Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری گفت که هیئت عراقی در نشست مکه به خوبی موضع بغداد درباره بحران‌های منطقه را به نمایش گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر عراق روز یکشنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت: عملکرد هیات عراقی در نشست مکه خوب بود و موضع عراق را درباره بحران های منطقه به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشورهای شرکت کننده در نشست مکه، موضع عراق را درک کردند و عراق نمی خواهد در یک محور و درمقابل محوری دیگر قرار گیرد.

عراق به بیانیه پایانی نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در مکه، که خواستار اتحاد کشورهای عربی در برابر «مداخله‌های ایران» شده بود، اعتراض و تأکید کرد که در تدوین بیانیه پایانی مذکور مشارکت نخواهد کرد.

«برهم صالح» رئیس‌جمهوری عراق تأکید کرد: «ایران یک کشور همسایه است و باید امنیت آن را حفظ کرد و محترم شمرد و ایران تمام تلاش خود را برای بازکردن باب گفت‌وگوهای سازنده و رد خشونت به کار خواهد گرفت.»

اتحادیه عرب در بیانیه پایانی خود مدعی شده بود، موشک‌های بالستیکی که نیروهای یمنی به عربستان شلیک می‌کنند، ساخت ایران هستند.

این بیانیه، رویکرد منطقه‌ای ایران را تهدیدی علیه امنیت و ثبات منطقه عنوان کرده و مدعی شده بود ایران از «گروه‌های تروریستی» در بحرین حمایت می‌کند و با دخالت در سوریه اتحاد در این کشور را بر هم زده است.

عربستان روزهای پنجشنبه و جمعه میزبان سه نشست سران اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج‌فارس و سازمان همکاری اسلامی بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: عراق نشست مکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۳۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره

احمد جاسم نعیم در گفتگو با ایرنا و در  نشست راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره در بندر خرمشهر اظهار کرد: هدف اساسی این نشست بررسی فنی، تخصصی و نهایی برای فعال شدن این خط مسافری دریایی است که امیدواریم ظرف ۲ ماه آینده به صورت رسمی شاهد برقراری سفر دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس باشیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که تعرفه‌ سفر دریایی از بندر خرمشهر به مقصد بصره و برعکس را به حداقل‌ترین میزان کاهش و یا آن را از بین ببریم و آمادگی کاملی برای استقبال از مسافران خط دریایی عازم از بندر خرمشهر به بصره در کشور عراق داریم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق گفت:سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق آماده استقبال از سرمایه‌گذاران ایرانی برای ایجاد فضای گردشگری دریایی و اقدامات مربوط به آن است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است