Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - بانکهای خصوصی کشور با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس‌کل بانک مرکزی، خواستار افزایش سرمایه از محل تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی خود شدند.

بانکهای خصوصی کشور با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس‌کل بانک مرکزی، خواستار افزایش سرمایه از محل تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی خود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه ارسالی با امضای کوروش پرویزیان، رئیس کانون بانک‌های خصوصی اعلام شده است: با اشاره به شرایط بانک‌ها و موسسات اعتباری، دولت اجازه افزایش سرمایه بانک‌ها از محل تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک‌ها با استفاده از معافیت مالیاتی درآمد ناشی از این تسعیر را صادر نماید.

در نامه پرویزیان آمده است: نظر به اینکه ساختار مالی تمامی بانک‌ها با توجه به افزایش نرخ ارز و تبدیل آن به نرخ ارز بیگانه در مجامع بین‌المللی، کاهش بیش از حد نصاب سرمایه و جمع ترازنامه آنها را به همراه دارد، ضرورتی موکد ایجاد می‌نماید که از ظرفیت سود حاصله در اصلاح ساختار بانک‌ها در چارچوب ظرفیت‌های قانونی و مقرراتی استفاده بهینه صورت گیرد.

بر این اساس پیشنهاد می‌نماید با توجه به مطالب پیش گفته، در راستای اصلاح ساختار مالی بانک‌ها و به منظور ترغیب سهامداران به عدم تقسیم سود اکتسابی (منظور سود ناشی از محل درآمد تسعیر دارایی‌های ارزی) و یا بخش عمده‌ای از آن، درآمد حاصل برای افزایش سرمایه بانک‌ها با وحدت ملاک وفق مصوبه جلسه مورخ ۹۷/۴/۱۶ شورای عالی هماهنگی اقتصاد که برای سال ۹۷ در نظر گرفته شده است یا موضوع معافیت مالیات بر درآمد متعلقه آن بخش از سود تقسیم نشده شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار که به حساب سرمایه منتقل می‌شوند، برای سال ۹۸ نیر مصوب و مقرر گردد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نامه نگاری همتی بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی نوشت: رئیس مجلس گفته اند: مالیات بر سوداگری شامل ۰/۵ درصد جامعه میشود و نگرانی ندارد!

همتی افزود: حتی اگر درصد اعلامی درست هم باشد، این نوع اظهار نظر بی توجهی به کار کرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیر مستقیم این نوع ازمالیات‌ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

وی نوشت: در واقع بر مبنای مالیات بر عایدی سرمایه از کسانى که به حکم عقل، در مقابل تورم از خود حفاظت می‌کنند، مالیات گرفته و صرفِ مخارجی میکنند که غالباً برای رشد اقتصادی زیانبار هستند. 

همتی به مسئولان توصیه کرد: بهتر است به جای این اقدامات، با علل تورم که موجب سفته بازی است، مقابله کنید و این قدر هم زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید!

دیگر خبرها

  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • امیدواریم پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان