Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ضرورت تبیین و بازخوانی اندیشه‌های امام خمینی (ره) و تشکیل گروهی مستقل که هیچ‌گونه انگیزه‌ سیاسی برای دست بردن، حذف، تعدیل و حتی تحریف باورهای امام ندارند، احساس می‌شود. طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با ایسنا درباره توصیه‌های حضرت امام (ره) برای تحقق اهداف انقلاب گفت: قبل از پرداختن به مهمترین توصیه‌های امام خمینی (ره)، باید به مسئله‌ تحریف و حتی انکار برخی گفته‌ها و باورهای امام خمینی اشاره کرد، حالا این کار چه آگاهانه و چه ناآگاهانه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شرایط فعلی به‌گونه‌ای است که برخی رهنمودهای امام خمینی (ره) درباره‌ مسائل مختلف، نادیده گرفته می‌شود حتی در پاره‌ای موارد اگر عینا سخنانِ خودِ امام بیان شود، گوینده از سوی برخی افراد و جریان‌ها با اتهامات زیادی روبرو می‌شود به همین دلیل ضرورت تبیین و بازخوانی اندیشه‌ امام خمینی از سوی یک گروه مستقل که هیچ‌گونه انگیزه‌ سیاسی برای دست بردن، حذف، تعدیل و حتی تحریف باورهای امام ندارند، کاملاً حس می‌شود. وجود این گروه موجب می‌شود هیچکس نتواند اندیشه‌های امام را تفسیر یا تاویل کند و براساس تعابیر خود دست به هر اقدامی بزند. نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه به نظرم توصیه‌ای از امام (ره) که امروز باید آن را به‌صورت جدی دنبال کرد، موضوعِ در راس امور بودن مجلس است، گفت: امام خمینی، مجلس را اساس یک کشور دانسته و انتقاد و استیضاح را حق نمایندگان آن می‌دانستند بنابراین بحث نظارتی مجلس شورای اسلامی در اندیشه و باور امام خمینی، به‌شدت مورد تأکید و تأیید بود. زمانی که دولت، قوه‌ی قضاییه و سایر نهادها و دستگاه‌های حکومتی و غیرحکومتی درگیر مسائلی می‌شوند که به صلاح مردم نیست این مجلس است که از بُعد نظارتی می‌تواند کلید حل مشکلات باشد. اما امروز حوزه‌ نفوذ مجلس، به بحث تقنین کاهش یافته و وظیفه‌ نظارتی نمایندگان مجلس، با نادیده‌انگاری‌هایی روبروست. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این پرسش که چه کسانی از به فراموشی سپردن دیدگاه‌های امام خمینی (ره) و یا تحریف این دیدگاه‌ها سود می‌برند، گفت: باید دید این تحریف‌ها توسط چه گروه‌ها و اشخاصی انجام می‌شود و بعد چرایی و چگونگی آن بررسی شود. برخی کسانی که دست به این تحریف‌ها می‌زنند بعضا انگیزه‌های سیاسی و حتی اقتصادی دارند. وی افزود: تحریف سخنان و نوشته‌های امام خمینی وقتی نامحسوس‌تر انجام می‌شود، خطرناک‌تر است. وقتی جمله‌ای به امام خمینی منتسب می‌شود، با بررسی نوشته‌ها، سخنان، مصاحبه‌ها و… می‌توان صحت آن را دریافت اما در عمده‌ موارد با تحریف‌هایی مواجهیم که در ظاهر هیچ‌گونه تغییری در عبارت رخ نداده است و کاملاً نامحسوس است. در واقع اینجا با تفسیر و تاویلی خارج از متن، طرف هستیم که شخصِ تحریف‌گر، با اطلاع از محتوای سخنرانی و غرض، قطعه‌ای کوچکی از فیلم یا متن را به نیت‌های مختلف تقطیع می‌کند و روی آن تمرکز می‌کند. سیاوشی در پاسخ به این پرسش که احیاء و ترویج دیدگاه‌های حضرت امام خمینی (ره) بر عهده چه کسانی است و سکوت این افراد چه خطراتی به دنبال خواهد داشت، گفت: به نظرم کسانی می‌توانند قدم در راه احیای باورها و اندیشه‌های امام خمینی بگذارند، که هیچ‌گونه منفعت سیاسی و اقتصادی نداشته و ندارند. همان کسانی که بعد از امام خمینی گوشه‌نشین شدند، از صحنه‌ سیاست و قدرت فاصله گرفتند و حتی تا همین الان، سکوت پیشه کرده‌اند البته باید دید علت عزلت این افراد چه بوده و چرا دیگر حاضر نیستند مانند زمان امام، جلوی سوءاستفاده‌ها و برداشت‌های بیجا را بگیرند. نماینده مردم تهران تصریح کرد: اگر فضایی وجود می‌داشت که این افراد طرد نمی‌شدند، امروزه تا این اندازه شاهد تحریف اندیشه‌های امام نبودیم. بازگشتِ این افراد و کمک‌گرفتن از آنان برای بازخوانی اندیشه‌های امام راحل و ارائه‌ تفسیرهای درست و نزدیک به متن از سخنان و باورهای امام خمینی، اصلی‌ترین راهکار برای احیای اندیشه‌های امام است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت معلم از نگاه امام خمینی: شغل شما آدم سازی است

حجم ویدیو: 3.69M | مدت زمان ویدیو: 00:00:45 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه
  • روایت شاپور بختیار از سبک زندگی امام خمینی
  • رادان: مردم افتخار کنید رئیس‌جمهوری دارید که برایش تکلیف مهم است/ بیشترین کسانی که در طرح نور و لایحه عفاف و حجاب تلاش کردند، نمایندگان اصفهان بودند/ ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد می‌کنیم
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • اهمیت معلم از نگاه امام خمینی: شغل شما آدم سازی است
  • امام خمینی: باید پینه دست کارگران را بوسید
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست