضای مجازی و رسانه گفت: با وجود نزدیکی و تاثیرگذاری بسیار زیاد فضای مجازی بر رسانه‌ها اما پرداختن جامع به فضای مجازی در قالب طرح تشکیل سازمان نظام روزنامه‌نگاری انجام نخواهد شد چرا که معتقدیم رسانه‌ها نیز همانند سایر حِرف و مشاغل باید دارای سازمان صنفی و قانون مختص به خود باشند البته این صحبت به معنای بی‌توجهی کمیسیون فرهنگی به اهمیت فضای مجازی نیست بلکه معتقدیم پرداختن به فضای مجازی مستلزم طرح یا لایحه‌ای جامع و مستقل است تا ابعاد پیدا و پنهان فضای مجازی و رابطه آن با رسانه‌های نوشتاری و دیداریِ تحت وب به صورت پخته و جامع مورد بررسی و تصمیم‌گیری مجلس قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۲۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالکریم مباشر جنت گفت: نزدیک به یک سال است مرکز آمار و فناو ری اطلاعات و معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی به صورت شبانه روزی در حال تولید و طراحی سامانه جامع انتظامی هستند، این سامانه در بلند مدت امکان پاسخگویی به نیازمندی‌های حوزه سلامت الکترونیک کشور را در جهت احقاق حقوق جامعه پزشکی و مردم فراهم می‌کند.

وی افزود: تمامی فرآیندهای رسیدگی و دادرسی در معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی به شکل جامع در قالب این سامانه انجام خواهد شد. بیماران پس از ثبت پرونده شکایت خودشان، کد منحصر به فردی را دریافت می‌کنند و روند پیشرفت طرح شکایت از طریق همین کد قابل پیگیری است همچنین افرادی که از آنها شکایت شده است می‌توانند وضعیت پرونده شأن را به صورت بر خط و در لحظه پیگیری کنند.

جنت با اشاره به حجم شکایت‌ها و پرونده‌های مورد بررسی کارشناسی و ارجاع شده در سازمان نظام پزشکی، گفت: با گسترش سامانه جامع انتظامی و قابلیت استفاده بر خط مراجعین در ۲۲۲ نظام پزشکی کشور شاهد نظارت عالی، وحدت رویه و دیتا بیس هایی خواهیم بود که می‌تواند در سیاست گذاری ها کمک کند. از طرفی می‌توانیم زحمات هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی‌های سراسر کشور را به صورت جامع رصد و ارزیابی کنیم و در جاهایی که نیاز به کمک بدنه کارشناسی در شهرهای مختلف است، از ظرفیت موجود به صورت بر خط استفاده کنیم.

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه نسخه اولیه سامانه جامع انتظامی قابلیت توسعه و اضافه شدن جزئیات بیشتری را دارد، درباره اینکه آیا کاربران در هنگام استفاده از این سامانه باید هزینه هم پرداخت کنند، اظهار داشت: خیر. هزینه‌ها طبق روال سابق ادامه دارد و هیچ هزینه اضافی تحمیل نخواهد شد بلکه این سامانه به دلیل کاهش رفت و آمد مراجعین برای کسب اطلاع از روند پرونده و نیز حذف یا کاهش فرایندهای کاغذی و سنتی منجر به کاهش قابل توجه هزینه‌ها خواهد شد.

جنت با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های انتظامی در سازمان نظام پزشکی تنها شامل اعضای سازمان نیست و پرونده سایر حرف پزشکی نیز در سازمان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: برای این افراد تسهیلاتی هم در نظر گرفته شده است. از طرفی دسترسی به احراز هویت افراد از طریق وب سرویس‌های مستقر در نهادهای حاکمیتی از جمله سازمان ثبت احوال، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و به طور کلی نهادهایی که برای احراز هویت افراد مانند پنجره هوشمند دولت الکترونیک تعریف شده است، در زیر ساخت‌های سامانه جامع انتظامی در نظر گرفته شده است.

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی در پایان تاکید کرد: تمامی نگهداری داده‌ها و سرورها به منظور حفظ امنیت داده‌ها توسط سازمان نظام پزشکی کشور انجام می‌شود، امیدواریم این سامانه در جهت کمک به مردم و جامعه پزشکی باشد.

کد خبر 6086730 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی