Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@14:18:15 GMT

واکنش دمشق به اجلاس مکه

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۴۰۲۰

به گزارش فارس، وزارت خارجه سوریه به بیانیه پایانی اجلاس سران اسلامی که در مکه مکرمه برگزار شد، واکنش نشان داد.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که بهتر بود این اجلاس به جای اینکه درباره کشورهایی مانند سوریه اظهار نظر کند، در پی راهکاری برای مشکلات برخی از کشورهای حاضر در آن مانند افراط‌گرایی، خشونت، عقب‌ماندگی، فقدان دموکراسی و آزادی و تجاوز روزانه به حقوق بشر می‌بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که این مشکلات در کشور میزبان بیشتر صدق می‌کند و کشوری مانند سوریه دارای دموکراسی، تعامل، پیشرفت و تمدن است.

وی تصریح کرد که این بیانیه بیانگر دنباله‌روی علنی و مداوم این کشورها از اربابان غربی خود و بازگشت به بیانیه ژنو و ایده دولت انتقالی است.

منبع مذکور ایده دولت انتقالی را قدیمی دانست و تأکید کرد که این ایده و بیانیه ژنو، صرفا بیانگر عدم توجه این کشورها به تحولاتی است که چند سال است (در سوریه) رخ داده است.

وی خاطر نشان کرد که سوریه  تأکید دارد که جولان، خاک عربی و سوری است و تا پایان این گونه خواهد ماند.

این منبع در پایان تصریح کرد که سوریه خاک اشغال شده خود توسط رژیم صهیونیستی یا تروریسم را آزاد خواهد کرد و «منتظر حمایت یا بیانیه‌ای از سوی چنین اجلاسی یا غیر آن نیست تا بر حقانیت خود درباره جولان یا آزادسازی خاک خود تأکید کند».

عربستان سعودی سه نشست، اجلاس فوق‌العاده سران عرب، اجلاس فوق‌العاده سران شورای همکاری خلیج فارس و اجلاس سران اسلامی را برگزار کرد که محوریت آن، اعلام سیاستهای خصمانه سعودی و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

نشستهای شورای همکاری و سران عرب در بیانیه‌های پایانی خود اقدامات ایران در منطقه را «بی‌ثبات‌کننده» خواندند و به‌شدت آن را محکوم کردند؛ در مقابل عراق از برخی اظهارات این‌چنینی انتقاد کرده و ایران نیز اتهام‌های مطرح‌شده در این بیانیه‌ها را «بی‌اساس» خواند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران، از این که عربستان سعودی «از شرایط میزبانی»، «فرصت ماه مبارک رمضان» و «مکان مقدس مکه» به گفته او «سوء استفاده» کرده ابراز تأسف کرد.

عباس موسوی «اتهامات بی‌اساس» در بیانیه‌های پایانی این نشست‌ها را رد و محکوم کرد و در عین حال گفت که جمهوری اسلامی ایران «تلاش عربستان برای بسیج آرای کشورهای همسایه و عربی» را «ادامه فرایند بی‌سرانجامی» می‌داند که آمریکا و اسرائیل علیه ایران طی می‌کنند

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‎وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز به نمایندگی این کشور، به این اجلاسهای برگزار شده انتقاد داشت و  تاکید کرد که «دو بیانیه پایانی نشست‌های شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب از پیش آماده شده بود و قبل از صدور دو بیانیه، رایزنی صورت نگرفته بود».

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند

به گزارش همشهری آنلاین، وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان ضمن اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه‌، سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی کردند و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید کردند.

کد خبر 847247 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه سازمان شانگهای

دیگر خبرها

  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش