Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو سه سالی است که با توجه به آب‌و هوای مناسب مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد از جمله بویراحمد و دنا شاهد حضور گردشگران و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور در ایام تعطیلات عید فطر به این مناطق خوش آب و هوا هستیم و همین استقبال مسافران می‌طلبد که بازار برای این ایام تنظیم و کالا‌های اساسی برای دسترسی مردم در اختیار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور رصد بازار و جلوگیری از کمبود کالا‌های اساسی نشست ستاد تنظیم بازار برگزار شد که در آن از کمبود مرغ گرم در آستانه تعطیلات عید فطر خبر داده شد مشکلی اساسی که باید توسط دستگاه‌های متولی بازار از جمله جهاد کشاورزی تا ساعات آینده رفع شود.

در ابتدای این نشست سالار حسین‌پور معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بازار استان کمبود گوشت قرمز منجمد را احساس نمی‌کند، گفت: در بازار مرغ شرایط به سمت افزایش قیمت می‌رود و علی‌رغم اعلام معاون وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر عرضه مرغ به قیمت هر کیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، اما در شهرستان‌های گرمسیری کهگیلویه و گچساران ۱۱ هزار ۷۰۰ و ۱۱ هزار و ۸۰۰ عرضه شد و در شهرستان بویراحمد هم تعطیلی مرغداری‌ها به دلیل افزایش قیمت و عدم کشتار مردم را برای تامین مرغ گرم با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت: سازمان صنعت، معدن استان در راستای کمبود مرغ در بازار از شرکت پشتیبانی امور دام درخواست توزیع مرغ منجمد کرد که در همین راستا روزانه ۷ تن مرغ منجمد توزیع شد. اما به دلیل اینکه کشتارگاه‌های استان کشتاری نداشتند روز‌های سختی در پیش داریم که امیدوارم این مشکل حل شود البته باید جلوی گرانی و گران فروشی را بگیریم.

بعد از سخنان معاون سازمان صمت، معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات ایجاد شده بازار سال گذشته در ایام تعطیلات عید فطر گفت: در حال حاضر ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن مرغ آماده توزیع وجود دارد، اما نیاز استان برای تعطیلات چند روزه ایام عید فطر بین ۲۷۰ تا ۲۸۰ تن است.

وی با اشاره به استنکاف مرغداری‌ها از تزریق مرغ به بازار استان گفت: ذرت و کنجاله سویا با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری و بین ۸ مرغداری توزیع شد، اما مرغداران به بهانه اینکه نهاده‌های دامی دیر به دست آن رسیده از تزریق مرغ به بازار خودداری می‌کنند که با دادستانی در این خصوص مکاتبه کردیم، ضمن اینکه مرغداران باید مرغ گرم را به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ توزیع کنند.

محمدجعفر طالبیان بیان کرد: میانگین مرغ ۸ مرغداری که نهاده دریافت کردند ۲۰۰ تن مرغ زنده و ۱۵۰ تن مرغ کشتار شده است که طبق قراردادی که با آن‌ها منعقد شده موظف به تزریق مرغ به کشتارگاه‌ها هستند، اما این کار را انجام نمی‌دهند.

عزیزی مدیر شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی هم با اشاره به اینکه این شرکت ذرت و کنجاله سویا خریداری کرده گفت: هزار تن ذرت و ۳ هزار و ۷۰۰ تن کنجاله سویا برای واحد‌های تولیدی خریداری شد که به جزء ۴۰۰ و ۵۰۰ تن سایر نهاده‌های دامی خریداری و جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه کمبودی برای تامین و توزیع مرغ منجمد در تعطیلات عید فطر وجود ندارد، افزود: این شرکت از ابتدای فروردین تاکنون توزیع مرغ منجمد را متوقف نکرده است و آمادگی توزیع بیش از ۱۵ تن مرغ منجمد را داریم، اما به دلیل ذائقه مردم، نیاز است که مشکل مرغ گرم در بازار استان حل شود.

رئیس اتحادیه مرغداران و معصومی از دارندگان کشتارگاه‌های استان که در جلسه حضور داشتند هم به اظهار نظر پرداختند که ضامنی رئیس اتحادیه با بیان اینکه اتحادیه مرغداران چند ماهی است که خلع سلاح شده گفت: مرغداران می‌گویند ذرت و سویا به موقع در اختیار ما قرار نگرفت، اما به آن‌ها تأکید کردم که باید مرغ مورد نیاز تامین شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ گفت: در ایام تعطیلات مرغ با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ توزیع شود، اما قیمت جدید مرغ بین ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان تعیین شود.

معصومی با بیان اینکه با هزینه شخصی و ۶۰ کارگر کشتارگاه راه‌اندازی کردم، اما مسوولان با ما همکاری نکردند گفت: چند روزی است که کشتارگاه با ۶۰ کارگر تعطیل شده و از چهارشنبه تاکنون مرغ گرم در بازار توزیع نشد.

وی گفت: کشتارگاه‌ها مرغ زنده را با قیمت ۹ هزار تومان خریداری کنند آنوقت چگونه مرغ را به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ عرضه کنیم؟

در پایان جمع‌بندی این دستور کار هم سید حسین سهمگین مدیرکل امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه با پول دولت و مردم برای ۸ مرغداری ذرت و کنجاله سویا خریداری شده گفت: کسانی که نهاده دریافت کردند، اما در بازار استان مرغ توزیع نکردند اخلالگران بازار هستند و باید به صورت قضایی با آن‌ها برخورد شود.

این مسوول هم چنین گفت: نه تنها در ایام عید فطر بلکه در آستانه فصل تابستان و سیل حضور گردشگران و مسافران به مناطق سردسیری برنامه‌ریزی لازم برای تامین کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم صورت گیرد.

انتهای پیام/پ

کمبود مرغ گرم در استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر شهید حسین خندانی آسمانی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمود خندانی پدر شهید حسین خندانی امروز به فرزند شهیدش پیوست. بسم الله الرحمن  پیام تسلیت مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در پی درگذشت پدر شهید والامقام «حسین خندانی» «انَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون خانواده مکرم شهیدوالامقام حسین خندانی  خبردرگذشت شخصیت مومن ومهربان ابوالشهیدمرحوم مغفور شادروان حاج محمودخندانی پدر شهیدگرانقدر «حسین خندانی» موجب تأثر فراوان و تألم خاطر اینجانب شد. بی‌تردید والدین شهدا به‌عنوان اسوه‌های مقاومت که ارزشمندترین سرمایه‌های خود را در مسیر کسب رضای الهی و پاسداری ازنظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی نثار کردند، الگویی ماندگار در فرهنگ ایثار و شهادت به شمار می‌روند. لازم میدانم مصیبت وارده را به خانواده معزز شهیدخندانی بالاخص همسرصبوروفرزندان عزیزش وکلیه بازماندگان وجامعه فداکار ایثارگری استان وشهرستانهای گچساران وبهبهان تسلیت عرض نمایم ،، ضمن ابراز همدردی، از درگاه ایزد سبحان برای آن فقید سعید علو درجات، رحمت واسعه الهی و همنشینی با فرزند شهیدش و برای بازماندگان معزز، صبر و شکیبایی مسئلت دارم.» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد. شهید حسین خندانی از شهدای شهرستان گچساران در عملیات آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید. مراسم تشییع این پدر دلسوز فردا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در گلزار مطهر شهدای گچساران برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • پدر شهید حسین خندانی آسمانی شد
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد