Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@18:57:43 GMT

۵۸۸ صندوق جمع آوری فطریه آماده جمع آوری زکات فطره

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۴۵۴۹

۵۸۸ صندوق جمع آوری فطریه آماده جمع آوری زکات فطره

امینی از استقرار ۵۸۸ صندوق جمع آوری فطریه در سراسر استان مرکزی خبر داد.

«زهرا امینی» ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر و قبولی طاعات و عبادات ملت شریف ایران اسلامی و مسلمانان سراسر جهان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: بهزیستی استان مرکزی با استقرار 588 صندوق جمع آوری فطریه در ایام عید سعید فطر آماده جمع آوری زکات فطره مردم مومن و ولایتمدار استان مرکزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه جمع آوری زکات با هماهنگی دبیرخانه شورای زکات استان مرکزی  فرمانداری، سازمانهای مردم نهاد و ادارات بهزیستی سراسر استان استقرار می یابد، افزود: صندوق‌های اشاره شده در ‌عیدسعیدفطر در مقابل محل برگزاری نماز عید و مساجد و همچنین در مسیر برگزاری نماز مستقر خواهند شد.

 

 

وی با اشاره به اینکه بهزیستی سازمان حمایتی است و توزیع فطریه بین نیازمندان انجام می شود بیان کرد: مبلغ فطریه جمع آوری شده هر شهرستان به منظور کمک به نیازمندان همان  شهرستان به کار گرفته خواهد شد.

 

 

 این مقام مسئول ایجاد مسکن، تعمیر و تجهیز منازل، اشتغال و درمان، تسهیل ازدواج و تامین جهیزیه معلولان و مددجویان نیازمند و تهیه مواد غذایی خانواده‌های نیازمند را از جمله موارد مصرف فطریه دانست و بیان کرد: مبالغ حمع آوری شده برای مددجویلن و خانواده های آنها هزینه خواهد شد.

 

 

بمدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه طبق قانون سازمان بهزیستی، متولی سلامت اجتماعی در کشور است اظهار کرد: بدون مشارکت اجتماعی نمی‌توان اقدامات گسترده‌ای را انجام داد و این مشارکت های مردمی گره های بزرگی از کار نیازمندان باز خواهد کرد.

 

 

 امینی با تاکید بر اینکه تلاش بهزیستی بر این است تا در جمع‌آوری و توزیع وجوهات مردمی موازین شرعی دقیق و به درستی رعایت و اجرا شود، گفت:  در هر پایگاه 3 صندوق برای جمع‌آوری کفاره عمد، زکات فطریه عام، زکات فطریه سادات مستقر خواهد بود تا جمع‌آوری و هزینه‌کرد وجوهات براساس موازین شرعی و دینی انجام گیرد.

 

 

این مقام مسئول  با تاکید بر اینکه وجوهات دریافتی  در کمترین زمان ممکن بین جامعه هدف بهزیستی توزیع می شود، اظهار کرد: معلولین، ایتام، زنان بی سرپرست و بد سرپرست و... از جمله جامعه هدف بهزیستی هستندکه مبلغ جمع آوری شده بین آنها توزیع شود.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس خبرگزاری شبستان استان بوشهر راهپیمایی روز جهانی قدس فلسطین عظمت روز جهانی قدس روز جهانی قدس دهه کرامت جمع آوری فطریه و کفاره زکات فطریه سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با بیان اینکه  توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای 171 نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با بیان اینکه  برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ  2 میلیارد و 108 میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود 100 ، 150 و یا 200 میلیون تومان بوده که با سود 4 و 7 درصد و بازپرداخت 7 ساله اعطا شده است. 

وی با بیان اینکه از این تعداد دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغلهای ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان ، میوه فروشی، خواربار فروشی ، کشاورزی و دامداری است. 

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • حضور دانشجو معلمان در اردوی جهادی زکات دانش اندوزی آنهاست
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی