Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:51:02 GMT

پیش بینی برداشت ۹۰ هزار تن محصولات جالیزی در هیرمند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۳۹۶۱

پیش بینی برداشت ۹۰ هزار تن محصولات جالیزی در هیرمند

‌مدیر جهاد کشاورزی هیرمند گفت: برداشت محصولات جالیزی در شهرستان هیرمند سیستان و بلوچستان آغاز شد.

‌به گزارش ایسنا- به نقل از اداره جهاد کشاورزی هیرمند، رستمی افزود: ارقام قندک و سفیدک خربزه و ارقام محلی هندوانه بیشترین سطح زیر کشت این محصولات را تشکیل می‌دهد.

رستمی بیان کرد: پنج هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت خربزه و هندوانه است که حدود ۶۰ درصد آن را کشت خربزه و ۴۰ درصد را هندوانه به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیش بینی کرد: حدود نود هزار تن محصول از این سطح زیر کشت برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی گفت: کشت محصولات جالیزی به عنوان مهمترین بخش زراعت بهاره شهرستان هیرمند محسوب می‌شود و برداشت این محصول خارج از فصل موجب اشتغال و درآمدزایی در این منطقه شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محصولات جاليزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود

منوچهر یارمحمدی مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت: تغییرات سالانه ترکیب کشت در مناطق، تحت تاثیر عوامل متعدد از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماریهای مشترک با سایر محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به کاهش تولید و سطح زیر کشت محصول سیر در شهرستان طارم، اظهار داشت: علاوه بر موارد ذکر شده در این خصوص، کاهش بارندگی در فصل کاشت، جایگزینی سایر محصولات از جمله سیب زمینی و باقلا موجب کاهش تولید سیر در شهرستان طارم طی سال زراعی جاری شد.

یارمحمدی خاطرنشان کرد:‌ سطح زیر کشت محصول سیر در سال زرعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار است و همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان و خاطرنشان کرد: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی