Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان گفت: خودروهای فرسوده از شهرهای بزرگ جمع شده و در شهر های کوچک همچون زنجان پخش‌اند که ایجاد آلودگی های آن کمتر از سرب و روی نیست. ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آزاده توکلی شامگاه یکشنبه در جلسه بررسی تاثیرات دانشگاه‌ها در رفع مشکلات زیست محیطی که در دانشگاه زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه ما یک کشور در حال توسعه هستیم و در حال طی مسیر کشورهایی که از پنجاه سال قبل این مسیرها را پیموده‌اند، اظهار داشت: ما از گذشته و تاریخ باید درس نمی‌گیریم و سیستم‌های مدیریتی که آنها کنار گذاشته‌اند و فرضا سدسازی را متوقف کرده‌اند را بدون بررسی تجربه می‌کنیم، کار دانشگاه بیدارسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: چرا کسانی که سرمایه گذاری می‌کنند و صنعتی را ایجاد می‌کنند آمار، ارقام و اطلاعات را در اختیار گروه‌های بی‌طرف دانشگاهی قرار نمی‌دهند، دانشگاه تمام جوانب را در اشتغال‌زایی، اقتصادی و محیط زیست مورد بررسی قرار می‌دهد زیرا اگر مشکل زیست محیطی موجود باشد می‌توان حل کرد چون در دنیا هیچ معظل زیست محیطی نیست که راه کار نداشته باشد، اگر صنعتی خسارتی بیشتر از سود ایجاد کند این صنعت مناسبی نخواهد بود.

امانی: اصلاح الگوی مصرف آب مثل آلودگی هوا در اولویت قرار گیردقرائت گزارش اقدامات دولت در زمینه مبارزه با آلودگی هوا در مجلسمرحله سوم طرح کاهش آلودگی هوا در تهران امسال اجرا می‌شود

توکلی با اعلام اینکه آلودگی خودروهای فرسوده در استان کمتر از سرب و روی نیست، تصریح کرد: در شهرهای بزرگ دولت ادعا بر جمع کردن خودروهای فرسوده دارد اما باید گفت واقعیت این است که خودروهای فرسوده جمع نشده‌اند این‌ها در شهرهای کوچک همچون زنجان پخش شده‌اند و کمتر در مورد آن ها  صحبت می‌شود.

به گفته وی در اکثر شهرهای بزرگ قانون مصوب وجود دارد که خودروهای حمل و نقل عمومی باید از بنزینی استفاده کنند که مقدار گوگرد پایین‌تری دارد، و در بسیاری از شهرهای بزرگ اتوبوس‌ها از تکنولوژی حمل و‌ نقل بالاتری برخوردارند و مجهز به استفاده از سوخت CNG هستند اما در استان این امر بسیار محدود است.

وی افزود: بخش اتوبوسرانی استان از دادن آمار و ارقام معاینه فنی خودروها خودداری کردند و مشخص نیست چه زمان معاینه فنی صورت گرفته است هر چند خود این سازمان‌ها نیز از تکنولوژی پایین ناراضی هستند و توجه جدی به یک اقدام کم‌تر اتفاق افتاده است.

مدیرگروه علوم محیط زیست دانشگاه زنجان نیز در این جلسه با بیان این که گروه علوم محیط زیست می خواهد تمام مباحث را مورد بررسی قرار دهد، خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین مباحث مکان یابی و دفع پسماند است و امروزه می‌توان با فناوری‌های موجود و دانش کافی از طریق سنجش از راه دور مکان‌یابی را انجام داد.

یونس خسروی با اشاره به این که پسماند شهری زنجان نیز در جایگاه مناسبی مکان یابی نشده است، افزود: در دفع پسماند شهری زنجان فاصله رعایت نشده است و در فاصله کمتر از ده کیلومتری مکان‌های انتقال آب وجود دارد بدون توجه به اینکه آیا این پسماند انباشته، این آب‌ها را آلوده ساخته است یا خیر.

به گفته وی در ارتباط با جابه‌جایی پسماند چندین هزار تنی سرب و روی به مکان جدید هیچ نظر و درخواستی از اساتید و گروه علوم محیط زیست دانشگاه زنجان نشده است با این که این امر می‌توانست در قالب پایان نامه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و نتایج اعلام شود.

انتهای پیام/ش

R41375/P/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف یوسفی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی «مسیر سبز - ایران پاک» را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.

یوسفی تاکید کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در بازه زمانی یک ماهه با مشارکت دستگاه‌های متولی و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان در ۴۸۰ هکتار از اراضی استان به میزان حدود ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

وی بیان کرد: طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها (‌مصوب ۱۳۸۳/۰۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی) مدیریت اجرایی تمام پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در غیر این صورت بر عهده بخشداری‌ها است.

کد خبر 6094959

دیگر خبرها

  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • تولید خودروهای برقی گامی برای کاهش آلودگی‌هوا است
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • مشکل کمبود نیروهای پلیس راهور در شهرها را با برون‌سپاری رفع می‌کنیم
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس