Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-02@14:38:34 GMT

جوابیه بانک کشاورزی به نود اقتصادی

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۴۵۱۵

جوابیه بانک کشاورزی به نود اقتصادی

 

١– واژه ” شرخر” که در ادبیات فاخر ایران زمین، جایی ندارد و معنی و تفسیر دگرگونه و نامناسبی را به ذهن متبادر می سازد، به هیچ وجه در متن مصاحبه جناب آقای بیابانی قائم مقام خانه کشاورز وجود ندارد.

٢– آقای عنایت اله بیابانی در تماس با روابط عمومی بانک کشاورزی، با صراحت تاکید و مکتوب کرد- به شرح پیوست- که از ” واژه شرخر” برای القای معنی و یا انتصاب آن به بانک کشاورزی استفاده نکرده است ، مضافاً این که هرگز درباره وصول مطالبات، منحصراً از بانک کشاورزی نام نبرده و لفظ و واژه عام ” بانک ها ” را به کار برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٣– آقای بیابانی در جایگاه قائم مقام خانه کشاورز، صرفاً به گلایه و مکاتبه چند کشاورز از نحوه وصول مطالبات بانک ها و از جمله بانک کشاورزی اشاره کرده و خواستار اجرای مصوبات دولت شده است اما معلوم نیست، کانال تلگرامی نود اقتصادی، با چه هدفی، واژه ” شرخر ” را به متن مصاحبه ایشان اضافه و براساس نقل قول جعلی، مصادره به مطلوب کرده است.

۴– بانک کشاورزی، خود را ملزم به اجرای مصوبات هیأت دولت محترم می داند و تخطئی از آن را جایز نمی شمارد. این بانک ، نخستین بانک در کشور است که در مسیر تعامل با کشاورزان، دستورالعمل بند خ تبصره ٣٣ قانون برنامه را به شعب خود برای اجرا و مساعدت به کشاورزان ابلاغ و بدهی بالغ بر ٢٩٧ هزار کشاورز خسارت دیده را فقط در سه ماهه پایانی سال ١٣٩٧ امهال کرده است. برای سایر کشاورزان غیرمشمول نیز بسته حمایتی خاصی از سوی این بانک به شعب تابعه ابلاغ و نهایت همراهی و مساعدت درباره آنها اعمال خواهد شد.

۵– وصول مطالبات از امور جاری وبدیهی بانک های کشور است که با رعایت مصالح اجتماعی، اجرای دقیق دستورالعمل ها ، صیانت از بیت المال ، گردش منظم چرخ های اقتصادی کشور و با لحاظ کردن حساسیت های جامعه انجام می گیرد و بانک کشاورزی نیز در چارچوب برنامه ابلاغی دولت محترم، همین رویه را پس از طی مراحل مختلف و در کمال مروت و مدارا انجام می دهد. 

۶– بانک کشاورزی با پرداخت بیش از ۴٧٩ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال ١٣٩٧ به کشاورزان که بیش از ٩٠ درصد آن به پرداخت تسهیلات خرد ( زیر ۵٠٠ میلیون ریال) اختصاص دارد، سهم به سزایی در شکوفایی اقتصاد کشاورزی، تامین امنیت غذایی و تسهیل امور جاری کشاورزی ایران داشته است و انصاف نیست، وصول مطالبات بانک را که از طریق قانونی و با دقت لازم انجام می شود، شرخری نام نهاد و بدین وسیله با نشر اکاذیب و نقل قول های جعلی ،تشویش افکار عمومی و سلب اعتماد صاحبان بیش از ۴٠ میلیون حساب را موجب شد.

٧– بانک کشاورزی حق اقدام قانونی خود برای نشر اکاذیب و جعل نقل قولی صریح و تشویش افکار عمومی را محفوظ می دارد اما از اصحاب رسانه انتظار دارد، در شرایط پیچیده و سختی که دشمنان نظام مقدس اسلامی ایران برای سیستم و نظام اقتصادی و بانک های خوشنام و حامی کشاورز به وجود آورده اند، صادقانه و به دور از حب و بغض، نقل قول کنند و بیش از این به اعتماد افکار عمومی نسبت به رسانه ، خدشه وارد نیاورند. توصیه جدی ما پاسداشت زبان وادبیات فاخر فارسی در رسانه ها و حفظ حرمت نهادهای قانونی است.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات گفت: برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۱۷میلیارد تومان غرامت در بخش کشاورزی مه ولات پرداخت شده است.

هادی ساربان ۱۱ اردیبهشت در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی و دام این شهرستان به پرمخاطره بودن بخش کشاورزی و وقوع خشکسالی در سال‌های اخیر و همچنین اهمیت بیمه در بخش کشاورزی اشاره کرد.

وی گفت: در بیمه‌های کشاورزی ۶۵ درصد حق بیمه توسط دولت و کمتر از ۳۵ درصد توسط کشاورز پرداخت می‌شود که در سال گذشته طبق گزارش صندوق بیمه محصولات کشاورزی کل حق بیمه پرداختی توسط کشاورزان ۷.۹ میلیارد تومان بوده در حالی که ۱۷ میلیارد تومان به بیمه‌گذاران غرامت پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات خشکسالی و سرما را از مهمترین عوامل خسارت‌زای سال گذشته دانست و از کشاورزان خواست برای ضمانت، محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این جلسه اظهار کرد: این صندوق در سال گذشته ۱۵ محصول را تحت پوشش بیمه قرار داده که از این تعداد ۸ محصول در سال گذشته خسارت دیده و در این بین بیشترین غرامت پرداختی مربوط به محصول پسته به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان است.

خزاعی در پایان از اقساطی شدن حق بیمه محصولات کشاورزی و تخفیفات ویژه حق بیمه در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در سال زراعی جدید در شهرستان مه ولات تاکنون ۸۱۱ فقره بیمه‌نامه برای ۱۳ محصول صادر شده است که بیشترین تعداد مربوط به محصول پسته ۵۷۱ فقره و به مساحت ۲۴۰۵ هکتار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان