Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@19:28:42 GMT

افشای سخنان پمپئو در یک جلسه محرمانه!

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۳۴۰۱

خرداد: وزیر خارجه آمریکا در یک محفل خصوصی گفته است که احتمال زیادی وجود دارد که طرح پیشنهادی آمریکا درباره فلسطین، بی‌نتیجه بماند، چراکه بسیاری این طرح را یکسویه و تأمین‌کننده منافع تل‌آویو می‌دانند.
به گزارش خرداد به نقل از فارس، در حالی که «جرد کوشنر» مشاور و داماد رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش گفت طرح موسوم به «معامله قرن» برای پایان دادن به مناقشه فلسطین بعد از ماه رمضان رونمایی می‌شود، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا اخیرا در یک محفل خصوصی اظهاراتی مطرح کرده که نشان می‌دهد حتی دیپلمات ارشد دولت آمریکا هم به این طرح باور چندانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس محتوای یک فایل صوتی که روزنامه «واشنگتن‌پست» به آن دست یافته، پامپئو در دیدار با گروهی از سران یهودی گفته است که ممکن است گفته شود که این طرح «غیرقابل» اجرا است. وی البته ابراز امیدواری کرده که فلسطینی‌ها بلافاصله این طرح را رد نکنند.
دیپلمات ارشد آمریکا گفته است: «ممکن است رد شود. ممکن است نهایتا کسانی بگویند که "این اصالت ندارد و نظر مرا جلب نمی‌کند" یا اینکه "این دو چیز خوب دارد و ۹ چیز بد".»
پمپئو که در گردهمایی گروه موسوم به «رؤسای سازمان‌های بزرگ یهودی آمریکا» صحبت می‌کرده، در مورد تأخیرهای مکرر در رونمایی از این طرح، گفته است: «رونمایی از این طرح بیشتر از آنچه ابتدا فکر می‌کردم، طول کشیده است.»
وی همچنین می‌گوید هیچ تضمینی وجود ندارد که دولت کنونی آمریکا بتواند «این گره را باز» کند، اما او امیدوار است که «همه به نحوی جدی تعامل کنند.»
وزیر خارجه آمریکا سپس به یکسویه به نظر رسیدن این طرح اذعان کرده و گفته است: «می‌فهمم که چرا کسانی فکر می‌کنند که این توافقی خواهد بود که فقط اسرائیلی‌ها می‌توانند دوستش داشته باشند. این برداشت را درک می‌کنم. فقط امیدوارم که همه برای گوش دادن فضا و فرصت بدهند.»
پامپئو درباره نشستی که قرار است به زودی با هدف جذب سرمایه‌گذار اقتصادی در فلسطین و به عنوان گام نخست معامله قرن در بحرین برگزار شود، گفته است امیدوار است کشورهای عربی در این نشست حضور یابند تا «دستکم بشنوند.» وی همچنین گفته انتظار ندارد شرکت‌کنندگان عرب پس از این نشست، تمام قد به دفاع از طرح آمریکا بپردازند.
دولت کنونی آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» ماه‌هاست که قرار است از طرح خود برای سازش تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی رونمایی کند، اما این رونمایی هر بار به دلیلی به تعویق افتاده است. گفته می‌شود ناکامی اخیر «بنیامین نتانیاهو» در تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی، احتمالا بار دیگر انتشار این طرح را به تعویق بیاندازد.
بر اساس آنچه که در رسانه‌ها منتشر شده، این طرح قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرده، بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را به صهیونیست‌ها واگذار می‌کند و حق بازگشت را نیز از آوارگان فلسطینی می‌گیرد. تشکیلات خودگردان فلسطین از سال گذشته که آمریکا بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل کرد، مذاکره با آمریکا را متوقف کرده است.
به نوشته روزنامه واشنگتن‌پست، دو فرد حاضر در نشست پامپئو و سران یهودی می‌گویند برداشت حاضران این بوده است که وزیر خارجه آمریکا درباره موفق شدن طرح معامله قرن، خوش‌بین نیست. یکی از این افراد می‌گوید: «او به هیچ‌وجه درباره اینکه این روند به نتیجه‌ای موفقیت‌آمیز ختم می‌شود، مطمئن نبود.» برچسب ها: رسانه ، شورای امنیت ، سازمان ملل ، فلسطین ، واشنگتن ، وزیر خارجه آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: رسانه شورای امنیت سازمان ملل فلسطین واشنگتن وزیر خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: در حالی که رسانه‌های غربی مکرر از نقش آمریکا، انگلیس و فرانسه برای کمک به اسرائیل در دفع حمله موشکی و پهپادی ۲۵ فروردین ایران سخن می‌گویند، یک فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا این بار به ضعف سامانه‌های پدافندی ارتش اسرائیل پرداخته است.

بخشی از گزارش اورشلیم پست در این باره را می‌خوانید:

از آنجایی که ارتش اسرائیل یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های یکپارچه دفاع هوایی جهان را دارد، اگر این مسئله برای ارتش اسرائیل باشد، احتمالاً برای سایر نظامیان در سراسر جهان نیز یک مشکل خواهد بود.

یک فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا پنج‌شنبه گذشته گزارش داد که ارتش اسرائیل تعداد قابل توجهی از پهپادهای خود را در جریان عملیات نظامی ساقط می‌کند.

به گفته این فرمانده ارتش آمریکا، اسرائیل ۴۰ درصد از سامانه‌های هوایی بدون سرنشین خود را نابود کرد.

مایکل پرودن سرهنگ نیروی دریایی ارتش آمریکا گفت: چیزی جالبی که از اسرائیل می‌آید این است که ۴۰ درصد، ۴۰ درصد (این رقم برای تاکید تکرار شد) از پهپادهای ساقط شده اسرائیل از آتش دوستانه خودشان بوده است.»

این فرمانده ارتش آمریکا جزئیات بیشتری از این آمار از جمله بازه زمانی ساقط شدن این پهپادها ارائه نکرده است. با این حال او اشاره کرد که این داده‌ها از عملیات در نوار غزه در جنگ فعلی حماس به دست آمده است.

پرودن در حین بحث درباره دلایل احتمالی این تعداد ساقط شدن پهپاد خودی‌های اسرائیل گفت: در حالی که اسرائیل در غزه درگیر است و در خط مقدم خود هستند، یک پهپاد کوچک را می‌بینند؛ اگر فورا شناسایی نشود چه می‌کنند؟ آن را ساقط می‌کنند.»

پرودن گفت که این کار یک اقدام پیش‌فرض است، زیرا مدت زمان بین شناسایی یک پهپاد و حمله احتمالی از سوی آن چند «ثانیه» است.

پرودن تصریح کرد که ارتش اسرائیل نیز قبلاً به سرنگونی تصادفی پهپادهای خود اعتراف کرده است.

این فرمانده تفنگداران دریایی ایالات متحده یک مورد مرتبط با ارتش ایالات متحده را نیز برجسته کرد. او گفت «چگونه می توانم یک پهپاد کوچک به آسمان بفرستم، هزاران فروند از آنها را در آسمان داشته باشم و به هیچ کس به‌خصوص پدافند هوایی و عناصر ضد پهپادی درباره آنها چیزی نگویم؟»

پرودن این رهگیری‌های اشتباه را مشکلی می‌داند که تنها با افزایش حجم هواپیماهای بدون سرنشین در هوا افزایش می‌یابد.

سیستم دفاعی کنونی اسرائیل شامل پیکان ۳، یک موشک ضد بالستیک مافوق صوت برون جوی، پیکان ۲ و یک موشک ضد بالستیک درون جوی است که توسط صنایع هوافضای اسرائیل ساخته شده است. در زیر آنها نیز فلاخن داوود و گنبد آهنین ساخته شده از سوی شرکت رافائل قرار دارد.

سیستم دفاع هوایی لیزری، پرتو آهنین، به عنوان یک خط دفاعی دیگر به پدافند هوایی اسرائیل ملحق خواهد شد. در این سیستم، شرکت رافائل نقش مهمی را به عنوان توسعه دهنده سکوهای پرتاب بازی می‌کند و شرکت البیت تامین کننده لیزر این سامانه است. این سیستم با کمک پرتو لیزری با قدرت حدود ۱۰۰ کیلووات برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای مختلف طراحی شده است. با این حال، اگر سیستم تشخیص بهبود نیابد، این سیستم می تواند پهپادهای خودی‌ها را نیز رهگیری کند.

کد خبر 849422 برچسب‌ها ایران و اسرائیل دفاع - سپر موشکی هواپیما - پهپاد خبر ویژه

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق